diesel

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

diesel

Příspěvek od houzar »

Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Zapomeňte na chiptuning
Váš naftový motor je z výroby nastaven na optimální kompromis mezi spolehlivostí a výkonem. Jakýmkoli zásahem do řídící jednotky za účelem navýšení výkonu výrazně zkrátíte životnost všech součástek - nejen samotného motoru, ale také spojky, ložisek, převodovky a dalších na motor napojených věcí. Ačkoli se může zdát, že stejný motor má ve shodném modelu jen různé výkony, není tomu tak. Někteří výrobci často do slabších motorů používají "horší" díly, které nejsou stavěné na takové zatížení, na jaké byl konstruován motor z vrcholu nabídky. Když už chcete výkon zvýšit, je potřeba vyměnit i vnitřnosti motoru - a to už je mnohem dražší záležitost.
Lukáši, tak pozor, můžou ti odejít součástky dřív, než je obvyklé :lol:

jinak se k němu chovám celkem hezky, až na to, že jezdím denně jen 21 km jednu trasu, takže v zimě se mi ani neohřeje :wink:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

znamena to, snad, ze misto milionu km, vydrzi motor jen pul milionu :?: :lol:
zrovna me bude chtit nekdo vykladat, jak je ciptuning pro motor auta skodlivy.
ano, pokud s tim nekdo jezdi par km denne a stoji porad s nohou na podlaze, tak ano, to je pro auto likvidacni, ale to je likvidacni i kdyby tam ciptuning nebyl.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

tyjo ten clanek je minimalne prazdnej text obecnych kecu, ktery se pretiskujiou stale dokola. Mozna je tam i ipar veci, ktere nejdou tak jednoznacne rict a pak je tam par slusnych lzi. Jo mozna je to jen reklama na olej, nafty, autorizovane servisy atd.

Ze je auto nastaveny optimalne z vyroby a chiptuning skodi. Znam spoustu control inzenyru, kteri delaji kalibrace na motorech ve vyvoji. V souvislosti s tim, jak nastavujou ty ridici algoritmy se mi slovo "optimalni" vybec nevybavuje. Spis slovo "tak nejak". A kdyz se zeptam proc tak ? "No to s konstantou 3 funguje.
Na jejich obranu je treba rici, ze na vyvoj tlaci cas a problem je nedostatek detailnich informaci, ktere se k optimalnimu nastaveni proste nedaji ziskat.
Krom toho si myslim, ze chipnout auto se hodi pro toho, kdo jezdi na pohodu a nelita jak magor. Pak mu zvysenej kroutak prinese usporu paliva pri zachovanem jizdnim stylu a motor zustane v pohode, jak byl. Pokud si magor chipne auto, aby byl jeste vetsi magor, tak to uz je jina a motor pápá.

Pak k tem nizkym otackam. Podle me sporna vec. Tady kolega z oddeleni motoru je specialista na uspornou jizdu. Proste to ma rad. Celej je takovej uspornej, clovek z nej ma pocit, ze i jako clovek proste setri svou energii. Zajimavej typek. A ten je schopnej jezdit s Favoritem za 4L benalu. A rika, ze u motoru mladsich 16ti let podtaceni uz nevadi. Pripominam, ze je z oddeleni engine design. K tomu by se dalo samozrejme najit 10 jinejch typku, kteri by meli opacny nazor. A obe strany by dokazali jiste dokladovat svyma rozebranyma motorama, ze podtaceni/nepodtaceni skodi/neskodi.

Tankovani kvalitniho paliva. Grrrrr. Uz mi zase doutna z usi. Lezi mi tady na stole prave kvuli tomu vzorek Verva Dieselu ve strikacce, kterej dneska hodim do klimačky, abych videl pri kolika to skutecne tuhne. A jak jsem psal, natankoval jsem do dvou aut Vervu takovou, ze jsem nemohl nastartovat jeste jeste pri +5C a redil jsem to VIFem jak blazen. Takze nakonec mam na stole nabidku od Babiše na smesnou motorovou naftu SMN30 za 27,69CZK bez DPH v odberovem mnozstvi 500L a zvazuju, ze budu kupovat jednorazove celej sud, doma aditivovat, filtrovat a pravidelne kontrolovat kvalitu pod mikroskopem a v klimaticky komore. Prace navic, ale usetreny nervy a rozmrazovani premioveho paliva pri -18C.
Uvedena cena podle me neni jeste optimalni, takze hledam dal.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Mě by zajímalo, jak je to s aditivy. Přidávala jsem je první rok. Výsledek - veškerý karbon, který v motoru byl se mi spláchl do egr ventilu a sání. Tuna bordela - auto nejezdilo, moje nervy. Navíc mi jako bonus začal kapat olej a kape dodnes.

Takže já se jim vyhýbám jako čert kříži. Auto startuje, jezdí, vše ok. Když je velká zima, 4 x žhavím, nechám auto jet na volnoběh ( ve volných chvílích třeba škrábu okna nebo ladím rádio :wink: ). A vše v pohodě.

Přesto všude slyším, jak jsem hloupá, že bych je dávat měla, aby autu bylo líp
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

No na to neni univerzalni odpoved. Proste jsi mela smulu a neco z toho mohlo byt v souvislosti s aditivy a neco nahoda. Pokud uz jsi mela palivovou soustavu pekne zadelanou, tak ty aditiva to proplachnuly. Mozna to chtelo pridavat na zacatku jen v "homeopatickych" mnozstvich a postupne zvysovat aby se sragory umejvaly postupne. Zaroven s tim menit palivovy filtr za kratsi dobu.
EGR filtr ucpanej - to je bezna vec. Proc me se jeste neucpal nevim. Lukas uz ho cistil co si pamatuju. To je tezky. Chtelo by to znat na to jezdil typek pred Tebou a jak se k tomu choval.
veškerý karbon, který v motoru byl se mi spláchl do egr ventilu
...to asi nevis, kolik a kde vsude je tam karbon a v jakych skupenstvich Veskery to zdaleka nebyl....
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

S nafákama jezdím cca 15 let a ani jednou se mi nestalo že bych nenastartoval, a to jedu v jakémkoliv mrazu, v životě jsem nenalil žádné aditivum, pouze naftu tak jak jde ze stojanu.
I v těch největších mrazech nažhavím a na poprvé startuju, to jsme kolem -20, když je -10 tak rovnou startuju na žádné žhavení nečekám, dám klíček do spínačky a hned otočím.
Tak pořád nechápu co s těma autama vyvádíte že vás neposlouchaj. :roll:
Odpovědět