TURBO

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

pobliz brna je i olomouc
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
domy007

Příspěvek od domy007 »

Mam 0,6 Fortwo a mam asi problem s turbem. Je v tom Brabus SB1 motor. A dneska z niceho nic jsem se rozjel na krizovatce a auto prestalo tahnout. Auto jede celkem dobre 130 to da (je chipovany), ale turbo nehvizda a proste nejede to, tak jak to jezdilo. Ale nekouri to.
Nemuzou bejt jen sekly lopatky?
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Po delší době... :wink: ....když je problém, vás prosím o radu.
Moje nízko nákladové vozítko začíná mít nemocné turbo (hází olej víc než by bylo zdrávo)
Netušíte někdo, kde se dá sehnat díl pro repasi? Ne cele turbo se svody a sanim, ale jen ten střed s vrtulkami.
jako je znázorněno zde: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... build.html

Předem díky za reakce
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Uživatelský avatar
mat00
Příspěvky: 259
Registrován: čtv 03 dub 2008, 22:13
Bydliště: Školská 14,Svätý Peter, 946 57,Slovensko

Příspěvek od mat00 »

Dajú sa sady zohna na Ebayi, ale ja by som to neriskol. Ak to nemáš dobre vystredené, tak sa ti celé turbo môže rozsipa a zniči motor :wink:
Smart Fortwo Pure 2001 Cdi 114000 km ALU Rial Le Mans 15” - 145/55, 175/50
Smart Fortwo Pulse 2005 Cdi 40000 km ALU Coreline 15” - 175/55, 195/50 + karbónová kapota
Neuveritelné čo tie malé autíčka dokážu:D
80% mozgu tvorí kvapalina. Bohužia¾ u niektorých brzdová :D!!!
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Tak, turbo je vymeneno.
Kontakt na repas dil jsem nakonec sehnal, ale zjistil jsem, ze mam i malou prasklinu ve svodech. Navic cena nebyla zas az tak prevratna, aby se to u tohoto turba vyrazne vyplatilo.
Nakonec jsem vzal cele repasovane turbo od SmartCentra. Vymenil s nim i lambdu (ta puvodni mela vadne vyhrivani), tesneni pod svody a olej na turbu. Dale svicky, kabely ke svickam, olej filtry. Cele to vyslo cca 13tis s vlastni praci za jedno odpoledne.
Smart ma stale dobre tlaky, tak doufam, ze jeste chvilku vydrzi :-)
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

nevíte někdo jak se lišej turba pro 600ku motor č. dílu A1600960399 a A1600960499 a A1600960699 ? A je to na turbu někde voznačený ?
Začlo nám totiš chcát a budu ho muset pořídit, taxe ptám jaký číslo objednat a nebo jestli je to fuk.
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

To s koncovým číslem 699 se dávalo od 1.8.2000
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

tak podle fšeho bych mněl mít tu 399 kdyš máme 40 kW 1999 ?
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

No nespíš to tak bude, nebo sundat zadní plasty a podívat se na štítek na turbu.
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Uryvek z dieselpower.cz fora :
"su tam klzne loziska,oska je vystredena olejom,hriadelka ma malicku volu,lebo ked nastartujes,tak cerpadlo vtlaci olej aj do turba a olej osku vystredi a vlastne aj ciastocne chladi turbo. Pri benzinakoch je este chladenie aj vodou.Tie loziska ci sa daju vymenit to neviem"
Je toto v principu pravda i u tohoto "naseho" Smartiho turba ?
Cele je to tu : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 90cfd5a262
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Vodou určitě není chlazený, a vyměnit ty futra nevím, pokud nemáš odpovídající vybavení a znalosti tak bych se do toho nepouštěl, naděláš víc škody než užitku, nevíš jaké tam mají být vůle, materiál, atd, navíc by se turbo mělo vystřeďovat, pokud je s ním nějaký problém tak bych ho vymontoval a donesl do nějakého turbo servisu.
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

Mluv za sebe, my benzinaci je chladime vodou :-)
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Tak už jsem to našel skutečně u benzínu je voda.
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... turbo.html
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Co toto ? Za tu cenu mi repas doma nikdo neudela a je to novy ?
http://www.ebay.com/itm/GT1238-Turbocha ... 29&vxp=mtr
Chci jit do Smartu kvuli spotrebe a nerad bych se s opravama ruznych Smartich nemoci (a ze tech bolistek tu ctu) vysplhal z 4 l/100 na 8l/100.
Zatim tomu vsecko nasvedcuje (myslim ceny tzv. "nezbytnych" dilu).

Co o to, krouzky, pisty, ventily to se vzdycky nejak obechcije aby to zase melo tlaky a jezdi to dal, ale toto me trochu sejri a odrazuje.
Za vymenu lozisek + piskovani trubek (repas) vypatlat na prkno par tisicovek navic to se mi zrovna ted ze startu nechce :).
(Pac kazdej to prodava v 90.000-130.000 km, cize pred smrti motoru ci turba).

Jsem fakt myslel, ze kdyz uz ten skrcek stoji novej vic jak "dospely" autak, ze platim m.j. i za preciznost vyroby a vydrz, ze to proste Medouri maji osetreny :D.
A ono h...o, oni to maji jenom drahy a ne osetreny.
"Po 100 000 plat za servis jak mourovatej, kdyz ses blbej", to je mi teda bussines idea jak noha:).
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Smart se nekupuje kvůli spotřebě ani provozním nákladům, ale kvůli parkování, odlišení se, atd..., zapomeň na nějaký 4l, to tak u nafty u benzínu určitě ne.
Odpovědět