Výkon klimatizace
Napsal: čtv 02 srp 2018, 19:16
Přátelé,uveďte mě prosím do reality,jak má fungovat klimatizace ve Smartu. Omlouvám se,jestli někomu můj dotaz přijde hloupý,ale ač mi bude 50,nikdy jsem ve svém autě klimu neměl,takže nemám s čím srovnávat.
Auto jsem koupil před 2 měsíci.Původní majitel,mě upozornil,že klimu bude třeba doplnit,že nechladí,což byla pravda. Absolvoval jsem doplnění za 1200,- Kč,včetně desinfekce.Soudruh mi vyjel i lísteček ze stroje. Z mého auta odešlo 0g,on mi doplnil 410g. Ihned jsme zkonstatovali,že "to začalo chladit". Spokojenost.Pak se tady u nás lehce ochladilo,klimu jsem nepoužíval. Začal jsem ji používat teď před týdnem.
Tak a teď jde o to,že mám pocit,že to nejede,jak má.Protože tam je ta díra asi měsíc,kdy jsem to nezapl,tak nedokážu posoudit,jestli to tak jelo i po doplnění,nebo to jelo lépe a postupně by to ztrácelo na výkonu,fakt je,že tehdy venku nebylo 30 stupňů.Fakt nevím.Navíc v ten den jsem měl ještě po původním majiteli totálně zabetonovaný kabinový filtr,takže to i jakoby málo foukalo,přesto jsme řekli,že "to chladí".
Ráno jsem jel s ženou trasu 20 km.Teploměr venkovní teploty mi ukazoval 22 stupňů (ráno 8.00 hod.). Naše těla v autě zatopila svou přítomností,motor asi taky něco přidá,zkrátka za chvilku v autě bylo 26.Pustil jsem klimu a po ujetí dalších deseti km jsem to stáhl na 24,ale méně ne.Pak jsem jel 20 km zpět sám a pod těch 24 jsem se nedostal.Stavítko teploty na doraz dole,stavítko foukání předposlední nahoře.Mě to přijde divný.Pokud by bylo venku 30 a auto by se smažilo na slunci půl dne,chápu,že je z něj kus žhavé hmoty a ta klima není všemocná.Pokud klimu vypnu,tak z mřížek letí vzduch zvenku takový,jaký je venku.Když ji zapnu,tak jako je cítit,že je chladnější,ale já bych si myslel,že když zapnu klimu na max,resp. na nejnižší teplotu v autě,tak by z toho ten vzduch měl letět studený.Což ale tak není.Pokud je venku 30 a smaží slunce,tak ta klima defacto nemá na nic moc vliv.
Tak teď nevím. V autě za milion bude asi klimatizace výkonnější,než ve Smartu.To chápu.Ale zase se mi nezdá,že ten pidi prostor ve Smartu by se nedal uchladit,kor když je venku 22 stupňů.Mám tedy spíše podezření,jestli za tu dobu neušlo chladivo.Nebo aspoň část.
Když klimu pustím,je slyšet,jak zabere kompresor,otáčky motoru se zvednou asi o 100ot/min.,a drží.To jsem tady vyčetl v diskusích,že by měla být známka,že chladivo tam je?No a někde z pod palubní desky se začne ozývat "šumivý zvuk".Jako když doma sepne kompresor ledničky a lednička začne chladící cyklus.
Takže co radíte chlapci a děvčata? Mám zajet do jiné firmy,nechat nějak prověřit těsnost,případně znovu naplnit? Nebo je to tak normální a Smart tak funguje?
Je mi jasné,že čím větší horko,tím ta klima musí makat víc a jelikož má své výkonostní limity,tak prostě od určité hranice přestane stíhat. Ale když je venku 22,tak abych nebyl schopen auto uchladit na méně ,než 24 se mi zdá divné.Ale podotýkám,že když dám ruku k výdechu topení a zapínám /vypínám klimu,tak tam je citelný rozdíl.Ale že by z toho šel ten vzduch "studený,či ledový",to ani omylem.
Ještě mě napadlo zítra sjet aspoň v mobilu v Torque,jestli tam není nějaký chybový kod v diagnostice.
Díkes
Auto jsem koupil před 2 měsíci.Původní majitel,mě upozornil,že klimu bude třeba doplnit,že nechladí,což byla pravda. Absolvoval jsem doplnění za 1200,- Kč,včetně desinfekce.Soudruh mi vyjel i lísteček ze stroje. Z mého auta odešlo 0g,on mi doplnil 410g. Ihned jsme zkonstatovali,že "to začalo chladit". Spokojenost.Pak se tady u nás lehce ochladilo,klimu jsem nepoužíval. Začal jsem ji používat teď před týdnem.
Tak a teď jde o to,že mám pocit,že to nejede,jak má.Protože tam je ta díra asi měsíc,kdy jsem to nezapl,tak nedokážu posoudit,jestli to tak jelo i po doplnění,nebo to jelo lépe a postupně by to ztrácelo na výkonu,fakt je,že tehdy venku nebylo 30 stupňů.Fakt nevím.Navíc v ten den jsem měl ještě po původním majiteli totálně zabetonovaný kabinový filtr,takže to i jakoby málo foukalo,přesto jsme řekli,že "to chladí".
Ráno jsem jel s ženou trasu 20 km.Teploměr venkovní teploty mi ukazoval 22 stupňů (ráno 8.00 hod.). Naše těla v autě zatopila svou přítomností,motor asi taky něco přidá,zkrátka za chvilku v autě bylo 26.Pustil jsem klimu a po ujetí dalších deseti km jsem to stáhl na 24,ale méně ne.Pak jsem jel 20 km zpět sám a pod těch 24 jsem se nedostal.Stavítko teploty na doraz dole,stavítko foukání předposlední nahoře.Mě to přijde divný.Pokud by bylo venku 30 a auto by se smažilo na slunci půl dne,chápu,že je z něj kus žhavé hmoty a ta klima není všemocná.Pokud klimu vypnu,tak z mřížek letí vzduch zvenku takový,jaký je venku.Když ji zapnu,tak jako je cítit,že je chladnější,ale já bych si myslel,že když zapnu klimu na max,resp. na nejnižší teplotu v autě,tak by z toho ten vzduch měl letět studený.Což ale tak není.Pokud je venku 30 a smaží slunce,tak ta klima defacto nemá na nic moc vliv.
Tak teď nevím. V autě za milion bude asi klimatizace výkonnější,než ve Smartu.To chápu.Ale zase se mi nezdá,že ten pidi prostor ve Smartu by se nedal uchladit,kor když je venku 22 stupňů.Mám tedy spíše podezření,jestli za tu dobu neušlo chladivo.Nebo aspoň část.
Když klimu pustím,je slyšet,jak zabere kompresor,otáčky motoru se zvednou asi o 100ot/min.,a drží.To jsem tady vyčetl v diskusích,že by měla být známka,že chladivo tam je?No a někde z pod palubní desky se začne ozývat "šumivý zvuk".Jako když doma sepne kompresor ledničky a lednička začne chladící cyklus.
Takže co radíte chlapci a děvčata? Mám zajet do jiné firmy,nechat nějak prověřit těsnost,případně znovu naplnit? Nebo je to tak normální a Smart tak funguje?
Je mi jasné,že čím větší horko,tím ta klima musí makat víc a jelikož má své výkonostní limity,tak prostě od určité hranice přestane stíhat. Ale když je venku 22,tak abych nebyl schopen auto uchladit na méně ,než 24 se mi zdá divné.Ale podotýkám,že když dám ruku k výdechu topení a zapínám /vypínám klimu,tak tam je citelný rozdíl.Ale že by z toho šel ten vzduch "studený,či ledový",to ani omylem.
Ještě mě napadlo zítra sjet aspoň v mobilu v Torque,jestli tam není nějaký chybový kod v diagnostice.
Díkes