Výměna ložiska kola předek

Brzdy, ložiska, zavěšení kol, odpružení, ...
Odpovědět
docent_tecka
Příspěvky: 23
Registrován: pon 13 srp 2012, 21:39
Bydliště: Nevyplněním profilu, porušujete pravidla Smart Autoclubu. Děkuji za nápravu!

Příspěvek od docent_tecka »

tak jsem chtel po zime vyjet, ale zacalo mi v obou prednich kolech silene chrastit - jakoby nekdo v plechovem kbeliku sterkal kulickama - predpokladam, ze jsou v pytli obe loziska - asi mam pravdu, co? :(
fortwo 2006 - benzin, 0,7
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

může bejt, nebo to taky můžou dělat sjetý destičky

Zvedni to na hever a chy za kolo a skus s nim zajebat jestli má vakl. Jestli jo, je to lóžo, jestli ne, sou to desky
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
docent_tecka
Příspěvky: 23
Registrován: pon 13 srp 2012, 21:39
Bydliště: Nevyplněním profilu, porušujete pravidla Smart Autoclubu. Děkuji za nápravu!

Příspěvek od docent_tecka »

tak vyreseno - chrasteni bylo zpusobeno odpadlymi kouskami brzdoveho kotouce (zrezly kraj se odlomil) a spadl do plechoveho "chranice" u kola. takze pri nizke rychlosti se to prevalovalo - rachotilo a pri vyssi rychlosti se to odstredivou silou drzelo po obvodu chranice.
servis martinek mi tuhle zahadu vyresil :wink:
fortwo 2006 - benzin, 0,7
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re:

Příspěvek od mugwai59 »

xvo píše:Tak ještě jedna legrace se mi povedla - vzhledem k tomu, že budu muset vyměnit i druhé přední ložisko a montáž je jednoduchá, rozebral jsem vše, popřemýšlel, vzal mikrometr, 180 smirek, petrolej a zavzpomínal jak řešili problém naši dědci. :D

Z vnitřního ložiska jsem vyndal vnitřní kroužek a z plochy, která při dotažení šroubu přilehne k protějšímu ložisku jsem ubral 0,05mm. Samozřejmě při zachování rovnoběžnosti obou ploch. Sice to byla piplačka, ale stálo to za to. Po namontování všeho zpět zmizela vůle spolu s klepajícím kolem a ložiska při jízdě nehlučí.

Samozřejmě je otázkou na jak dlouho, ale vzhledem k jednoduchosti úkonu si myslím, že "na dojetí" to není špatné. 8)
Tak tomu rikam tip za 1600,- :D .. jeste lepsi nez utahovani kulovych cepu na kovadline uderama na opacnou stranu - vicko cepu:).
Predem vyprat, procistit co se da, promazat vazelinou a "utahnout" kaldivem:).

Jo a jak to dopadlo s tim loziskem utazenym smirkem ? Vydrzelo mesic po hrbatym Liberci, nebo min / dyl ? :-)
Mam zadni lozisko co je absolutne nehlucny, jen ma pri max. dotazeni uplne nepatrnou vuli kola do stran:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
xvo
Příspěvky: 172
Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
Bydliště: Liberec - PUČLOCH
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od xvo »

Úplně jsem na celou věc zapomněl, což znamená, že to funguje doteďka :) . . . a od tý doby mám nalítáno, nejen po děravým Liberci, pár desítek tisíc kilometrů.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od mugwai59 »

Dik, myslel jsem si to :wink: .. ono totiz kdyz se vule nema uz sanci zvetsovat, nema se co narazy vytloukat dal:).
Jak jsem kdysi delal ty kulove cepy rizeni, tak mi taky vydrzely po promazani dlouho do dalsi vymeny a to byly delany jen abych prosel technickou:).
Ted jsem na CDI "utahoval" pravy cep + na obou vymenil manzety + promazal molybdenkou, tak uvidime, ted je to 100% bez vule:)
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
xvo
Příspěvky: 172
Registrován: stř 06 čer 2012, 12:55
Bydliště: Liberec - PUČLOCH
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od xvo »

Tak s dopasovaným ložiskem jsem dnes dojezdil. Myslím, že se vše vyplatilo, neb jsem dále fungoval přes dva roky. Výměna čeká tento týden.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od mugwai59 »

Parada *1* .
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Chybí tady info, že pro demontáž brzdového třmenu z vodicích čepů je potřeba ořech 5-hran (14). Nahoře jsem měl normál 6-hran (13). Dole ožvejkaný 5-hran. Jednak se nedá nikde skladem sehnat a jednak je hodně omezená využitelnost (smart a opel astra G) a to se vyplatí. Čistě teoreticky by stačilo vytáhnout jenom horní, ale prakticky bez nasilí třmen otočit nejde. Takže budu muset povolit šroub nějakou alternativní cestou. Navíc je tam další specialita a to šroub s jemným závitem. To je taky radost schánět i ve velkoskladu na šroubový spoje. A to jsem se ani nedostal k tomu, že chci pevnost 10.9
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

Info o pětihranným šroubu je v rubrice o brzdách. Na povolení máš několik možností. Jedna z nich by měl být takovýto ořech
Obrázek
Druhou možností je vzít levný stranový klíč č. 12, jednu plochu nechat nedotčenou a místo druhé plochy vybrousit špičku protilehlého cípu pentagonu. Tak jsem to dělal u druhého auta, kdy jsem měl výhodu, že pětihranný šroub už jsem měl v ruce a klíč jsem mohl brousit bez odcházení a zkoušení pod autem. Bál jsem se, že to ten klíč nezvládne, ale zvládl úplně bez problému.

Pevnost šroubů 10,9 vůbec nepotřebuješ! Ty šrouby nepřenášejí prakticky "žádné" síly, 5,6 by tam mohlo stačit. 8,8 je proto optimální volba.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Sem jsem to dal pro ty co se chystaj na výměnu ložiska a nevytuhli na 5-hranu, jako já. Když je auto na špalku a schánět klíč kterej nikde nemaj skladem s dobou dodání 14 dnů, tak je to na ... Ten šroub je zatíženej utahovacím momentem, kterej je větší než u normy na 8.8. Samozřejmě je to všechno předimenzovaný a sneslo by to, ale je to jedno, protože stejně skladem nikde šroub s jemnym závitem (jedno jaká pevnost) nikde nemaj. Takže bud udělám jemnej závit na M10. nebo to povolovat vůbec nebudu promáznu spodek a skusim otočit.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

Standardně počítají s otočením - viz třeba TADY. Mělo by se to vlastně protočit v tom čepu (a prachovce). Pokud to ani za prase nejde, máš ten spodní čep zarezlý.

Člověče, kde to žiješ? U nás ve městě je standardně mají v černém provedení, v Reichenbergu i pozink. Hele, jemný závity dost často nemívají v samoobslužných prodejnách v těch regálech, co si z nich nabíráš sám, většinou je to na vyžádání u prodavače (pultu, pokladny, ...), aby si to laici nepletli a nekupovali chybně. Zkoušel ses zeptat?

Mimochodem, vůbec by neškodilo, kdyby sis do profilu dopsal bydliště a typ auta. Bydliště stačí přibližně, jako třeba "okres Jihlava". Nebo napiš město poblíž - "Jihlava".
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Tak to je jasný že se hnedka ptám. Na to prohrabovaní nemám nervy, ale bohužel v Pardubicích nikde nic. Jedině na objednání. Ještě to pochopim v železářství, ale v krámu na šroubový spoje nevim co by jim to udělalo kdyby měli někde vzadu pár kusů komplet sortiment. By v tom zas tolik peněz uloženej neměli při průměrný ceně 3,5 kč. Zas na druhou stranu jim tam podruhý neotravujou 5korunový zákazníci, takže se to pochopit dá. S jemnym zavitem tady nevedou nikde ani šroubek. V autodílech s tim ani nepočítám, páč co mě tady doma ležej různý starý šrouby s vodících šroubů, tak je to všechno normál závit, takže to je zas nějakej smartí specialita.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
racer
Příspěvky: 41
Registrován: pon 28 zář 2015, 16:05
Bydliště: Pardubice

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od racer »

Jinak s tim nejde pohnout ani náhodou, což je zajímavý s ohledem na to, že tam jsou zánovní destičky (asi nějaká rychlovka). Jedině pořádně zapáčit, ale jak sem na to koukal je tam nějaká pojistná podložka (nejspíš zamezuje protáčení čepu při povolení šroubů), tak mám obavu aby to nemělo ještě nějakou jinou funkci.
SMART CITY-Coupe 1999 40 kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna ložiska kola předek

Příspěvek od JBC »

Ta podložka není extra pojistná. Je "posuvná". Originál brzdový třmen má na jedné straně kulatou díru pro šroub, na druhém konci je drážka:
Obrázek
Ta podložka má dvě packy, který procházejí drážkou a na druhém konci zapadnou do drážek na vodícím čepu, čímž je dosaženo toho, že při otočení třmenem při výměně destiček nedojde k samovolnému povolení šroubu ve vodícím čepu.
Drážka tam je zřejmě proto, že vyrobené držáky třmenů měly větší toleranci rozteče děr vodících čepů, tak aby se držáky se třmeny nemusely párovat podle tolerancí, tak udělali jednu stranu posuvnou (před dotažením)
Naposledy upravil(a) JBC dne stř 30 zář 2015, 07:10, celkem upraveno 1 x.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Odpovědět