F2, 0,8 CDi - na co si dát bacha při koupi

Vyměním, daruji, ...
kodajz

F2, 0,8 CDi - na co si dát bacha při koupi

Příspěvek od kodajz »

Zdavím, rozhodl jsem si pořídit smart F2 0,8 CDi, rok 2000. na co si dát pozor při koupi autíčka. Jak se projevují začínající poruchy i když auto ještě jede. Za co si připlatit a co je zbytečné.
Existuje ve Smartu i zvýšitelné sedadlo řidiče?
Projel jsem si benzínové Smarty z rv 2006 a rv 1999, rozdíl byl v zátahu a hlučnosti motoru a a snad i v tom, že ten novější lépe seděl na cestě. Ale i tak se mi zdá, že diesel bude o dost živější.
Díky moc za rady.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

na zadnou vaznou provozni zavadu jsem zatim nastesti neprisel a to uz mam najeto 140 tis. mozna budu muset vymenit napinaci kladky klinaku.

diesel je o dost linejsi - ma jen 30 kw, rychle se vytaci do otacek a predjet auto do kopce bylo celkem komplikovane. predjeti z kopce chce mit rychlost.

sedeni na ceste muze byt ovlivnene kvalitou tlumicu a sirkou pneumatik. cdi ma standardne predek 135, zadek 175. benziny predek 145 a 175, zadek 175 a 195.

na vysku sedadla se da prikoupit nastavovaci sada - viz smart-dily. mala zenska to urcite oceni.

jinak si davat pozor na klasicke veci, co u jinych aut - sbihavost (bouracka), turbo (to se stejne asi nezjisti), spojka, vse ostatni je snad relativne snadno a levne vymenitelne.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
kodajz

Příspěvek od kodajz »

díky za rychlou odpověď. člověče soused má Lupo 1,2 TDi PD taky 3válec, výkon myslím 40 kw a ten zátah je neskutečný v porovnání s mým bývalým Puntem 1,2 benzín 47 kw, právě jsem si myslel, že smart v dieselu s turbem bude taky o dost živější než v benzínu, tos mě překvapil. Asi po koupi začnu uvažovat o čipu. Můžu se zeptat na kolik dobrý čip u smarta výjde?
Jak poznám počínající destrukci a nebo silné opotřebení u spojky? Koukal jsem a 11000 kč +práce za novou se mi hned ze startu nechce dávat.
jj stabilita asi bude hodně v gumách, ale hlavně a spotřeba nejde moc nahoru :-)
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Punto 1.2i 47KW? Pokud myslíš novou generaci, tak asi jo, ale staré motory byly takhle http://punto.mysteria.cz/fiat.htm

Lupo je proti Puntu o 100Kg lehčí a má 45KW což je proti staršímu Puntu 1.2i o jeden KW na víc. Lupo má jakož to Diesel k tomu všemu mnohem větší točivý moment, to vše hraje samozřejmě při akceleraci roli, takže ano, Lupo může být v tomto případě o dost živější.
Ale při porovnání Smart diesel VS Smart benzín, se stejnou hmotností, oba s turbem, pak má benzín v akceleraci trochu na vrch.

Podle tabulky:
800ccm CDi 0-100 ... 19,8s ( 30Kw/100Nm )

600ccm ben 0-100 ... 18,9s ( 33Kw/70Nm )
600ccm ben 0-100 ... 17,2s ( 40Kw/80Nm )
600ccm ben 0-100 ... 16,8s ( 45Kw/88Nm )

700ccm ben 0-100 ... 15,5s ( 45Kw/95Nm )

Pro další porovnání je tady na fóru k dispozici uživatelská příručka s technickými údaji, a to zde: http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewforum.php?f=9

Jinak při rozhodování jestli benzín nebo diesel, co by do spolehlivosti, mohu říci jen to, že závady dieselů se tu řeší velmi málo, protože jsou to zdařilé motory.
Benzínové motory s obsahem do 600ccm občas trpí problémem se zapečenými pístními kroužky viz rubrika servis. Motory 700ccm jsou novější a vychytanější a závady tohoto druhu se tu zatím neřešily.
Spojka je problém asi u všech Smartů, ale vhledem k tomu, že auta bývají využívány hlavně ve městě, není se čemu divit. Záleží kdo jak s autem jezdil a jak se o něj staral.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

osobne by som dizel nechcel... odhliadnuc od toho, ze nemam rad dizel. je to naslabsi motor v ponuke, s tym sa da bezpecne presuvat jedine po meste. a rozdiel v spotrebe oproti benzinu je minimalny. navyse aj dizlove jazdenky maju vyrazne vyssiu cenu ako benziny.
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
kodajz

Příspěvek od kodajz »

xlukas.cz kolik ti žere v průměru tvůj načipovaný motor?

No je fakt, že tech. parametry nelžou, subjektivně to může být jinak, to je jen o pocitu. Ale rozdíl 5s při akceleraci benzínu 33 kw a 45 kw byl sakra znát co jsem zkoušel. Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku. Takže když koupím, budeme tady 2 s čiptuningem smartu 8) docela se na to těším.

Měl jsem Punto 2001 rok benzín 1,2i.
Koukal jsem-Lupo 1,2 TDi, 45 kw a 140 Nm, ECO režim 33 kw a 120 Nm.
zrychlení nevím, ale to lupo je fakt dravec.
kodajz

Příspěvek od kodajz »

marko583 mi právě víc vyhovude obecně diesel. Těším se na čiptuning, ten myslím pomůže línému motoru :D
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

kodajz píše:Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku.
JJ asi tak nějak. Diesel je v tomto případě houževnatější. Jel jsem jednou za Smartnumericem http://www.smartnumeric.cz/ co má taky CDi a nejelo mu to špatně i když já jel ve dvou a on sám, ale i tak jsem byl překvapen.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

kodajz píše:marko583 mi právě víc vyhovude obecně diesel. Těším se na čiptuning, ten myslím pomůže línému motoru :D
praveze dizel aj ked ma o 30 Nm vyssi krutak, tak je na tom celkovo horsie ako najslabsi benzin. tie hodnoty krutaku su take nizke, ze pri beznej jazde ci mas 70, 80, 100, tak ani nezistis... navyse dizel ma male spektrum pouzitelnych otacok, takze krutak naozaj vyuzijes niekde do rychlosti 45 kmh. jazdil som takmer vsetky motoriziacie vo for2, a cokolvek menej vykonne ako 40 kW je utrpenie. s tym sa da jedine presuvat po meste. osobne som u dizla nenasiel ziadnu vyhodu (je hlucnejsi, ma nizsi vykon a hlavne je uplne lemravy). Na tvojom mieste by som si vyskusal obe a uvidis... na dizli toho moc neusetris, nafta je drahsia a rozdiel v spotrebe je minimalny...
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

a este rataj s tym, ze ked to das nacipovat a budes naozaj naplno vyuzivat, tak si rovno objednaj novu spojku... skrat vymenny interval na 5000 km, nechaj dobiehat turbo a snad sa motor dozije 100.000 km. u dizla je mala vykonova rezerva, aj ked pri ciptuningu sa da neskutocne zvysit vykon, len zmenou map v RJ. neni problem nechat poriadne fukat turbo, ale ten motor to nevdrzi (a cip tuning je hlavne o tom, ze zvysime plniaci tlak, posunieme max otacky a doladime vstreky)
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
kodajz

Příspěvek od kodajz »

NO U TOHO ČIPU BY TO stačilo na těch 42 kw a pak nějaký ten krouák navíc.
Smart si chci koupit hlavně na ježdění do práce, po městě a občas když budu sám dojet někde dál a nebo tak 4x do roka do německa-tj 2000 km cesta. U normálních aut mi diesel víc vyhovuje, smad bude i u Smarta. Na mechanickém dieselu mi stačilo jen přidat trochu nafty na čerpadle a rozdíl byl znát, nevím jak se to dělá na řj. ale asi to bude podobné, trochu se přitlačí hodnot a je to :D Max výkon určitě nebudu využívat každý den-to se znám, ale na dálkovou cestu by to jelo na plno :?
Smarta bych si dovezl z německa, mají z roku 2000-2001 nalítáno kolem 150 000 km, velká pravděpodobnost je, že poctivých. Dá se i toho počku km dát trochu přidat na naftě a tlaku turba?
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

pri 150.000 km na motorcke, ktory je velky ako motor stieracov na poriadnom aute rataj s tym, ze zacne pytat peniaze. jednak tam uz bude vsetko vylietane a pokial mam info, tak ten motor je stavany niekde na 150-200 tisic km. samozrejme, ak sa dodrziavali pravidla slusneho spravania sa k motoru (olej kazdych 10, alebo kolko ma dizel, pravidelne menene filtre, zhavice, dobiehanie turba, zahrievanie motora..) hlavne s poslednymi dvoma si nemci nerobia tazku hlavu. takisto ako tomu motorceku nerobia dobre kratke vzdialenosti a studene starty

cip ti spravi ktokolvek, jemu ide o biznis... kludne mozes mat natocenych aj 200.000 km. dlhodoba jazda naplno ten motor len zabija.
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

DYK77 píše:
kodajz píše:Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku.
JJ asi tak nějak. Diesel je v tomto případě houževnatější. Jel jsem jednou za Smartnumericem http://www.smartnumeric.cz/ co má taky CDi a nejelo mu to špatně i když já jel ve dvou a on sám, ale i tak jsem byl překvapen.
a tos nejel za mnou. to by ses teprve divil ;-) :lol: :-)))
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

kodajz píše:xlukas.cz kolik ti žere v průměru tvůj načipovaný motor?

No je fakt, že tech. parametry nelžou, subjektivně to může být jinak, to je jen o pocitu. Ale rozdíl 5s při akceleraci benzínu 33 kw a 45 kw byl sakra znát co jsem zkoušel. Takže 0,8 CDi a 0,6 benzín 33 kw bych tak dal na srovnání s tím, že diesel mi déle vydrží jet do kopce bez přeřazení díky krouáku. Takže když koupím, budeme tady 2 s čiptuningem smartu 8) docela se na to těším.

Měl jsem Punto 2001 rok benzín 1,2i.
Koukal jsem-Lupo 1,2 TDi, 45 kw a 140 Nm, ECO režim 33 kw a 120 Nm.
zrychlení nevím, ale to lupo je fakt dravec.
na spotrebu cipnuti vliv nema. kdyz sem jel na dovolenou plne nalozeny (piti, jidlo, stan, obleceni, 2 lidi), tak si to vzalo kolem 3 - 3,3 (135/70 15, 175/55 15). u tohoto maleho motoru jsou vykyvy obrovske. jel sem praha - brno i za 5,6 (185/55 15), coz mas 2x tolik nez je minimalni spotreba.

ja sem si ted pokazil prumer protoze sem hodne jezdil na pneu od roadstera. kdyz sem vyzkousel 4x 195/40 16, tak je hned skoro o pul litru nizsi spotreba. predtim se to pohybovalo kolem 4, ted to vypada kolem 3,6 a s tema origo uzkyma pneu sem jezdival v prumeru 3,4-3,5. takze sirka kol na spotrebu ma vliv minimalni. daleko vetsi vliv ma prumer kola jako celku (disk + pneu). takze spravne pneu na aute se vyplati minimalne ekonomicky. driv sem nemel moznost takoveho srovnavani. az ted to vidim jak se veci maji. aspon u malych obsahu to vliv ma. verim tomu, ze tim, ze sem jezdil u probe na vetsich kolech, tak u toho obsahu 2,2 se ten rozdil nedokazal projevit.

mne delal cip mm racing v bratislave a spokojenost. jezdim porad dlouhe trasy, takze kopce parada. vim, ze kdyz podradim, muzu v klidu predjizdet. 42 kw uz neni malo. ostatne i tak se to zveda na zadek a v zatackach pod plynem ma auto tendenci jet rovne. hlavne na vode a v zime, je to nebezpecne. chtit krouzit na placku je velice obtizne. zkousel sem to dvakrat na asfaltu a nekolikrat na snehu a nic moc. auto si drzi stopu. vyhoda zase na silnici - esp.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

xlukas.cz píše:42 kw uz neni malo. ostatne i tak se to zveda na zadek
Ty voe :shock:
xlukas.cz píše:v zatackach pod plynem ma auto tendenci jet rovne
To je celkem normální u zadního náhonu, to mi dělá taky. V zatáčce jen "udržuji volně oheň" a přidávám až na výjezdu ze zatáčky. :wink:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Odpovědět