Stránka 1 z 1

Lambda sondy

Napsal: pon 12 dub 2021, 10:40
od Petrulin1
Tohle auto už přestává být zánovní a závady už se budou objevovat.
Takže otevírám téma Lambda sondy. Je někdo schopen ukázat na typ lambdy, která bude pracovat s řídící jednotkou ve 451, benzín, 45 kW, r. v. 2010?
Upadl mi výfuk, takže jsem koupil nový. Druhovýroba, asi Polsko. Výrobce JMJ. Jelikož jsem nepovolil jednu lambdu ani za Krista. Objednal jsem obě nové. Na těch starých jsem vyluštil, že jsou obě stejné. Takže jsem je objednal, je to výrobce SKV, cena asi 840 Kč. Tak a teď se stalo to, že to hází chybu P0134 odkazující na nepracující lambdu "on bank 1". Což tedy dedukuji, že je ta před katem?
Místní diagnostik mě upozornil, že se toto může stát, že řídící jednotky bývají na ty neoriginální lambdy dost citlivé a mnohdy to nepracuje. Byť tedy objednám díl, který eshop uvádí pro moje auto a je ekvivalentem značení Mercedes.
Bohužel se mi to stalo. Dobře, vyhodil jsem 2x 840 Kč. Ale kterou koupit? Ve skupině na FB radí pán jistý typ NGK, ale tu na českých shopech nevidím. Do Mercedesu jít asi nechci, jelikož mi nabídnou lambdu, která bude stát třeba 5 tisíc a ještě mi k ní vnuti originál výfuk za 10. Tudy asi jít nepotřebuji. Osobně to vidím tak, že to skončí u opětovné montáže té jedné, co mi zbyla a seženu za mírný obnos jinou jetou originální. Ta moje má najeto asi 85 tkm, což by mělo být ještě na dlooouho. Díky za rady.

Re: Lambda sondy

Napsal: pon 12 dub 2021, 11:48
od JBC
A víš určitě, že máš správně zapojený konektor? Byl na tom "originál" konektor, který přímo pasoval,nebo jen "fousy", abys to zapojil sám?
Taky - koupil jsem lambdy s "originálním" konektorem, ale byl rozměrově nepatrně jiný a nešel docvaknout, musel jsem ho trošku upravit, aby zacvakl ...

Re: Lambda sondy

Napsal: pon 12 dub 2021, 12:25
od Petrulin1
Nene, to je snad v pořádku. No, cvakl mi. A ano, byly to sondy s konektorem. Můžu to zkusit ze srandy rozpojit a znovu zasunout.

Re: Lambda sondy

Napsal: úte 13 dub 2021, 12:51
od Petrulin1
Pokračování příběhu. Zatím jsem provedl to, že jsem místo té sondy před katem vrátil tu starou, co se mi podařilo vysroubovat. Vše zatím po 80km jede, nic nesvítí.
Vedl jsem ale debatu s místním odbornikem na diagnostiku vozů. Na dotaz, proč nabízí prodejci k vozu třeba 10 typů lambdy, z nichž 8 nefunguje v tom voze, ke kterýmu ji prodávají, byla odpověď, že to tak prostě je. Lambdy, zapalovací cívky a ještě pár nějakých snímačů, tam vsude jde o alchymii. Já chápu, že je lambda za 3600 a pak je lambda za 800. Ta levnější má méně platiny, takže ten sensor nevydrží 200tkm,ale jen 50. Budiž. Ale pořád přece musí jít použít. Ložisko za 1000 a ložisko za 300 je rozdíl, samozřejmě vydrží čtvrtinu kilometrů, ale jde použít. Jde namontovat a něco s ním najezdim. Kulový čep za stovku a za petset bude asi jiný kvalitou, vydrží méně, ale JDE POUŽÍT. Ale nerozumím moc tomu, proč ten díl nejde vůbec použít. Přestože výrobce ho uvádí jako ekvivalent k výrobku, který namontoval do auta výrobce auta.
Tak dobře, pojďme tedy udělat ještě jiný kompromis. Mějte v nabídce 10 typů a u dvou mějte poznámku "garance funkčnosti". A ty budou drahé. A pak mějte dalších 8 typů, kde ta poznámka nebude a já budu vědět, že koupí se vystavuju riziku rulety. Může to fungovat, ale nemusí. A je jen na mě, jak se rozhodnu. Budu ale vědět, že lambda na moje auto stojí prostě 4 tisíce a tečka. Jsou sice i levnější varianty, ale funkčnost pochybná, možná vůbec. To mi přijde jako fér jednání. Ale u toho prodejce to nikdo neví, který ten díl je ten pravý. Dokud někdo nevyzkousi 5, které vyhodí a šestá funguje. To je přece úlet, ne?
Není mi úplně jasné, jak to dělá běžný autoservis, který není značkový a tudíž nemá od vyrobce auta předepsané díly. Ten mechanik asi sedne ke stejnému eshopu jak já a čumí taky jak tele, ne? Nebo jemu někdo prozradí, který typ bude zaručeně fungovat? Chápu rozdíl KVALITY ve vztahu k CENĚ. Budiž. Ale pořád přece ten díl musí jít použít. Oni prý ale nic neporusuji. Protože ta lambda má mít dle normy nějaké parametry, které ona sama o sobě splňuje a dal nikdo nic nezkouma. Kompatibilita s ridicimi jednotkami nikoho nezajímá.
Divnej svět....
Takže u některých oprav prostě máte na výběr. Značkový servis, nebo sám, ale dobrodružně. Vyměnit výfuk a lambdy na Smartu je triviální věc na 20 minut práce (když jdou povolit šrouby). A může mě to stát 4 tis. výfuk plus 2x800 lambdy. Nebo to taky nemusí fungovat. Lambdu nevratite, jelikož je očouzená, tudíž viditelně použita. Nebo můžete do Mercedesu, kde vás tato sranda může vyjít na 20 tisíc. Hmmm

Re: Lambda sondy

Napsal: úte 11 kvě 2021, 22:26
od Tonny
bohužel se sondou SKV stejné zkušenosti po vymazání chyby se opět rozsvítila kontrolka po cca 20-50km jízdy, nakonec vyřešeno koupil jsem druhovýrobu od bosche za 1200kč a je klid.

Re: Lambda sondy

Napsal: stř 12 kvě 2021, 06:45
od Petrulin1
Tak mohl bys dát odkaz na přesný typ. Ale vidím ve tvém podpisu, že máš úplně jiné auto, než o kterém se tady vede diskuse. Možná jsou ty lambdy stejné? Ale to si nemyslím.