Předělání řazení z manuálu na automat

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » čtv 09 lis 2017, 22:23

Poznatek z předělání z automatu (řadící páka bez tlačítka) na automat (řadička s tlačítkem). Prvního Smarta mi předělali u Mercedesa aniž bych si sjel s tím jakoby manuálním řazením. Po předělání to řadilo dolů 5-4-3-2-1 vždy automaticky, pokud jsem nepodřadil ručně dřív. Nahoru to chodilo pouze manuálně. Po stisku tlačítka - režim Automat to dělalo všechno samo. Nyní jsem koupil opět Smarta s manuálním řazením a zjistil jsem, že dolů to umí pouze před křižovatkou, když zastavím spadne to na 1. Jinak se tomu samo např. z 5 na 4 nechce. No a nahoru stejný stav, manuálně. Automat jsem nepoužíval, ten měla manželka, ale to podřazování dolů mi docela chybí. To chodilo velmi dobře. Tak uvažuju, zda nechat opět předělat, ale jenom kvůli podřazování je to drahá záležitost. Jinak sleduju pro porovnání spotřebu a zatím se to jeví o něco lepší, pokud nebude na konci ukazatel paliva padat rychleji. Dám zprávu.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Pedro
Příspěvky: 62
Registrován: čtv 05 pro 2013, 18:38
Bydliště: Modřice / Brno

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Pedro » čtv 01 úno 2018, 23:58

Před 3 týdny jsem přestavěl nově pořízenou 451 (pro dceru za původní 450) z manuálu na automat. Stálo mne to půl dne práce a jeden tlačítkový spínač (do 50,-Kč - ten jsem měl doma) a dvoulinka. Chce to ale mít diagnostiku (odblokovanou :D ). Jinak to šlo podle návodu na FQ101 http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... g-softouch - tam je to sice pro 450, ale je to stejné, s kontrolou na Evilution zde https://www.evilution.co.uk/Interior/s ... sembly.htm. Sedadla odšroubovat (ale nechal jsem je uvnitř, pozor je potřeba uvolnit el. vedeni k sedadlům), odšroubovat 1 šroub (u ruční brzdy) a uvolnit plast kole řadičky (předtím tahem sundat "kouli"). Pak odklopit odzadu koberec (trošku jsem se s tím tahal). Odšroubovat skříň řadičky, uvolnit konektory. Zespodu na plošný spoj napájet dvoulinku - (otvory tam měly být - nebyly, ale napájet to šlo i tak). Někde umístit tlačítkový spínač (vyvrtal jsem dírku mezi řadičkou a držákem mincí/ECO). A pak vše zpět. Diagnostikou aktivovat Softouch a už se tam objevilo po zmáčknutí spínače krásné A 8) . Vše fungovalo hned. Napodruhé bych to dal do 2 hod ( i s
odblokováním SW), teď jsem musel koukat na noťas a vše si rozmýšlet. Jen jsou tam pojistné šrouby TXS 30 - ale pomohl jsem si v pohodě kleštěma.
ex- Smart Roadster-Coupé 03/2005(F)champagne
ex- Smart 0,7 Passion 07/2003 (I) stříbrný - dcery
ex- Smart 0,7 Passion 05/2003 (D) stříbrný
ex- Smart 451 52kW Passion 04/2007 (A) stříbrný/champagne
5- Smart 451 52kW Pulse 04/2007 (CZ) černý
6- Smart 453 52kW Passion 10/2014 (CZ) oranžovočerný

Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od DYK77 » pát 02 úno 2018, 00:11

A teď ať mi někdo řekne, proč to nedělali rovnou do všech. Náklady na výrobu automatu 0,0 ho..o , ale při objednávce nového auta rozdíl v tisících.
Jinak dobrý, je vidět, že stačí chtít :D
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » pát 02 úno 2018, 10:44

Pedro.
Tak na jedné straně jsi mi dal broučka do hlavy. Ale bohužel diagnostiku nemám. To předělání bych asi zvládnul, to bych se nebál, ale zbytek je mimo. Zatím vyčkávám, mám ještě předplacený servis na Chodově a spíše se bojím, že mi potom zvěstují, že tam byl cizí zásah a bude problém. Předělat to chci taky. Alespoň jsem sehnal člověka který to dělá za 6t. Na Chodově chtějí 11t. Tak můžu přemýšlet. Ale jednoznačně mooc děkuju za tip.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od JBC » pát 02 úno 2018, 15:34

Lidi, co blbnete? Jakých 6.000,- nebo 11.000,- CZK? Co to je za kraviny?
Pokud to chcete mít naprosto originál, tak musíte na eBay koupit hlavici řadičky - tu vydražíte okolo 1.000,- CZK. K tomu mikrospínač, který má jeden obchod součástkami v Ostravě, jméno si nepamatuji, možná TME - spínač stojí asi 60,- CZK. Dohromady tak 1.060,- CZK. Půl odpoledne vlastní práce, postupy jsou všude na internetu, i tady. No a pak buď přijet na sraz, kde Vám to někdo za několik stovek (nebo možná i zadarmo) povolí v SAM, nebo dojet za někým, kdo má diagnostiku - viz. téma Servisy.
I kdybys měl jet z Jindřichova Hradce třeba do Hradce Králové, jednu cestu máš 160 km, obě cesty 320,- Km, v penězích to máš tak 640,- CZK, všechno dohromady 1.700,- CZK plus cca 500,- za diagnostiku, tj úplně všechno dohromady za 2.200,- CZK. Pokud nechceš mít tlačítko na šaltpáce a stačí Ti vedle, tak je to 1.200,- za všechno!!
Tak co sakra řešíte? Stačí nebýt líný!!!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od JBC » pát 02 úno 2018, 15:37

DYK77 píše:
pát 02 úno 2018, 00:11
A teď ať mi někdo řekne, proč to nedělali rovnou do všech. Náklady na výrobu automatu 0,0 ho..o , ale při objednávce nového auta rozdíl v tisících.
Jinak dobrý, je vidět, že stačí chtít :D
Jo, taky mohli do všech 450 a 452 dát rovnou 60 kW. Jenže to by "navařili" míň peněz!!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » pát 02 úno 2018, 16:52

JBC píše:
pát 02 úno 2018, 15:34
Lidi, co blbnete? Jakých 6.000,- nebo 11.000,- CZK? Co to je za kraviny?
Pokud to chcete mít naprosto originál, tak musíte na eBay koupit hlavici řadičky - tu vydražíte okolo 1.000,- CZK. K tomu mikrospínač, který má jeden obchod součástkami v Ostravě, jméno si nepamatuji, možná TME - spínač stojí asi 60,- CZK. Dohromady tak 1.060,- CZK. Půl odpoledne vlastní práce, postupy jsou všude na internetu, i tady. No a pak buď přijet na sraz, kde Vám to někdo za několik stovek (nebo možná i zadarmo) povolí v SAM, nebo dojet za někým, kdo má diagnostiku - viz. téma Servisy.
I kdybys měl jet z Jindřichova Hradce třeba do Hradce Králové, jednu cestu máš 160 km, obě cesty 320,- Km, v penězích to máš tak 640,- CZK, všechno dohromady 1.700,- CZK plus cca 500,- za diagnostiku, tj úplně všechno dohromady za 2.200,- CZK. Pokud nechceš mít tlačítko na šaltpáce a stačí Ti vedle, tak je to 1.200,- za všechno!!
Tak co sakra řešíte? Stačí nebýt líný!!!
No myslím, že to nebude o lenosti. Až kyž Pedro uvedl shodnost se 450 a že to chodí, tak samozřejmě budu na tom pracovat, i kdybych to měl předělaný s možností nechat odblokovat. Jenom mám obavu, že ta koule na konci řadičky bude mít pod sebou něco jinýho , než ten hliníkový bazmek na koncovku pro mikrospínač, kterej mám mimochodem doma. Cvičně už jsem za ní bral a drží jak přibitá. U prvního smarta kde tlačítko bylo, šla poměrně dobře sundat. Tady se to ani nehne a tak jde o to, jestli nebude muset být celý jiný. U prvního smartíka mi to vyměnili komplet, ale tenkrát jsem to neplatil, bylo to v zájmu abych koupil.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Pedro
Příspěvky: 62
Registrován: čtv 05 pro 2013, 18:38
Bydliště: Modřice / Brno

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Pedro » pát 02 úno 2018, 17:08

Už si to nepamatuji, jak to přesně bylo pod hlavicí - bylo to profilovaný, ale pochybuji, že by dělali 2 různé - smart dcery je 350km daleko tak se nemůžu kouknout. Jinak je pravda, za kouli jsem musel více táhnout, než když jsem je kdysi sundával u 450 i roadstera.
ex- Smart Roadster-Coupé 03/2005(F)champagne
ex- Smart 0,7 Passion 07/2003 (I) stříbrný - dcery
ex- Smart 0,7 Passion 05/2003 (D) stříbrný
ex- Smart 451 52kW Passion 04/2007 (A) stříbrný/champagne
5- Smart 451 52kW Pulse 04/2007 (CZ) černý
6- Smart 453 52kW Passion 10/2014 (CZ) oranžovočerný

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » pát 02 úno 2018, 17:51

Našel jsem na youtube , že si obalil to co je pod koulí, vzal za to sikovkama a otočil, potom vršek sejmul a zase nazpět. Já měl to s tím tlačítkem a to šlo bez čehokoli sundat. Tak nevím jestli jsem to přemluvil větší silou, než bylo zdrávo. Jinak koule jsem našel na páku různé i Brabusácký s tlačítkem, ale to má asi vnitřek úplně jiný. Podle obrázků to má hladkou díru dovnitř, jak vytočenou na soustruhu a z boku imbus červík.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od JBC » pát 02 úno 2018, 21:55

Sundává se to stejně, jako na 450, vypadá to stejně. Tady je text pro 451 z Evi:
Put the gear stick in the N position and remove the gear knob by pulling it straight up.
This can be hard to do first time but it is important you don't press the button as you pull.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » sob 03 úno 2018, 08:29

To ale uvažují o tom vršku s tlačítkem, ten šel v pohodě sundat. Tohle je opravdu jak jeden kus. Ten plastovej spodek jde posunout po tý kulatině dolů, tak pod to kouknu, ale právě se mi zdá, že ten hliníkový úchyt na mikrospínač tlačítka by se do týhle koule (vypadá to jak míček na golf) ani nevešel. No zkusím tahat, snad budu mít potom ještě čím řadit. :D
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » sob 03 úno 2018, 15:49

Tak poslušně hlásím, koule jde dolů (ale držela fest) a je pod tím držák na mikrospínač. Prohlížel jsem demontáž celého toho bloku a trošku mi není jasný koberec. Sedadla to by šlo, ale koberec je v kuse zpod pedálůaž za sedačku. Pokud chci tlačítko na řadičce, nestačí potom demontovat pouze celý blok z tunelu a koberec vůbec nesundavat, nebo po odmontování toho šedýho plastu navrch zjistím, že ty šrouby jsou pod kobercem?
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od JBC » sob 03 úno 2018, 21:08

Potřebuješ demontovat úplně celou řadící konzoli - upevňovací šrouby jsou pod kobercem na bocích tunelu. Fušeři se s tím nemažou a naříznou koberec, slušní lidé demontují sedačky, krycí plast z konzole řazení a ruční brzdy a ten koberec nadzvednou. Nebo ho vyndají celý a při příležitosti jedné práce ten koberec důkladně vyperou.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Jara
Příspěvky: 229
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Jara » sob 03 úno 2018, 22:19

Což koberec je jako nový. Mám najeto 22t. km. Mikrospínač už jsem našel úplně stejný, aby vyšel rozměrově. Teď bych měl jet na předplacený servis, jakási kontrola B a potom uvidím. Mám ještě jeden servis za rok a tak aby se necukali, že tam je něco předěláno. V každém případě pomalu připravím věcičky, hlavně tu hlavici s tlačítkem. U tý celohliníkový píšou, že je to jak pro 450, tak pro 451 a stojí cca 1100Kč. Nebo se třeba objeví na ebay to co tam běžně bývá. Stejně na to kouknu až bude počasí (jaro). V každém případě děkuji za nápad a postrčení. Na odblokování už potom snad někoho seženu.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km

Pedro
Příspěvky: 62
Registrován: čtv 05 pro 2013, 18:38
Bydliště: Modřice / Brno

Re: Předělání řazení z manuálu na automat

Příspěvek od Pedro » stř 07 úno 2018, 18:41

Koberec jsem zezadu přehnul přes řadičku, vepředu jsem ho nechal - na uvolnění šroubů to stačilo.
ex- Smart Roadster-Coupé 03/2005(F)champagne
ex- Smart 0,7 Passion 07/2003 (I) stříbrný - dcery
ex- Smart 0,7 Passion 05/2003 (D) stříbrný
ex- Smart 451 52kW Passion 04/2007 (A) stříbrný/champagne
5- Smart 451 52kW Pulse 04/2007 (CZ) černý
6- Smart 453 52kW Passion 10/2014 (CZ) oranžovočerný

Odpovědět