Problém s alternátorem
Po uzamknutí mého vlákna si dovoluji pokračovat zde.MiK píše:Zdravím fandy značky Smart
Otec si zakoupil Smart fortwo r.v.2001 Je to moc povedené vozidlo,ale mám problém s dobíjením.Starý alternátor(co byl původně v autě)je zadřený.Po výmněně za nový však "Smartík" stále nedobíjí.Kontrolka dobíjení se rozsvítí po otočení klíče do polohy II po nastartování zhasne a opět se rozsvítí asi po 1/2 minutě.
Alternátor je zapojen jako starý(silný vodič na B+,dva slabší vodiče na krajní vývod,D+ nezapojen).Kostra motoru OK.Měřeno dobíjení na aku-žádný přírůstek napětí.
Hledal jsem zapojení alternátoru v dílenské příručce a tam vůbec není.Pouze G-1 akumulátor a bod Z4/10.G-2(generator)je tam zmíněn až u novějších modelů a to jen okrajove.
Zdá se, že silný vodič půjde na aku společně se startérem.Ale ty dva nevím.Jistě jeden na kontrolku a ten další?
Zkoušel jsem německý i anglický plán zapojení na google,a nic.
Nemá někdo ze zkušenějších radu, kde hledat či co by ještě mohlo být příčinou závady?Snad nový alternátor není již z výroby vadný.
Omlouvám se,že hned prvním příspěvkem "tahám" z fora rozumy,ale snad budete shovívaví.
Původní alternátor DENSO zapojen:B+ silný vodič,D+nezapojen,PH IN dva slabé vodiče.Nový alternátor HERTH+BUSS zapojen B+ silný vodič,D+ nezapojen W DFM dva slabé vodiče.Takto alternátor nefungoval.Následovala zkouška alternátoru ve svěráku a zapojení:B+ na +pól aku,D+ také na +pól aku a -pól na obal alternátoru.Toto zapojení funkční(alternátor dobíjí cca14,2V).Zpětná montáž do vozu a zapojení B+ silný vodič,D+ dva slabé vodiče,W DFM nezapojen.Na první pohled oba alternátory identické jen rozdíl ve značení jednoho(krajního)pólu.Nyní vůz funguje bez závad(dobíjení cca 14,1V,odběr zamčeného vozu po 1 minutě 0,0003A) Při hledání zapojení alternátoru na netu nalezena informace"na D+ nic nezapojovat".Jinde nalezena informace o všeobecném značení vývodů z alternátoru W-vývod na otáčkoměr.Tak nyní nevím na čem jsem. Zřejmně co výrobce,to jiná koncepce.V katalogu HERTH+BUSS dvě varianty alternátorů jeden dvou vývodový D+ a B+ a druhý tří vývodový D+,B+ a W Ten asi do vozu s otáčkoměrem.Nikde jsem však nenašel schema zapojení alternátoru ve voze.V dílenské příručce(která je ke stažení zde a jinde jsem žádnou jinou nenašel)se zapojením alternátoru a ani starteru vůbec nezabývají.
tak jsem změřil napětí na baterii a zjistil, že alternátor přebíjí v rozmezí 14,9 až 16,5, důvodem byl vadný regulátor alternátoru
objednal jsem ho na www.intercars.cz
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!