Stránka 3 z 5

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 15 čer 2018, 08:27
od Petrulin1
S těmi prodlevami mě ber s rezervou,možná je to tím,že ještě úplně dobře neumím řadit.Ale výměnou oleje určitě nic nepokazím.Díky

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 15 čer 2018, 10:58
od JBC
Nebo třeba umíš řadit naprosto normálně, jenom sis ještě nezvykl, že zrovna tohle strašně dlouho trvá - asi nejhorší věc na Smartech.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 15 čer 2018, 11:36
od Petrulin1
No,je třeba se trefit do správných otáček,pak to tam skáče hezky.Bude to chtít trochu cvik.Už jsem to tak vypozoroval: 20km/h -dvojka , 40-trojka, 60-65-čtverka.To pude. :-)
Ale to jsme off topic

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 15 čer 2018, 11:43
od JBC
Záleží také na náklonu auta, míře akcelerace, teplotě motoru ... Teda, když jedeš na "A".

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 29 čer 2018, 15:40
od Petrulin1
Ještě drobný dotaz.Objednal jsem si tedy olej a filtr,po neděli to vyměním a tak mě napadá,čeká mě nějaké úskalí s vypouštěcím šroubem?Tam bývá většinou nějaký měděný těsnící kroužek,který může a taky nemusí být znovu použitelný.Mám si narychlo něco sehnat? Případně,aspoň mi prozraďte ,jak velký závit ten šroub má,že bych si něco nachystal dopředu.Nebo u Smarta je to v pohodě a žádný problém nenastane? Díky..

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 29 čer 2018, 16:00
od MilanH
Jak u motoru tak u převodovky jsem povolil vypustil následně zase zašrouboval a nikde nic neteklo.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: pát 29 čer 2018, 16:05
od MilanH
Jinak pro "obhajovatele" výpustných šroubů na čemkoliv...

Takhle vypadá olejová vana 451 zevnitř, rozhodně nepočítejte že vám všechno vyteče po odšroubování sítka.
Výtoková díra (což je u 451 sací díra pro olejovou pumpu) je nad úrovní dna, takže všechny usazeniny a zbytek oleje zůstane ve vaně.
Za mne, doporučuji vysávat olej.

Obrázek

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: sob 30 čer 2018, 07:53
od Petrulin1
Moc díky za info.

Odesláno z mého MI MAX 2 pomocí Tapatalk


Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: ned 01 črc 2018, 21:35
od JBC
MilanH píše: pát 29 čer 2018, 16:05 Za mne, doporučuji vysávat olej.
Za mě - do tak blbé vany doporučuji vyvrtat ještě jednu vypouštěcí díru.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: ned 01 črc 2018, 21:53
od Vlady
Osobne som presvedčený že ani odsatím sa nevysaje komplet všetko - kal a bordel zo spodku olejovej vane jak pozerám obrázok tam najskorej tak či tak ostane.To by tam človek musel tou odsávacou hadičkou pobehať celú tú spodnú plochu postupne jak pri vysávani koberca doma, a to je technicky nemožné. Takže asi je šumafuk či odsať alebo vypustiť.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 04 črc 2018, 17:42
od Petrulin1
Tak úskalí s vypouštěcím šroubem bohužel nastalo. Prostě jsem ho nepovolil. Jedinou možnost kterou mám je prizvednuti auta zvedakem.
Samotnou ráčnou ani omylem. Pak jsem na ni dal ještě metr dlouhou trubku, taky ne. Celé to pruží, trubka se mi ale už opírá o zem, moc prostoru tam není, šroub povolit nejde. Nevím, jak moc velký debil musel být ten, který ho naposledy dotahoval.
No, tudíž protože bych to chtěl dobojovat, než pojedu k mechanikovi odevzdat 300 Kč za 15 minut práce, zvolil bych plán B. A sice odsátí oleje. A tak Vás prosím o nasměrování na nějakou odsávačku, kterou pak využiji k výměně, resp. nalití oleje do převodovky?
A kudy to odsáváte? Předpokládám přes měrku hladiny? Nebo kudy? Moc děkuji.

EDIT.. Půjde ten olej odsát tímto?

https://www.mountfield.cz/odsavacka-ole ... l-1moz0082

To sice asi nepoužiju pak k naplnění té převodovky,ale zas jsou k tomu dlouhé hadice,stojí to málo a mohl bych si pro to ráno sfrknout 50km do Mountfieldu.Otázkou jsou průměry těch hadiček,jestli to nacpu do díry po měrce,ale tak nějaké hadičky už bych snad někde vyhrabal....

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 04 črc 2018, 20:43
od Tonny
tou odsavkou to pujde ale trochu zahrej olej - odsaval jsem tou odsavačkou nouzově octavku

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: stř 04 črc 2018, 22:46
od JBC
Tou odsávačkou to jde, ale ne těma hadičkama, co jsou k tomu přibalený - jsou tak zkroucený, že je do tý trubičky po měrce prostě nenacpeš a když už nacpeš, tak nedosáhnou na dno, protože dole u dna se hned zase zkroutěj do klubíčka. takže místo těch přibalenejch hadiček potřebuješ ještě koupit "pivní" hadici, co největší průměr se vejde do tý měrkový trubičky (nepamatuji si, kolik to je mm, možná 10). Ani ta "pivní" není úplně rovná, tak se hodí nahřát ji horkovzduškou, 75 cm narovnat a počkat, až to zchladne.
Než ji strčíš do motoru, je dobrý tam strčit rovnej svářecí drát a na něm si fixkou označit, jaká je vlastně délka na dno vany, pak si udělat rysku na tu "pivní" hadici a do motoru narvat právě jen tolik - když tam budeš rvát víc, hadice se dole ohne a v ohybu omezí nebo úplně zavře průtok.

Nečekej, že to odsaješ rychle! Ten olej v tý "tenký" hadici prostě klade odpor. Takže to chce fakt zahřát olej, tý hadice nepřipojovat víc, než je nezbytně nutný, nad motorem až k odsávačce použít ještě větší průměr hadice a hlavně - tou pumpičkou nepumpuj jak zběsilej, stejně to nezrychlíš a začce se Ti deformovat ta odsávací nádoba, čímž se sníží úroveň podtlaku. Prostě, aby to jen tak v klidu teklo.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: čtv 05 črc 2018, 08:31
od Petrulin1
Jasně, chápu. Naštěstí ty zbytky pivních hadic někde mám, ty mě napadly hned, doufám, že dostatečné délky. Dík moc.

Re: údržba motoru a převodovky 451 intervaly (na co si dát pozor)

Napsal: čtv 05 črc 2018, 12:29
od Petrulin1
Tak hlásím neúspěch. Pivní hadice je skvělá, jde do díry krásně, ale po nějakých cca 17 cm je v motoru nějaké zúžení, dál nejde. Nejde tam ani hadička, která je u odsávačky a ta je tak o 3mm slabší. Ale tak mám super odsavacku, projel jsem se a prohlédl si bazény v Mountfieldu. Život je třeba brát s humorem. 😂 Příští týden dostane mechanik 300,- Kč.
Takže Milane, s tím Tebou doporucovanym odsavanim to u tohoto motoru zas tak jednoduché není...

EDIT:Tak odpoledne mi to nedalo, vzal jsem ještě jinou ráčnu s jinou trubkou, a.... šroub prohrál. Olej vyměněn.

Kluci ještě hloupý dotaz. Motor ve 451 45kW má 3 svíčky, nebo šest? Co jsem našel na YouTube, tak myslím, že jen tři?