Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Vážení zájemci o REGISTRACI, upozorňujeme Vás, že z důvodu opakujících se útoků ruského robota
jsme byli nuceni zablokovat registraci s emailovými adresami s příponou COM (včetně gmail.com)
Pokud se chcete registrovat s takovou mailovou adresou, zašlete zprávu na adresu "postmaster@smart-club.cz"!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
To remove the top mount, the stud needs to be 'held' with a T45 bit whilst the nut is loosened with a long reach 21mm ring spanner. If the stud isn't held, attempting to loosen the nut will simply turn the whole shock assembly. The image below is illustrative only - you will never get enough leverage with a small angled-tool.
Winterwolf píše:Mimochodem ačkoliv se všude na netu píše že na Smartu jsou přední tlumiče co mají nahoře Torx 45 tak ten můj šmudla tam má 7 imbus.......
Druhý šel krásně povolit a vyndat
Hmm... Oba dva jsme si špatně přečetli (zapamatovali) ten článek na Evilutionu. Jedna věta tam zní:"Forget the idea of using a 7mm hex or T47 on the top of the shock rod, it's a bad design."
Tak mě šel krásně povolit ten první. U toho druhého se mi podařilo povolit a sundat vrchní matku a vymontovat teleskop z auta. A když jsem chtěl povolit matku na pružině, tak se ten torx protočil jako kdyby to bylo máslo a v pístnici mám teď jen kulatou hladkou díru. (Neboj, Hobojíčku, Torx je v pořádku!) Zítra zkusím vyrobit to "prkno". A jestli to nepůjde tím "prknem", tak mě nákup tlumičů nemine.
No ,kdybych nevěděl, že ten torx není tvůj, tak bych ti poradil a ho tam necháš a zakápneš to elektrikou, nebo tam natluč něco jinýho a taky to zakápni.
Děkuji za radu, ale přidržím si to hasákem, nebo uříznu pístnici, nebo tak něco. Vyměkl jsem a dnes ráno jsem objednal nové tlumiče - sadu Bilsteinů za 2.200,- Nakonec, jestli ty původní jsou původní, tak jim je právě 100.000 km.
Hmm... koupil jsem taky sadu horního uložení (ložisko + guma). Nechtělo se mi zvláš objednávat ložiska a zvláš gumy. Také se mi chtělo šetřit poštovné, protože SKF ložiska byla v jiném obchodě. Tak jsem koupil, že prý SACHS. A teprve po namontování jsem si všiml, že na krabičce je napsáno, že Made in Poland. Se na to vys..u! To jsem si mohl za čtvrtinu ceny rovnou koupit z Číny! Ve výsledku je kvalita stejná. Nejspíš to ti Poláci nakupují v Číně ...
Hasákem to neudržíš, klouže to jak..... Já jsem si na pístnici vybrousil plošky a pak ji upnul do svěráku. Samozřejmě vycházím z předpokladu že už tam nemáš pružinu Tu sundat řezáním je taky pošušnáníčko, bacha na prsty
Pružinu tam mám. To je ten nepoškozený kus, kde pružinu vyměním jen proto, aby byla shodná s tou na druhé straně. V podstatě, celý pravý teleskop vyměním "naprosto zbytečně".
jj rozumím na druhou stranu budeš vcelku překvapen jak se změní chování auta po výměně za nové kousky , teda alespoň u mě to po 145 000 km bylo hodně znát
Tak moje tlumiče už byly zjevně měněné, nejspíš několikrát. V jednom tlumiči byl doraz namontovaný obráceně, což by se ve výrobě podařilo jen velmi nepravděpodobně. A mám strašně dobitý víčka nábojů kol, ale neuvěřitelným způsobem. O moje auto se v dřívější době musela starat neuvěřitelná prasata!
Z jednoho tlumiče mi nešla ani za boha srazit miska pružiny. musel jsem do toho bušit palicí, dobře čtvrt hodiny, než to povolilo. Měl jsem si raději koupit nové. Jenže e-shopy to nenabízejí, to bych musel do Mercedesu, což bych musel extra jet do Reichenbergu, to zabere hromadu času ...
Na Evilutionu ukazují, že se miska dá sklepat kladivem údery na límec misky. Dovoluji si upozornit, že když to je hodně zarezlé, tak se límec na misce začne deformovat. Z tohoto důvodu je lepší najít kus trubky se zarovnaným koncem, která se dá navléci na tlumič a misku stloukat přes tu trubku.
Misku jsem uvnitř samozřejmě oškrábal, okartáčoval, přejel odrezovačem a na nový tlumič naklepal pořádně vymazanou Resistinem. Tak uvidíme. Jo a taky už mám tlumiče nahoře s imbusem 7.
A děkuji Lukášovi aka Winterwolfovi za radu s vybroušením plošek na pístnici. Bylo to nejjednodušší řešení, za pár minut vyřízeno.
Ještě bych oprášil tohle tema. Praskla mi pružina na pravým předním tlumiči. Mám najeto cca 60t. km Mám raději vyměnit obě? Prdlo to při zvednutí na heveru a přezutí na zimu, když to bylo vyvěšený. Jinak jsem našel obrázky, jak to mění a tam podle nich musí dolů lucerna, blatník brzdový třmen, kloub řízení a svislá tyčka. Potom to celé vykloní ven a vymění pero, ani tlumič nevyndávají. Zkoušel jsem povolit šrouby, vše jde v pohodě, jenom teď nevím jak utáhnout ten horní kloub svíslé tyčky stabilizátoru, protože se to protáčí. Pera jsem někde objevil za cca 750Kč/ks. Asi to stejně zbyde na servis, jen se bojím provedení, pokud neznají jak demontovat světlo,blatník a podobně.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Járo, mohl bys sem dát odkaz na ty obrázky, které jsi našel? Abych se také mohl podívat.
Ale dokud jsem je neviděl, postupoval bych podle tohoto: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... pring.html Čumák, lampa, teleskop ven, skompletovaný dovnitř.
Určitě bych vyměnil obě pružiny (můj názor). A kdyby sis to dělal sám, tak si nezapomeneš rozebrat, vymýt a znovu namazat rejdová ložiska. Že to udělají v servisu, na to bych nespoléhal. Ani bych nespoléhal na to, že tam doopravdy dali nová, protože nemáš žádnou šanci to zkontrolovat.
Pokud bys náhodou měl některý to ložisko chycený, tak je stejný do miliónu aut, jestli se nepletu, tak Favoritem počínaje.
ja sem pruziny menil (daval sem sportovni snizene) a rozhodne je jednodussi vytahnout cely tlumic nez rozebirat napravu. to mne prijde jako blbost. kdyz vymenis tlumic, tak nemusis delat sbihavost, kdyz rozeberes napravu, tak uz to mas na sbihavost.
ty sportovni tlumice mame ja i marketa ve vysledku mekci nez originaly a pokud vim, tak si ani jeden neztezujeme.
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
Jinak já mám 451 a tam je to jinak než na těch obrázkách. Dole musí být šroub zřejmě zkrze tlumič a ten bude někde za kotoučem. Netuším. Tyhle dva šrouby tam nemám. Je to jako na tom odkazu , co vkládám. Jinak jaké maji označení ta měkčí pera. Tohle co tam bylo je docela tvrdý. Když prdlo na jedné straně, auto začalo být měkčí a to by se mi líbilo. Jinak jsou to hrozný rány. Měl jsem snahu tolik nehustit přední kola, ale zase se špatně sjížděly gumy. Na geometrii mi řekli, že ta je OK, ale to huštění to chce dodržet. Jestli máte nějaký typ kde objednat tuning pera (451), děkuju předem.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Ještě jeden dotaz. Tím sundat čumák se rozumí přední kryt. Potom jsou u každého světla dva šrouby, ale po jejich vyšroubování světlo ven nejde, proto asi dávaj dolu blatník, nebo možná alespoň vepředu cosi rozšroubovat, aby šlo světlo ven. U tý 451 je to asi opravdu jinak.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km