Stránka 3 z 3

Napsal: pát 02 zář 2011, 08:58
od Dejvaval
:lol: :lol: taky to tak praktikuji, po zimne se tesim, az bude poradnej slejvak, vsechna sul se splachne ze silnic a auto se zespodu pekne osploucha :D
Zbytek domeju vapkou.
Nebo jezdim v Praze na Harfu, kde mi to zespodu vapkou pekne vydrbou i s motorem. U smarta to bude ale horsi, ze spodu jsou vsude plasty, to moc umejt nepujde, takze nezbyva nez nekde brodit s krz (po zime bezpecne) hluboke kaluze :D

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pon 06 bře 2017, 10:34
od Winterwolf
tak se taky přidám k zatuhávačům :twisted: Řešil jsem to už před zimou, že šlo ztuha řízení ,ale to pomohlo WD40 a pak nějaké nestékavé mazivo. Teď po zimě se to začalo opakovat zase, tak jsem hodil čumák špalky , vystříkal WD40 a ejhle stále stejné... Volant pořád zadrhoval a ještě se při točením doprava ozýval divný pazvuk.. Sundal jsem obě kola a vykoukl na mě totálně prorezlý tlumič řízení... V obalu,už byla díra cca 5cm a tyčka pístu obalená sajrajtem :x Docela mě štve,že jsem si toho nevšiml před zimou když jsem měnil ramena a čepy, že bych to sfouknul najednou.

Nový pístek v MB 3250,- v druhovýrobě 950,-

Takže pokud Vám drhne řízení je potřeba se podívat i za kolo spolujezdce jestli není ten samý problém 8)

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pon 06 bře 2017, 12:06
od JBC
No jo, ale to Ti šlo ztuha průběžně, v jakékoliv poloze volantu stejně.

Pro ostatní doplním, že když zatuhává kardan (křížový kloub) na volantové tyči, tak půl otáčky volantu jde volně a půl ztuha, když se točí volantem z plného rejdu do druhého plného rejdu, tak se to zatuhnutí opakuje 4x vždy ve stejné poloze volantu.

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pon 06 bře 2017, 13:15
od Winterwolf
Ztuha po celé délce ano, ale tam kde začala reznout ta tyčka je to stejné jako když máš zatuhlé kloubky :wink: Proto to píšu sem :)

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pát 10 bře 2017, 20:38
od Winterwolf
Sůj jedna zku*vená... :?

Obrázek

Mimochodem pro výměnu není nutné sundavat ani čumák auta ani kola stačí jen povolit spodní dekl a pak to vyměnit :wink:

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: sob 11 bře 2017, 08:37
od xlukas.cz
Co ze to je?

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: sob 11 bře 2017, 10:47
od Winterwolf
Totálně rozezrany tlumič řízení :wink:

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: sob 11 bře 2017, 13:40
od xlukas.cz
Jo aha. Na te fotce to vypadalo vselijak. K cemu takova vec je? Ten asi nebude mit nejakou extra velkou tuhost, ze?

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: sob 11 bře 2017, 19:05
od JBC
Ty to tam nemáš? Ty máš pérování přední nápravy listovým pérem?

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: sob 11 bře 2017, 19:24
od Winterwolf
Jak název napovídá tak to zmenšuje rázy od kol přenášené do volantu.

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pon 28 zář 2020, 20:35
od pyroman712
ako pozeram tak niesom prvy ani posledny komu bucha riadenie ked prejde po nerovnosti a ma vytocene kolesa do hociktorej strany....ako prve som vymenil hore zmieneny tlmic riadenia, bol v takom totalnom stave ako hore zmieneny. Ako druhe som kupil stlpik riadenia s novymi klbmi, len som este neprisiel na to, ako ho vymenit.....nema niekto takuto skusenost ? vdaka :roll:

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: pon 28 zář 2020, 22:23
od JBC
Musíš demontovat volant, kapličku (tacho), palubovku a pak vyměnit volantovou tyč. Na Tvůj mail jsem Ti poslal obrázkové návody, z nich to nějak dáš dohromady. Akorát si pamatuj - při demontáži volantu - kola mít v přímém směru, volant vodorovně, pak vyšroubovávej upevňovací šroub tak dlouho, až ucítíš, že jakoby přeskočil přes nějakou krajní zarážku - on tak zaaretuje podvolantový kroužek proti pootočení, až potom budeš rvát za volant, aby se uvolnil z tisícihranu, tak s ním nesmíš v žádném případě pootočit a ani když ho sundáš, tak s ničím na volantu neotáčej.

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: úte 29 zář 2020, 06:31
od xlukas.cz
Vymenou volantu si koledujes o velke problemy - prave s tim zminenym krouzkem.
Osobne bych si myslel, ze volant je az to uuuplne posledni,, co by melo byt vadne. Na bouchani by meli stacit vymenit pohyblive dily na naprave.
V podstate odchazely jenom spodni cepy a jednou sem menil tycky stabilizatoru. Po 330 tis. sem nemenil ani cepy rizeni a to byla jizda vetsinou po D1.

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: úte 29 zář 2020, 07:27
od JBC
Máš pravdu, ve volantové tyči bych to taky hledal až naposled.

Hele, já na Fortůčku musel měnit jak spodní dva kuláky, tak jeden krajní rejdovej. Ten rejdovej nebouchal, ale na STK v něm našli jakous takous vůli a je fakt, že když jsem ho vymontoval, tak s ním šlo hýbat docela lehce. To jsem měl najeto jen asi 110.000 km. Asi to není jen o nájezdu, ale i stáří - korozi.

Nakonec, ze všeho nejvíc mi na autě bouchaly zadní tlumiče. A ne v tom smyslu, že špatně tlumily, byly naprosto v pořádku, ale vytlučená guma ve spodních okách těch tlumičů. Ani žádné kosti, ani kuláky, nic nebouchalo tak nahlas, jako ty tlumiče. A přitom nevypadaly úplně špatně!

Re: řizení drhne a seká se

Napsal: stř 30 zář 2020, 22:09
od pyroman712
Na par forach to buchanie riesili a skonstatovali, ze namazanim toho klbu to docastne prejde.....pytal som sa typka co mi auto predal a robil to dlho tak isto, na chvilu bol klud a potom zase buchot. Volant nejdem menit ten pojde nazat len to spojenie volantu s centralnym riadenim kde su tie dva klby chcem vymenit.