FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

FORTWO 451 MHD 52kW 2010 studený motor nejde nastartovat, startér točí motor občas škytne a nic,
měl jsem podezření na baterii, tak jsem ji spřáhnul paralelně s druhou, ale taky nic... když konečně cca po 6 tém startování chytí chvilku běží OK pak začne škytat jak kdyby vynechával válec a chcípne, opakovaný start .... znovu vrčí nechce se mu do otáček kucká chcípe.

Po zahřátí motoru na cca 56 stupňů (kotrola přes OBD) škubání ustane motor běží a startuje normálně.

Nevíte co s tím ?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od JBC »

Blbne Ti plyn. Někudy se tam dostává ještě v době, kdy to má běžet na benzín.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

plyn je stále vypnutý, abych eliminoval případné problémy s plynem.. jedu čistě jen na benzin,

udělá to jen po ránu teplota motoru 24°C startuje to pořád dokola

kurňa tyhle "nový" potvory nikdo nezná :(
svíčky jsou ok starší ale čisté nově nastavený odtrh na 0,8
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od JBC »

Ti řikám, že Ti tam leze plyn! Napiš si Hobojoj (hoboj), on Ti to vysvětlí přesně, bo přesně to samý měl na 45x.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

DĚKUJU za typ :) teď jsem mu psal.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

seriál "ZA STUDENA NESTARTUJI" pokračuje dále... S Hobojem jsem promlouval děkuji za rady. Odpojil jsem LPG aby nemohlo nepředvídaně dojít k sycení motoru plynem při jízdě na benzin.

Dostal jsem typ "podívat se na řídící jednotku" vymazat chyby a zda neexistuje nový upgrade software pro mou řídící jednotku...
bohužel při pokusu o upgrade panu "diagnostikovy" z Prahy moje řídící jednotka odešla do věčných lovišť!
Na radu pana diagnostika jsem pořídil bazarovou jednotku. Po obtelefonování českých zdrojů jsem nalezl jednotku, která byla montována do mého modelu 451 jako předchůdce mé jednotky a mou jednotkou je dle EPC nahrazována. Zdroj vrakoviště Praha cena 5.000,-Kč.
Panu diagnostikovi se ji nepodařilo oživit.

Auto putovalo do Mercedesu, kde se o to také pokusili ale bez výsledku.
Koupil jsem tedy další řídící jednotku motoru tentokráte stejného typu (čísla na samolepce byla totožná) zdoj http://www.allegro.pl cena cca 1.600 Kč s poštovným a poplatky (opět děkuji Hobojovi za rady ohledně nákupů na allegru).

Jednotku jsem doručil do MB. Proběhl další pokus o oživení.... a nic... Mercedes to neumí. Nicméně děkuji Mercedesu na Chodově za vstřícný přístup a trpělivost auto u nich bylo 3 týdny cena diagnostických prací 600 Kč (na Mercedes za hubičku).

Opět jsem dostal typ na člověka, který jednotkám rozumí (a opravdu rozuměl). Smarta si na Chodově minulý pátek vyzvedl vzal jednotky a v Neděli volal, že s autem mohu odjet. Cena astronomická :) a neptejte se....

Když to vše sečtu.... 2x jednotka 2x odtah, cena všech prací 13.500 Kč a auto je ve stejném stavu jako když jsem mu jel nechat aktualizovat software :) (miluju Smarty)

(oprava jednotky proběhla tak, že byla odpájena paměť s procesorem, v nějaké čtečce "vycucnul" původní data z originál jednotky a stejným způsobem je přenesl do jednotky cílové) je to prý jedna z více možností jak postupovat (nejjednodušší a nejrychlejší).

POZNÁMKA K ALLEGRU:
kdo potřebujete nakupovat na allegru založte si nový účet přímo na http://www.allegro.pl nepoužívejte účet http://www.aukro.cz i když účet funguje.
Je to kvůli platbě, abyste nemuseli platit mezistátním bankovním převodem pomocí SEPA poplatky mohou činit 250 - 500 Kč za transakci + změna kurzu na zlotý.
Levnější je platba v eurech.
Nejlevnější!!! je však založit účet na allegru a zvolit platbu PayU a uhradit pomocí platební karty.
tím že založíte účet přímo na allegru získáte možnost nakupovat v aukcích, které jsou pro uživatele aukra blokované.

Pokuste se s prodávajícím dohodnout na zaslání do ČR s tím že mu připlatíte za poštovné.
Doplatek lze provést v rámci allegra jako při platbě kupní ceny.
Pokud prodávající nechce zasílat do ČR, vyberte si kteroukoliv poštu poblíž hranic a nechte si zaslat zásilku POSTE RESTANTE přímo na vámi zvolenou polskou poštu a následně zásilku osobně vyzvedněte.

Pokud to na Polské hranice máte daleko je možné využít služby dosílky z Polska (přijme to firma v Polsku zásilku převeze přes hranice přebalí a pošle na Vaši adresu) např. http://www.balikservis.cz
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

stav k dnešnímu dni 12.10.2016

nová řídící jednotka motoru
LPG deaktivováno
nový výfuk s katalyzátorem
nový vzduchový filtr
nový olej 5w-30
nový olejový filtr
nové svíčky Bosch odtrh 0,7mm
tlaky ve válcích se nepodařilo změřit kvůli špatnému přístupu :(

a tohle je výsledek...
po nastartování studeného motoru motor krásně naskočí .... bez zásahu do plynového pedálu běží 25 vteřin a pak se skokově rozhodí div se nerozpadne za chvíli se dá zase do pořádku (na chvilku)

když se motor ohřeje na 55 stupňů jede a nechcípá jako by se nic nedělo, ale z výfuku je cítit odér nespáleného benzínu.

přikládám záznam z dnešního rána

https://youtu.be/689LfGNGRJ0?list=PLkL6jlPLgPQlssMipnRyBi15pp2ppwODF

prosím máte-li nějaký typ dejte vědět?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

stav k dnešnímu dni 14.10.2016

"nová" řídící jednotka motoru plus nastavení (milion)
LPG deaktivováno
nový výfuk s katalyzátorem (A4514901381) 8.500 Kč
nový vzduchový filtr
nový olej 5w-30 800 Kč
nový olejový filtr (A1321800010) 200 Kč
nové svíčky Bosch odtrh 0,7mm (A1321590003) 3x 220 Kč

+ nové čidlo teploty motoru (A1321530028) 350 Kč

bez zjevných změn... studené auto stále po 25 vteřinách kucká, diagnostika nehlásí chyby
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od JBC »

Ještě by tam mohlo být čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Hele, netuším, čím to může být, ale vypadá to, že po těch 25 vteřinách to "vypne sytič" a trápí se na volnoběh, jako by byl motor teplý. Pak jako by zasáhlo čidlo "klepání motoru".
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

Já mám podezření na lambda sondy... původní výfuk měl propálený katalyzátor..

dočetl jsem se že by ve smartu měla být lambda která je vyhřívaná trvá jí to cca 10 vteřin než se dostane na provozní teplotu pak by teprve měla poskytovat řídící jednotce použitelná data... myslím si že do té doby jede řídící jednotka v jiném režimu... to by mohlo být těch 25 vteřin

následně přepne řízení směsi podle lambda sond lambda pokud nefunguje nebo je stará hlásí jednotce že je kyslík ve výfuku takže jednotka ubere kyslík nebo přidá benzín
přičemž se studený motor začne dusit a ulívat (teplý tuhle situaci zvládá lépe)

co ty na to ?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

JBC > zkus mi napovědět kde bych ten senzor teploty nasávaného vzduchu měl hledat?
našel jsem jen A4518206910 to je čidlo tlaku v sacím potrubí jestli měří i teplotu nevím jak zjistit?

stejné je to i s teplotou oleje... všiml jsem si že diagnostika ukazuje teplotu vody a oleje zvlášť ale kde je čidlo teploty oleje nevím ?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od JBC »

Hele, to o tom čidle je jen dohad - na Evilutionu skoro nic o čidlech na 451 není, jen to, že naftová má na výfuku 2 čidla teploty spalin a čidlo tlaku spalin, k tomu ještě čidlo teploty spalin na turbu ...
Kdyby to Tvoje čidlo mělo měřit dvě veličiny, muselo by mít alespoň 3 dráty, spíš 4.
Vycházel jsem jen z teorie, že by to mohlo být podobné se 450, kde je snímač teploty nasávaného vzduchu vlevo od snímače tlaku vzduchu v sacím potrubí. O tom "teploměru" tam píšou:

IAT Sensor

What Does It Stand For?
Inlet Air Temperature
What Does It Do?
It monitors the temperature in the air inlet manifold.
What Happens If It Is Faulty?
May run badly, could run very rich or lean, engine could stall.
Where Is It?
In the engine bay, over to the right. Left of the MAP sensor (petrol).
Naposledy upravil(a) JBC dne pát 14 říj 2016, 13:06, celkem upraveno 1 x.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od JBC »

Hele, na týhle stránce: https://www.carboncleaningusa.com/intak ... o-1-0-l-70
taky píšou, že chyby mohou být způsobeny špatným napětím v palubní síti. Přepětí způsobí, že čidlo udává moc nízkou teplotu vzduchu, podpětí naopak moc vysokou. Co zkusit sledovat průběh napětí při chodu motoru? Nebo, co zkusit připojit to na nějakou nabíječku, která by pomáhala držet napětí na 14 V ?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

Děkuju za typ, prověřím to napíšu závěry.

Právě jsem dorazil ze servisu nechal jsem vymazat všechny chybové kódy a pak půjdu na kontrolu.
Mám zapůjčenou jednu lambdu tak ji zkusím namontovat zda bude nějaká změna.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 365
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Příspěvek od MilanH »

napětí 13,2V při nastartovaném motoru na volnoběh

Vůbec nevím kde 451 benzin bere všechny tepoty :(

podle EPC a lezení pod autem vím že na hlavě motoru je teplotní čidlo vody
A1321530028 Temperature sensor (Water Temperature)

kdesi nevím kde se nachází
A2208300772 Temperature sensor (Air conditioner)

a někde venku snad někde v předu na masce
A0075421318 Temperature sensor (outboard temperature indikator)

Přes diagnostiku je pak vidět teplota oleje (snad že by byl teploměr v čidle tlaku oleje),
teplota nasávaného vzduchu (asi odvozena od teploty outboard)
a teplota v sání (možná ze senzoru tlaku A4518206910 v sacím potrubí který je "přístupný" pod motorem na sacím potrubí mezi hlavou a klapkou vzduchu)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Odpovědět