Rozvody u Smarta
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- panzer.dragon
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob 25 čer 2011, 00:17
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... ngine.html
Re: Rozvody u Smarta
Předem moc díky za rady a postřehy...
Re: Rozvody u Smarta
K reťazi - určite si daj zmerať kompresiu na valcoch, to je najmenej čo môžeš spraviť. Následnú opravu alebo generálku by som smeroval podľa jej výsledkov.
Smart Roadster - "RoRo" - parkoviskový otĺkánek, ktorého nikto nevidí pri cúvaní...
Mercedes W115 240D 69' - lebo objem (kufra) ničím nenahradíš
Re: Rozvody u Smarta
Re: Rozvody u Smarta
nedávno jsem četl něco v tomhle duchu:
"Řetězy na rozvodech vydrží většinou cca 250k km, takže přežijí často celé auto."
Nicméně je možné že máš motor v pořádkua je prostě jenom vytahaný řětěz... i to se může stát, i když je to asi nepravděpodobné.
Je možné že se na motorou už dřív dělala generálka ale řetěz se neměnil (jo to by asi byla prasárna ale kdo ví)
Re: Rozvody u Smarta
Taky může bejt vadnej napínák!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Rozvody u Smarta
Re: Rozvody u Smarta
Tuten pro změnu jen vyměňuje napínák hlavního řetězu.
A tady společně kontrolujou časování rozvodů.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Rozvody u Smarta
Opravdu mooooc díky,bude se kuchat
Re: Rozvody u Smarta
Na rozdíl od současné 2. generace byl původní Smart poháněn výhradně přeplňovanými tříválcovými motory. Do počátku roku 2003 neměl zájemce o Smart zrovna na výběr, neboť v nabídce byl jediný agregát o objemu 599 cm3.
Umístěn je nad zadní poháněnou nápravou, přičemž první ročníky trpěly na praskání svodů výfukového potrubí. Motor pak běžel nepravidelně a byl hlučný. Po čase byla zmíněná součást modifikována, což problém částečně vyřešilo. Pokud potrubí praskne, často nezbývá než je vyměnit. To by až tak nevadilo, kdyby do něj nebylo integrováno turbodmychadlo. A to je obecně drahé.
Největším problémem původního motoru jsou sklony k předčasnému opotřebení válců. S rostoucími kilomet-ry se stávají „šišatými“, což je doprovázeno zvýšenou spotřebou oleje. Pokud majitel olej pravidelně kontroluje a dolévá, motor se sice nezadře, ale čeká jiná libůstka. Spalováním oleje dochází k podpalování ventilů, čímž následně poklesne kompresní tlak, a tedy i výkon. Mnohem lépe je na tom později nabízený větší motor 698 cm3, u něhož se popsaná závada objevuje spíše sporadicky ve spojení se značným proběhem. Obě verze mají rozvody poháněny řetězem. Ač ten bývá z principu bezúdržbový, tady tak bohužel není. Smartopravna doporučuje jeho preventivní výměnu ve 100 000 km. Důvodem je fakt, že se vytahuje, což může vyústit v poškození mazací trysky či opotřebení kluzné vodicí lišty. Výměna řetězu včetně vodicí lišty, napínáku a ozubeného kola vyjde na 4000 Kč. Pokud přitom necháte vyměnit i olejové čerpadlo, znamená to navíc 700 Kč. Alternativou může být levnější varianta opravy, která počítá pouze s výměnou řetězu a jeho vodicí lišty. To pak znamená účet na 2300 Kč. Oficiální postup Smartu požaduje demontáž motoru z vozidla. Specialista na Smarty to zvládne i na voze, čímž samozřejmě majitel dost ušetří.
Motor Smartu je jedním z mála, který využívá dvě svíčky na každý válec. Na rozdíl od Alfy Romeo Twinspark z 90. let jsou všechny svíčky stejné. A zatímco ty horní lze demontovat vcelku bez problémů, k těm spodním je přístup až po sundání nárazníku a výztuhy. K tomu je dobré používat speciální nářadí, které kutil doma zcela jistě nemá.
Re: Rozvody u Smarta
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7