Stránka 1 z 2

ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: sob 18 led 2014, 01:54
od xAndrew
Ahojte!

již je to přes půl roku a cca 5800 km a Smart ForTwo 2013 coupe 62 kW pořád dle mého hrozně žere. Zprvu jsem to sváděl na nezaběhnutý motor a absenci citu v pedálech, ale to teď padá.

Jezdím na "automat", při delším klesání nebo dojezdu na červenou manuálně řadím nejvyšší možný stupeň.
2 000 km najeto na dálnici při 110 km/h
1 100 km najeto na okreskách při 90 km/h
2 700 km najeto po Praze při 5 - 80 km/h

Dlouhodobá spotřeba byla před zimou 6,0, teď poskočila na 6,1. Na tak malé autíčko mi to příjde hrozně moc. Nedá se nějak seřídit převodovka, aby neřadila zbyztečně vysoko? I při klidných rozjezdech je schopná řadit až u 5,5k rpm, při normální jízdě lehce nad 3k rpm. Smart přitom použitelně jede i při 2k rpm (třeba na magistrále ručně dávám vyšší stupeň).

Díky za tipy,
Ondra

Napsal: sob 18 led 2014, 14:06
od Roman Milo
Vykašli se na automat, každý řadí jinak. Řaď ručně. Já jsem automat jen vyzkoušel a nestojí to za nic.

Napsal: sob 18 led 2014, 14:56
od houzar
smart nemá automatickou převodovku/tzn.hydrodynamický měnič/ale robotizovanou mechanickou šestistupňovou převodovku. a podle toho se také musí umět používat
a podle měžádnej benziňá nemá spotřebu pod 6L/100km

Napsal: sob 18 led 2014, 16:35
od kuher
Smarta si většina lidí nepořizuje kvůli úspoře, protože klasický "benzíňák si řekne o tolik, co auto ve vyšší třídě. Výrobce uvádí u "62 kW" toto:
4,9 l/100 km (kombinováno)
6,2 l/100 km (ve městě)
4,0 l/100 km (mimo město)
Ale každý víme, že se údaje podstatně liší. Pak záleží na podmínkách a stylu jízdy. :? Jestli chceš šetřit, pořiď si nového Mégane Coupé, ten údajně jezdí za 3,5 :shock: , ale rád bych to viděl, spíše 5.

Napsal: sob 18 led 2014, 21:14
od xlukas.cz
na 62 kw mas uplne normalni spotrebu. bud rad, ze nejezdis mezi 8-10 ;-)

mas to auto s turbem - "zavodaka". co bys chtel. zadne vykonne auta typu clio sport, gof R, audi s, bmw m, mb amg nejsou delane na spotrebu. ty sice nemas brabuse, ale ten motor s turbem je ten samy, co je v brabusu, akorat, ze brabus ma pres par uprav jeste zvyseny vykon na 75 kw.

pokud jsi chtel auto na spotrebu, mel sis koupit verzi 52 kw mhd bez turba nebo mozna verzi 45 kw :-).

za vic nez pul roku najet 5800 km, to je uplne nic.
ja ted najedu tydne 900 km a za naftu dam mesicne kolem 7000 :roll: to uz spotrebu resim, ale ty to rozhodne nemas zapotrebi.

jinak na spotrebu tu uz tema mame, takze priste nez zalozis nove tema, tak hledej 8)

Napsal: sob 18 led 2014, 21:19
od JBC
Já při dlouhém a dostatečně skloněném klesání ručně vyřazuji na N.
Rád jezdím na automat a nemám s tím problém. Jen když je auto studené, tak mám pocit, že řadí při vyšších otáčkách motoru, než když je teplé. Proto prvních pár set metrů raději řadím ručně.

Napsal: sob 25 led 2014, 09:23
od Pedro
JBC píše:Rád jezdím na automat a nemám s tím problém. Jen když je auto studené, tak mám pocit, že řadí při vyšších otáčkách motoru, než když je teplé. Proto prvních pár set metrů raději řadím ručně.
Jo, jo, přesně tak já i moje.

Napsal: sob 12 dub 2014, 13:25
od tomyk
Ja jsem si ted hral s diagnostikou a ne uplne planovane jsem smazal adaptacni data. Tak jsem po chvilkovem soku nasel, jak udelat "teach in", takze jsem si znovu nakalibroval spojku. Musim rict, ze od te doby to radi podstatne inteligentneji. Tam kde to tocilo 4000 si to zaradi nahoru a toci ~2500. Myslim ze to znovunakalibrovani neni uplne od veci a asi to bude mit i vliv na spotrebu. Nebo je to mozna jen placebo, uvidime casem

Re:

Napsal: pon 18 dub 2016, 21:02
od Edems99
tomyk píše:Ja jsem si ted hral s diagnostikou a ne uplne planovane jsem smazal adaptacni data. Tak jsem po chvilkovem soku nasel, jak udelat "teach in", takze jsem si znovu nakalibroval spojku. Musim rict, ze od te doby to radi podstatne inteligentneji. Tam kde to tocilo 4000 si to zaradi nahoru a toci ~2500. Myslim ze to znovunakalibrovani neni uplne od veci a asi to bude mit i vliv na spotrebu. Nebo je to mozna jen placebo, uvidime casem
Jak jsi udelal ten teach in? U 62Kw pulse me pritelkyne mne naopak prijde, ze na automat se motor podtaci, radi za 5 uz v 80 a dle meho citu nema smysl motor tocit moc ood 2.500 otacek, pak docela hodne vibruje. Celkove mne kultivovanost 1000 cc 62 kw prijde o dost horsi nez stary 600cc 33kw, ktery jsme meli drive...

Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: ned 31 črc 2016, 12:31
od daniel
Benzínová 450tka (40 kW) mi řadila trošku ve vyšších otáčkách, teď 451 (52 kW) taky benzín je na tom podstatně lépe, studená však nezařadí dříve než v 3 tis. ot/min. Po zahřátí nemám na čtyřku ani 2500 ot/min. a přeřadí na 5, kde si to odvaluje klidně i 1700 ot/min. a s lehkou nohou na rovné cestě si udržuje otáčky a nepodřadí zpět na čtyřku. Takto se chová i v jiném zařazeném stupni, tak proto jezdím pouze na automat (který mi vyhovuje), ale je možné, že proti 62 kW to bude celé jinak nastaveno.

Re:

Napsal: ned 19 lis 2017, 08:51
od Jara
kuher píše: sob 18 led 2014, 16:35 Smarta si většina lidí nepořizuje kvůli úspoře, protože klasický "benzíňák si řekne o tolik, co auto ve vyšší třídě. Výrobce uvádí u "62 kW" toto:
4,9 l/100 km (kombinováno)
6,2 l/100 km (ve městě)
4,0 l/100 km (mimo město)
Ale každý víme, že se údaje podstatně liší. Pak záleží na podmínkách a stylu jízdy. :? Jestli chceš šetřit, pořiď si nového Mégane Coupé, ten údajně jezdí za 3,5 :shock: , ale rád bych to viděl, spíše 5.
Mám dobrá porovnání spotřeby Smarta 451 2007 a teď nově pořízeného 451 2012. Styl jízdy samozřejmě stejný a spotřeba u nového o 1,5l nižší. MHD moc nevyužívám, protože na menším městě mi to je spíše na obtíž. Porovnával jsem a u prvního 2007 bylo v TP jak je uvedeno níže a EURO4, tenhle má psané EURO5 a v TP jsou všechny spotřeby pod 5l. Tak asi to bude znát.

Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: čtv 01 úno 2018, 07:04
od Stando
....na zaklade tohoto vlakna som si zacal kontrolovat spotrebu. 451/52kW z 2007 Jazdim na 98% v meste a spotreba....8,3l.

Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: čtv 01 úno 2018, 09:31
od Jara
To je zajímavé, já měl 2007 a nepamatuju , že bych měl někdy více jak 6,3l-pojíždění v zimě po městě ( 3km do práce, odstavení a 3km dom) To bych skoro hledal někde chybu. U tý 2013 co mám teď jsem uvedl, že jsem se dostal o poznání níže, ale už jsem si na to asi zvykl a tak se točí spotřeba v rozmezí 5,6-5,9l. První jízda z Prahy dom do Jč kraje po zakoupení v bazaru jsem se vešel do 5l. Jel jsem ale sám (užitečná zátěž manželka chyběla) a asi je to z Prahy do JH skopečka, nebo nevím. Teď pojedu na předplacený servis zase do Prahy, tak jsem zvědav.

Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: pon 12 úno 2018, 23:31
od MilanH
Stando píše: čtv 01 úno 2018, 07:04Jazdim na 98% v meste a spotreba....8,3l.
se spotřebou jsem na tom podobně, ale už delší dobu mám podezření na čidlo vzduchu co je v sání eventuálně na škrtící klapku.
A když běží motor je venku cítit odér nespáleného benzínu. Necítíš to taky?

Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&

Napsal: pát 16 úno 2018, 14:40
od Stando
...citim, ale moj servisak hovorí, ze na sitiči je to OK...a ja to naozaj citim iba na sitiči minutu po nastartovaní....inak prerataval som si to este raz a zstl som, ze som si nezeretal kilometre po jednom tankovaní. Vyslo mi to o liter menej. Takze to mam 7,4....co je v pohode :)