Stránka 1 z 5

údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: úte 20 pro 2016, 02:39
od MilanH
MHD verze pozor na řemen start/alternátou !!!
existuje výrobní vada některých řemenic (jedná se pravděpodobně o řemenici na klikové hřídeli)
řemenice není v ose s osou řemenice alternátoru, díky tomu praská a padá řemen
při prasknutí hrozí uražení čidla oleje, a velmi rychlé uvaření motoru s fatálními následky !!! auto totiž jede dál jen se rozsvítí kontrolka motoru
novější modely cca od 2008 nemají ukazatel teploty

pokud kupujete auto z druhé ruky zkontrolujte kabel konektoru čidla oleje, pokud je kabel opravovaný, nastavený, spojený,
tak pravděpodobně auto prodělalo pád řemenu

praskající šroub (kloubové uložení) start alternátoru já osobně ho měl na roku výroby 2010
dá se nahradit jinou verzí.
díky vibracím se uvolní - vyčvachtá uložení alternátoru, ten pak visí nakřivo
hrozí přetržení řemenu

na problémy řemenem byly v zahraničí svolávací akce u nás však ne.

Ventilové vůle !!!
451 nemá hydroštely jako verze 450
zkontrolujte cca při 90.000 Km
zdroj: http://www.evilution.co.uk/servicing/45 ... hedule.htm

bez kontroly a následného seřízení hrozí postupné snižování ventilových vůlí a podpálení ventilů, zničení hlavy, poškození katalyzátoru
(ventily tedy necvakají,,, naopak jsou tišší a tišší)

Vůle ventilů 132.910
Sani 0,18 – 0,26 (0,22 +-0,04)
Vyfuk 0,26 – 0,34 (0,30 +-0,04)
zdroj: http://workshop-manuals.com/smart/fortw ... fications/

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 30 pro 2016, 15:19
od MilanH
Tlaky válců dle příruček: měří se na teplém motoru cca 80 stupňů
15 bar na novém válci
11 bar je bráno za limitní hodnotu pro správnou funkci motoru
----------------------------------------------------------------------------------------------------
moje osobní měření na studeném motoru 52kw (LPG) po 148.000 Km, s levným měřidlem bylo naměřeno 8, 8, 13 motor za studena chcípal, za studena nepravidelný chod, nekouřil, byl cítit odér nespáleného benzinu, za tepla jezdil normálně 120 km/h ale se spotřebou 10l/100km

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: čtv 05 led 2017, 00:34
od MilanH
specifikace nemrznoucí směsi:
MB 325.0 nebo 326.0
míchání 1:1 s destilovanou vodou, celý obsah cca 4,5l
například Velvana Fridex G 48
(Škodováci Vám při dotazu na G48 hned řeknou, že G48 je mísitelná s G11 a že tedy můžete použít G11, ale né každá nemrznoucí směs G11 má Mercedesem předepsanou specifikaci 325.0 nebo 326.0 na obalech se můžete setkat s označeném MB 325.0 nebo Mercedes Benz popřípadě Daimler 325.0 ... takto jsou označeny obaly výrobcem. u výrobků které jsou schváleny přímo Mercedesem je uvedeno "MB-approval" 325.0 takový výrobek by pak měl být uveden na https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... riff=325.0
)

specifikace převodový olej:
MB 235.72
například Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90

zdroj: https://bevo.mercedes-benz.com

spotřeba motorového oleje

Napsal: čtv 05 led 2017, 01:06
od MilanH
podle manuálu jsem se dočetl, že u Smartu je tolerovaná spotřeba motorového oleje na 1.000 Km činí 0,8l :shock: Takže pozor!!! pokud je motor podle Mercedesu v pořádku nedočkáte se výměny oleje, protože motor mezi tím zadřete! platí pro modely 450, 451, 452, 454

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: úte 07 bře 2017, 16:07
od houzar

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: úte 07 bře 2017, 23:44
od MilanH
a proto se úplně tetelím blahem když přesednu ze Smartu do Octavie TDI DSG 103kW
Smart není auto, je to jen kapotovaná motorová židle s volantem : ) a ještě k tomu vychalstanej notorik

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 08 bře 2017, 07:44
od JBC
Není Smart jako Smart! Myslím, že kdybys přesedl do starého Forfoura od Brabuse, taky by Ti nic nechybělo. Čtyři válce to má, vrní to pěkně, akorát výkon se dostavuje až nad 2.500 RPM. Ale 130 kW, tak by to mohlo vyhovovat, ne?
A když s tím jezdíš jako ženská, tak je spotřeba okolo 7 litrů. Myslím, že i za 6,8 jsem s tím jel. A kdybych z toho sundal ty široký kola, tak by mohlo ještě klesnout.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 08 bře 2017, 18:42
od MilanH
Fourfour ... neni u mne Smart
tak nějak tíhnu k té splašené motorové židli

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 08 bře 2017, 20:12
od JBC
Máš pravdu, půlka je Mitsubishi. Ale některý věci jsou "originál Smart", třeba ovládání oken na tunelu mezi sedačkami. A sundávací plastovej čumák.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 17 bře 2017, 07:57
od Markéta
:shock: Ty mas na F4 sundavaci cumak?/My mame normalni kapotu. A za ten vic nez rok jsem zjistila, ze je to smart kazdym coulem i s typickymi smart móresy :lol:

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 17 bře 2017, 09:41
od JBC
Jo, má to normální kapotu. Ale když potřebuješ, sundáš přední blatníky společně s čumákem, jako u F2. Návod na sundání je tady: http://www.evilution.co.uk/index.php?me ... r&mod=1203

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 17 bře 2017, 16:24
od MilanH
já dokonce četl že u 451 s dokáže sundat kapota sama : ) za jízdy, tuším že právě proto je na špagátu

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 17 bře 2017, 22:21
od JBC
To musí být legrace, když se vyhákne a pak se mlátí na těch špagátech jako papírový drak v turbulenci - přímo před oknem.
Milane, myslím si, že je to FAKE.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: sob 18 bře 2017, 17:13
od MilanH
neni, četl jsem to jako jednu z výrobních vad která byla odstraněna

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: sob 18 bře 2017, 17:50
od JBC
Je fakt, že Hobojíček v podstatě taky musel na svolávací akci kvůli kapotě - se 453. Úpravu mu udělali při garančce.