Stránka 2 z 3

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: úte 18 říj 2016, 09:30
od MilanH
ASI JSEM TO NAŠEL!!! :) trvalo to pár dní, testuji vždy u studeného motoru

odpojil jsem obě lambda sondy podotýkám, že na Mercedesácké diagnostice MB star C3 NEHLÁSÍ žádnou chybu (lambda žhaví a dává data - generuje napětí 0.1V - 0.9V)
po odpojení a startu se motor chová jinak... od startu se běh prodloužil z 25 vteřin na 50 vteřin a pak to chcipne... chcípnutí v klidu bez škubání v tuto chvíli diagnostika (neznačková bluetooth za 350 Kč ze sunnysoftu) hlásí chybu O2 sensor 1 a 2 a rozsvítí se kontrolka motoru na přístrojovce
po opětovném startu motor naskočí a drží, za tepla normálně startuje.

druhý den test odpojená 2 lamda tj. ta za katalyzátorem (smazání chyb a start).... průběh stejný 50 vteřin a chcípnutí..... Motor je při běhu trochu klidnější než bez obou lambd.

dnes ráno studený start s připojenou původní 2 labdou za katalyzátorem a zapůjčenou lambdou jen zapojenou na konektoru mimo výfuk... po startu klasicky zvýšené otáčky a po 50 vteřinách motor spadl do normálních otáček a NECHCÍPNUL :) jen bíle hulil z výfuku šel silný benzinový odér... (díky lambdě na vzduchu jednotka náležitě krmí motor benzínem což je v pořádku)

Takže mi teď snad zbývá jen koupit dvě lambdasondy A0045425318 (NTK 7.K 2) máte někdo TYP kde a jaké pořídit?
MB Chodov 8.300 Kč za kus
NO NAME z Číny 780 Kč kus

máte zkušenost z univerzálními lambdami ? tj. bez konektoru ten se musí použít z původní.

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: úte 18 říj 2016, 11:28
od JBC
*1* *1* *1*

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: stř 02 lis 2016, 00:16
od MilanH
další pokrok... :(
dnes jsem změřil kompresi na studeném motoru
1. válec 13 kg/cm2
2. válec 8 kg/cm2
3. válec 8 kg/cm2
nevíte jaké tlaky by měli být na motoru, který je v pořádku?

Chyby v řídící jednotce žádné tu jen tu a tam zahlásil první válec bohatou směs
P2178: System Too Rich Off Idle bank1
když jsem zkoušel "prohnat" motor.

na americkém fóru jsem se dočetl že je to častá závada a že odchází ventilová vodítka
http://www.smartcarofamerica.com/forums ... res-63586/

Řešil tu už někdo podobný problém ? Máte Typ na někoho kdo to umí opravit ?

Dále jsem se dočetl že by majitelé MHD měli dát pozor na řemen. Je tam nějaká výrobní vada a řemenice (klikovka alternátor vodní pumpa a napínací kladka) nejsou v jedné ose, dochází k vibracím a k praskání řemenu, následné uvaření motoru a hotová hlava.
Uvařit 451 asi nebude problém vzhledem k tomu, že od roku cca 2008 není na přístrojovce teplota.

dokonce jsem četl nějakou tiskovou zprávu 50.000 v Číně 2008 - 2014 svolávačka a kontrola Mercedesem. Víte o tom někdo něco?
Další problém byl s termostatem a regulací teploty motoru. Máte o tom nějaké zprávy?

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: stř 16 lis 2016, 10:13
od MilanH
příběh pokračuje aneb MRTVOLA v motorovém prostoru :)

zkrátím to... po změření tlaků šel motor dolů

nález:
- oválné válce tak, že jsou vidět kroužky vůle cca 1mm na půměru
- vychozená vodítka, že se ventil hýbe do stran jak vyviklaný zub po vytažení ventilu na krajní mez, než jeho konec zmizí ve vodítku je u hlavicky vůle tak 5 - 8 mm
- nedosedají sací ventily mají ostrou linku je vidět že se sedlo zaklepalo ke straně

- výfukové ventily se asi teplotně zhroutily tak, že mírně ohnuly hlavičky aby se úhel dosednutí k sedlu přizpůsobil vychozeným vodítkům (po roztočení dříku ventilu hlavička prostě hází)
dosedací plochy jsou černé hrubé, na sedlech viditelné čárky po obvodu, směrující ke středu díry

- fridex, který se při demontáži hlavy uvolnil do válců, prosákl rychleji než se stačil utřít, kontrolní zalití válců benzinem pravděpodobně uvolnilo kroužky a válce začali těsnit (asi podobně jako při výplachu přidáním aditiva do oleje)

před demontáží motoru Smart upaloval i +- 130 km v hodině což se mi zpětně po nahlédnutí do útrob nechce věřit :)

Stávající stav opravy? HLEDÁM MOTOR kdyby měl někdo nějaký typ dejte mi vědět díky.

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: stř 16 lis 2016, 11:48
od JBC
No ty vole!!! (Ne Ty, Milane!) To asi udělal ten plyn, ne?

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: stř 16 lis 2016, 13:59
od MilanH
Bůh ví co se v tom motoru děje měl najeto 148.000 z toho asi 90.000 na plyn to kolikrát neujede 450 ani na benzin.

vůle na vodítkách ventilů popisují amíci na http://www.smartcarofamerica.com/forums ... res-63586/
a není jich málo.

amerika má jinou kompresi (menší 10:1) a vůbec tam mají spoustu zajímavých věcí jako jinou řadící páku PRND
a auto se jim rozjíždí po sundání nohy z brzdy jako u klasického automatu :)

je možné, že u mého auta prasknul řemen a někdo ho uvařil a tím to mohlo začít
(nález: odrbaná zvuková izolace motoru v ose řemenu, letovaný konektor na čidle tlaku oleje taktéž v ose řemenu)
prasklý šroub držící starter/alternátor řemenice byla vykloněna mimo osu řemenu

451 nemá hydroštely ale vymezovací podložky mezi vačkou a ventilem tudíž by se měly čas od času kontrolovat vůle ventilů (tuším že o tom ale servisní manuál mlčí) takže jezdíš a jezdíš plíživě ubývá výkon, víc do toho šlapeš, hůř to spaluje ... motor karbonuje, zapékající se kroužky začnou vydírat válec a ..............

a nebo je to úplně jinak :)

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: čtv 17 lis 2016, 16:41
od MilanH
dnes jsem přivezl motor rok 2012, 45kw, najeto 42.000 km, za slušnou cenu.
podle mého nočního bádání porovnávání v EPC jsou motory 451.334 (45kw) a 451.380 (52kw) mechanicky stejné, rozdíl je v nastavení řídící jednotky...

držte mi palce

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: ned 20 lis 2016, 22:59
od daniel
Držím pěsti, protože po přečtení to nelze nazvat jinak, než mrtvola :shock:

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: úte 22 lis 2016, 15:02
od MilanH
tohle vlákno bych měl přejmenovat na deník zoufalce :)

dne jsem s dostal k novému motoru.... TAKY MRTVOLA!!!
motor z bouračky.. při nehodě proražená olejová vana... po demontáži vany kovové piliny na dně, kliková skříň úplně suchá na klikové hřídeli kovový prach
lágry na ojnicích válců 1 a 2 totálně v pr... co jde vidět od spodu tak třetí válec se asi máznul o stěnu

motor byl koupen se zárukou takže vracíme :(

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: úte 22 lis 2016, 15:45
od Winterwolf
Tak to je slušnej masakr....

Máš vážně štěstí, že to je v záruce. Tak hlavně aby ti ji prodejce uznal :wink:

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: stř 23 lis 2016, 13:30
od JBC
MilanH píše:motor byl koupen se zárukou...
Ještě že tak! Člověče, Ty máš pech...

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: sob 14 led 2017, 18:08
od MilanH
Aktuální stav:
motor vrácen... s omluvou mi byli vráceny peníze

koupil jsem další motor... cca 60.000 Km najeto

proběhla výměna prsou neb to byla nejspíš 45kW verze s alternátorem
přeměření vůle ventilů všechny v tolerancích
kontrola rozvodů (napínák měl vylezlý jeden zoubek, můj starý motor 148.000 Km tři zoubky)
no a když už to bylo všechno na stole.... tak jsem preventivně osadil nové díly abych už do toho nemusel lézt:
nové O kroužky na krytu rozvodů
gufero u setrvačníku
gufero u řemenice
nová spojková sada (přítlačný kotouč lamela, rameno, ložisko)
nová gufera do poloos,
nový převodový olej
těsnění výfukového potrubí
nové svíčky
nové filtry a motorový olej
nový řemen ke start - alternátoru

od minula ještě nový výfuk
nové lambdasondy
nová řídící jednotka

no prostě stálo to "milion" :(

a světe div se.... SMART JEDE :)

Co tedy dělat když Vám Smart za studena nestartuje? Kupte mu NOVÝ MOTOR...

Slovo klasika na závěr...
Nudíte se.... kupte si medvídka mívala pardon... Smarta...

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: sob 14 led 2017, 18:58
od dodo555
tak konecne stastny koniec nech ti to dlho jazdi bez poruchy

Tie ventil sa daju skontrolovat pripadne nastavit aj ked je motor v aute?

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: sob 14 led 2017, 20:31
od MilanH
zkontrolovat ventilové vůle s trochou trpělivosti na autě ano
jen se sundá ventilové víko,
to má svoje těsnění tak jde zase zpět přišroubovat.

ale lépe když je motor spuštěný níže na "speciálních šroubech" bude tam víc místa

nejjednodušší je změřit tlaky válců ty taky něco prozradí.

nastavení ventilů na autě ?
asi ne protože musíš sundat sací a výfukovou vačku mění se tam vymezovací podložky
a to bez sundání rozvodů nepůjde.

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 nestartuje za studena

Napsal: sob 14 led 2017, 21:27
od dodo555
dakujem za rady ked bude cas skusim to skontrolovat