Servo trha

Odpovědět
Peter1958
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03 pro 2016, 18:41

Servo trha

Příspěvek od Peter1958 »

Ahojte
mam smart fortwo 1,0mhd,2010 a blbne mi servo.Chvilu ide volant lahko ale potom tazko,akoby vynechavalo.Mal som ho aj na takej vseobecnej diagnostike,ale neukazala ziadnu zavadu.Viem ze to ma elektricke servo,ale neviem kde sa nachadza a ci by to mohla byt aj nejaka kontaktova chyba,lebo ked som ho v oktobri kupil,bolo teplo a zda sa mi,ze to normalne fachcilo.
Dik za radu
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Servo trha

Příspěvek od MilanH »

na servo se dostaneš na zvedáku od spodu auta po sundání plastového krytu podvozku, jsou na něm dva konektory, tak je zkus několikrát připojit a odpojit,
Obrázek

pak ještě řídící jednotka je pod přístrojovou deskou nevím přesně v kterých místech tuším že někde vlevo od sloupu řízení strč hlavu pod volant a mrkni tam
jsou na ni tři konektory, dva silové po dvou pinech, a jeden s mnoha piny nevím kolika : ) opět odpojit připojit
Obrázek

pak to ještě bude brát polohu volantu z podvolantového "kroužku" ten najdeš po sundání krycího plastu pod volantem jsou tam tuším dva konektory nevím který je který :)
(tam opatrně ten kroužek je docela choulostivý a křehký) ale pokud by byl problém tady tak by ti nejspíš svítila kontrolka EPS protože polohu volantu EPS využívá taky.

Tak to byly babské rady zdarma :) pak už jen s MB star diagnostikou
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Servo trha

Příspěvek od MilanH »

mohl bych mít dotaz ohledně posilovače?
zajímalo by mne jak je zpřevodované řízení s posilovačem proti standardu

postup měření:
volat srovnat do polohy přímého směru
střed vrcholu volantu mít jako pomyslnou rysku "jako malou ručičku na hodinách"

potom otáčet volantem doprava po směru hodinových ručicek a počítat "o kolik hodin" se pohne pomyslná ryska do plného pravého rejdu
tj. jedna otáčka volantu = 12 hodin

podle všeho by mělo být řízení s posilovačem strmější - citlivější
až se dostanu ke svému Smartu bez posilovače spočítám to pro srovnání
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Peter1958
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03 pro 2016, 18:41

Re: Servo trha

Příspěvek od Peter1958 »

dik za radu,prave mi to mechanik robil podla tvojho navodu,ale nepomohlo.Asi to servo bude v prdeli.
Meral som tie otacky,vyslo mi 20,5hodin pri plnom rejde vpravo
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Servo trha

Příspěvek od MilanH »

tak ještě zkus tu diagnostiku jestli je to jednotka nebo posilovač

vím o dvou posilovačích na prodej jeden na slovensku druhý na moravě
na slovensku je i jednotka
(chci si posilovač přidat do auta tak to mám čerstvě v hlavě)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Servo trha

Příspěvek od MilanH »

Peter1958 píše:dik za radu,prave mi to mechanik robil podla tvojho navodu,ale nepomohlo.Asi to servo bude v prdeli.
Meral som tie otacky,vyslo mi 20,5hodin pri plnom rejde vpravo
Tak jsem to dnes taky měřil na pravém rejdu napočítám 22,5 u verze bez posilovačem

takže rozdíl strmosti mezi posilovačem a bez posilovače je cca 1/4 otáčky
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Odpovědět