Vadna packa blinkru?

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Odpovědět
Stepa

Vadna packa blinkru?

Příspěvek od Stepa »

Ahoj, aby toho nebylo malo, postihla mne dalsi vec. V patek, kdyz sem zamiril na jih mi zacala blbnout packa od blinkru, a to nasledovne:

1.
Pri prepnuti potkavacich na dalkova svetla me asi v 10 pripadech vyskocila hlaska na displeji s ABS, trojuhelnikem (ESP) a rucni brzdou a zaroven se vyplo a zaplo autoradio. V ten moment, co se to stalo, jako by auto ztratilo vykon. Takovy ten podobny jev jako kdyz sepne ESP a pribrzdi auto. Docela me to vylekalo, protoze se mi to stalo asi v 90km/hod. Kdyz to udelalo potreti, a doslo mi, ze je to prepnutim na dalkova svetla, tak jsem zastavil v Milicine. Myslel sem si, ze mi nejde dalkove svetlo a je nejak ve zkratu. Ale vsechno se zdalo ok. Svetla svitila vsechna. Prepinani na dalkova neblblo. Tak jsem zase vyjel a zase se to parkrat stalo.

2.
Pozdeji, o vikendu, jsem odhalil, ze pri zapinani blinkru se mi jakoby vypne a zapne radio a displej auta (ale jen jednou za cas). Neco jako kratkodoby vypadek nebo pokles napeti. Stalo se mi to nekolikrat pri vyjizdeni z kruhoveho objezdu. Efekt poklesu vykonu a vizualni eror jako v pripade 1 se uz neuskutecnil.

Po techto dvou pripadech jsem nabyl dojmu, ze se vse vztahuje k pacce ovladani blinkru a svetel. Takze me zajima, jestli vam to delalo nekdy taky ci mam zase halusky ja.

PS: Nedavno mi v servise prepojovali radio - zapojili ho jinak, aby drzelo pamet. Muze to mit na to vliv? Jinak sem v zivote nic s elektrikou v aute nedelal...
Stepa

Příspěvek od Stepa »

Tak jsem objevil zasadni vec. Nemam vadnou packu, ale neco uplne jinyho.
Prisel jsem, ze problem ma co docineni s otackami motoru, takze:
- v pripade 1 se tento problem projevuje v otackach 3000 a vice
- v pripade 2 se projevuje v otackach 2400 a vice

Proto mi to na volnobeh nikdy neudela. Mam z toho pocit, ze auto ma malo "stavy" a ze vyssi otacky nejak zatezuji el. system a pri prepnuti svetel (zapnuti dalsiho odberu el. energie ze systemu) to udela kratkodoby vypadek. Cim vetsi otacky, tim vetsi vypadek. Pritom baterka se zda byt ok, startuje i v -12 napoprve...

Je to super pocit, kdyz do kopce v noci predjedu tirak, ujedu mu 400 m, prepnu na dalkova a vypadne mi v aute elektrika. A zapne se ten pitomej imobilizer... Docela dobrej adrenalin... tirak troubi, zase me predjizdi a ja sem skoro ve skarpe s vystraznejma svetlama a mrtvym autem. Musim pak vypnout motor, odblokovat imobilizer, nastartovat a jet dal...

Fakt nevite co s tim? Alternator, dynamo? Ja tomu fakt houby rozumim...
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

zkus se podivat na ukostreni motoru a alternatoru.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Stepa

Příspěvek od Stepa »

Zkousel sem to najit a neco takovyho sem nasel. Kabel v prumeru asi 5mm kterej sel od motoru ke kastli. Vypadal v pohode. Na obou stranach drzel.
Nejake dalsi rady?
Uživatelský avatar
mat00
Příspěvky: 259
Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko

Příspěvek od mat00 »

No to, ze drzal, este neznamena, ze to je v poriadku :lol: Pozri sa, ci nemas zoxidovane kontakty, myslim si, ze aj Lukas to myslel podobnym stylom :wink:
Smart Fortwo Pure 2001 Cdi 114000 km ALU Rial Le Mans 15” - 145/55, 175/50
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová :D!!!
Odpovědět