Pět let „s krabičkou v přímém přenosu"-aktualizováno 3.11.2015

Nechcete se registrovat a chcete něco sdělit ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Pět let „s krabičkou v přímém přenosu"-aktualizováno 3.11.2015

Příspěvek od Ivojah »

Nadsázka v pojmenování. :D Ano před sedmi lety v počátku září roku 2008 jsem koupil Micro Comact Car Smart passion 599 cm³ - (MCO1) později výrobcem přejmenovaný na Smart Fortwo v malém autobazaru v Brně a byl jsem zřejmě jediný člověk, který o něj projevoval opravdový zájem. Jednal jsem s majitelem autobazaru ten asi následně s prodávajícím a původně deklarovaná cena se ustálila na 105 000 Kč ( odtajněno! :D ! ). Pochyboval jsem o jeho výkonu, ale dvě předváděcí jízdy mě přesvědčily. Smart jsem cíleně nehledal tady zapracovala náhoda – zhodnotil jsem si, že k mým cestovním moto-aktivitám by toto auto mohlo být dostačující „chytil mne“ jako mnohé z vás a tedy i členem klubu jsem díky této náhodě. I když po pravdě musím říci, že se vyskytly i situace, pro které bych potřeboval vícemístné auto, ale nic naplat co mám již měnit nebudu.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Pod tímto odstavcem popíši poněkud chladně finanční spotřebu provozu mého vozidla za 7 let. To ale nic nemění na mojí oblibě tohoto líbivě zvláštního, pro dva pohodlného ač malého obsahu motoru 599cm³ velmi výkonného vozidla, které mi v průběhu let dělalo a doposud dělá radost. Jsem rád, že Smarta vlastním. Nu a výlohy provozu? Někdo máme peněz mnoho a jiný méně tak též popis výdajů je pouze relativní tedy jak pro koho to peníze jsou. Tak tedy:

V současné době s podzimem roku 2015 je mu něco přes 13.5 roku. Poprvé byl registrován 12.3.2002 v Rakousku poté 26.8.2005 byl zaregistrován v ČR a od 4.9.2008 jsem jeho majitelem. Poctivě jsem vyhodnotil kolik stály potřeby udržení provozu schopnosti mého Smarta ForTwo passion po sedmi letech to je od 4.9.2008. Ve svých článcích zde na stránkách klubu opakuji, že není dobré kupovat ojetá auta a Smarta již vůbec ne to má být vůz pro radost a to Smart ForTwo opravdu dovede majiteli poskytnout! Ale kdybychom nekupovali ojetá auta Smart tak by asi klub měl velmi málo členů – týká se i mne asi bych tenkrát nedal za nový 380 000Kč.
Jak jsem uvedl koupil jsem poprvé v životě ojetinu 6,5 roku starou měla najeto 35 200km. Najeté kilometry a cena mě zlákala, „musel“ jsem ho mít, i když pochybnosti o stavu vozidla mi doposud zůstaly v podvědomí možná, že i oprávněně. Přece jenom najeté km 35 200 a pouze 6,5 roku staré a tak nízká cena za kterou jsem koupil! Kup tohoto vozu byla pouhá náhoda jak jsem se v úvodu článku zmínil „vstoupil“ mi do cesty při poohlížení se po novém autu. Měl jsem peníze na auto nové „bestie“ dostala mě koupil jsem staré. Byl jsem při koupi vozu již v důchodu a pojal jsem nápad, že tentokrát budu veškeré náklady provozu vozidla sledovat včetně dokladů za opravy. To běžně člověk nedělá, jezdí a nechává si vozidlo opravovat případně opravuje sám a dále se nestará tak jsem to měl s předchozími třemi auty též já.

Ale použitá odložená auta předchozími majiteli kupovat to pokud možno nedělejte!! U Smarta to platí dvojnásob - nový je drahá "hračka", ale to je právě to co z něj dělá luxusní "zboží".Pokud si ojetinu koupíte jako první auto a nejste v nadprůměrné příjmové skupině tak na nové již daleko tížeji našetříte, budete "vrážet" peníze na celkový provoz ojetiny a to není právě to, co člověka v aktivně pracovním věku a životě těší. A vlastně kupujete, až na výjimky stará auta a ta boudou pouze dále stárnout a nezhodnocují se, o nichž nic nevíte, pouze to co vám kdo „nakuká“! A nové náhradní díly jsou setsakramentsky drahé, vycházejí z ceny nového vozu. Ale jako druhé auto v rodině levně koupené kdy v případě nepojízdnosti může v garáži na ulici na dvoře stát až se „někdy“ nezáleží kdy se opraví pak ano. :D

Koupil jsem tedy za 105 000Kč. Stalo se pak přesně to, co co jsem po 6,5 letém provozu auta předpokládal. A začalo to brzy po koupi – přední poškrábaný brzdový kotouč a destičky musíte vyměnit všechno na obou kolech, prasklá podpůrná pružina na předním tlumiči, páčka směrového blinkru, utržená plastová úchytka světlometu světlomet "plaval“ pak přišly na řadu svíčky, postupně odešly stabilizátory, nová autobaterie a další různé komponenty co průběžně potřebovaly vyměnit též stály nějaké finance. Letos na jaře 2015 „ťavka“ v podobě náhlé nefunkčnosti spojky – odtahová služba. Spojka ani neměla mnoho najeto pouhých 67 350km nebyla sjetá lamela tu mám jako novou, ale byly utržené – tři plechové pružiny uvnitř soustrojí spojky, jak jsem si zjistil soustrojí drželo – rozebral jsem starou spojku pouze na jedné pružině to podle čerstvosti lomu pružiny u ostatních dvou byly lomy pružin již hodně „zavadlé“, zřejmě spojka měla za sebou náraz auta „někam“ a pružiny až na jednu nevydržely. To mi došlo až poté co jsem zjistil, že na přední masce a jednom blatníku se nacházely přilepené malé cenovky dílu takto se do montáže nových vozů díly s cenovkami asi nedávají že? (-zase ta pochybnost jak to s autem bylo)Takže asi bourané ale dobře opravené a vycentrované, protože se ani trochu nepravidelně nesjíždějí pneumatiky a STK – třeba řízení v pořádku. Moje úvaha může být pravdivá ale též nemusí to je právě to co o kupované ojetině nikdy nevíte. :? A pozor i v současnosti ne každý autoservis dovede Smarta opravit.
Celková suma provozu vozidla se vyšplhala po sedmi letech mého provozování vozidla na 44 500Kč a celkově pak s dalšími potřebami - letní pneumatiky včetně plechových disků vůz při koupi měl zimní s jinými parametry,ale i „nepotřebami“ budík otáčkoměru, ozdobné kryty disků, navigace. Finančně je nutné se starat se o výměny oleje, brzdové kapaliny, STK, povinné pojištění vozidla tak včetně těchto výdajů se částka vyšplhala cca na 60 000 Kč a projezděný benzin k tomu. Vypočítám: 36 300 km děleno 100 je 363 X cca 5l na 100km dá sumu 1815l plus průměrná cena benzinu 31.-Kč a vychází mi 56265 Kč kdo by to řekl co!! A pak šetřete na nové auto. :shock:

Když koupíte nový vůz máte především dobrý pocit z nového vozidla a v pohodě brázdíte své cesty. I když trochu déle trvá, než si ho pořídíte, máte ale i pětiletou záruku na vozidlo apod., jezdíte několik let bez potřeby oprav a hlavně sami víte jak to s autem „vypadá“ a ta jistota se cení nadevše alespoň u mě to tak fungovalo. Když je něco špatně a začínají technické problémy tak rychle pryč s ním do autobazaru že?!! ]:-( Tak znovu říkám nové auto je nové ale Smart ForTwo pro dva je však zatraceně drahý špás!!
Nu přes vypsaná negativa spojená s údržbou vozidla a provozem jak jsem již uvedl v úvodu článku, jsem docela dost km najezdil ke své spokojenosti, takže ten výpis je potřeba brát s nadhledem prostě již jsem koupil používaný výrobek a ten se tak chová. Mohl jsem dopadnout co do výloh hůře a jelikož na tachometru mám číslo 71 500km a do 150 000km je daleko – tak by auto mělo teoreticky jezdit do „předpokládané“ generálky motoru - benzin. Ale zaručeno to nemám provoz auta se mi může ještě pořádně prodražit. Nevím totiž jak je to s motorem, turbo dmychadlem, výfukem. Jakými přístupy k autu byl Smart přede mnou „obhospodařován“?

Ale co bylo pro mne velmi prospěšné a pomohlo mi v technické orientaci s vozidlem – (před sedmi lety bylo těchto vozů na silnicích, jako šafránu dnes je to již zcela jiné Smatry potkáte všude) byl můj vstup na stránky autoklubu. Tady je o vozech značky Smart určitě již všechno zaznamenáno od ostatních uživatelů tohoto vozu a k tomu jako bonus též možnost společenského vyžití při setkáních Smartklubáků na různých atraktivních místech v Česku a Slovensku, které jednotlivé národní kluby pořádají. Je to fakt fajn! Kdo vlastníte Smart ForTwo, Forfour, Roomster nebo hodláte si některý typ ze značky Smart pořídit patříte sem do SmartAutoclubu o.s. – mějte se
*1* :D :D

Tímto výpisem dosavadního smartího života ukončuji další jeho sledování již mě asi bavit nebude je to již "starý krám" a já též již patřím do kategorie opotřebených nu nedá se nic dělat - ahoj všem. :D :?

Obrázek
Naposledy upravil(a) Ivojah dne stř 04 lis 2015, 10:30, celkem upraveno 9 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

doplnění

Příspěvek od Ivojah »

Též musím doplnit, že pomocník v objevování uložení hnací soupravy, elektroinstalace a dalších komponentů a součástí Smart fortwó – evilution své služby oproti předchozí době zpoplatnil. No jo technické informace to znamená ale u všeho – peníze. No prosím a SmartAutoklub je na svých stránkách poskytuje zdarma zřejmá výhoda!

Četl jsem včera 30. září 2013 na Seznamu jak si stál Smart fortwo od roku výroby 1998 do roku 2006 ve výnosech. Zaujal poslední místo. Tak výnosy z prodeje automobilce nepřinesl, byl řečeno v účetní terminologii v červených číslech, ale určitě platí, co jsem v článku napsal. Vyrábět se nepřestane to by neputoval s novými koncepcemi návrhů na jeho vzhled po výstavách světových autosalonů. Jak zde na klubových stránkách bylo mnohokráte řečeno SMART fortwó není auto to je SRDEČNÍ ZÁLEŽITOST. A tak je k tomu nutné zřejmě přistupovat určitě si svou klientelu získá ale otázka pořízení nového zůstane otázkou luxusu ne každý do toho může jít!
Ale faktem zůstává, že jestliže za levnější peníz získáme auta starších ročníků výroby tak zase musí někdo koupit ta nová že? :D
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Přesunuto
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah »

Připisuji + rok „s krabičkou“ nový byl v dubnu 2002 má tedy cca 12.5 roku. V průběhu „připnutého“ roku provedeno - bezproblémová STK, po dvou letech výměna oleje ShellHelixUltra 5W-40 vždy po STK, výměna vzpěr u zadního okna padalo, a po dvou letech též „oživení“ klimatizace. Takže Smart si požádal o běžné provozní investice k tomu, aby si i nadále připisoval km snad bezporuchového provozu. Ještě jedné výhody jsem si všiml použité materiály zabraňují rezavění – podběhy, podlaha, prahy apod., ale úplně se rzi asi nelze vyhnout též mám místo pod předním sklem, které rezaví a s touto vadou jsem ho vědomě koupil.
Obrázek

Rez musela přijít brzy po zakoupení nového! Celkem má auto najeto 66 550km z toho činí moje cesty 31 350km tedy 5 225 ročně převážně v létě v zimě tak 700km jedná se o krátké cesty převážně po Brně. Tak se opět těším na duben a doufám, že Smart bude i nadále spolehlivě jezdit a ještě do nějakých zajímavých koutů – příroda, památky spolu zavítáme. Vy, kteří zamýšlíte zakoupení tohoto zajímavého auta – přeji a máte „šastnou ruku“ též u ojetiny! :D

Třetí generace a čtvrtý čelní vzhled Smart ForTwo přichází s podzimem 2014 na automobilový trh vybaven nejmodernějšími technickými vychytávkami a rozšířeným interiérem o 10 cm to vše vyznívá ve prospěch exkluzivního a pohodlného autíčka! Vjemově vypadá asi jako sedící žába na silnici – „robustní ropucha“ žádná „skořepinka“ nemyslím vzhled žáby, to ani náhodou, ale parametry zvířete široká a krátká na foto použiji raději skokana! Smart ForTwo opustil technické míry vozů 1. generace v délce i šířce a to mu vzhledově velmi prospělo! Je sice o něco větší jako celek oproti dřívějšku, ale ne zase tolik aby si nezachoval původní záměr konstruktérů! Jak se tak dívám na obrázky říkám si nádhera! Na přibyvší protažený „čumák“ kvůli bezpečnostním prvkům si člověk zvykne, i když předchozí verze celistvého šikmého sklonu předku auta byla asi elegantnější! Ale stejně z hlediska užitné hodnoty je to „bonvivánské“ auto trochu „dráždí“ a to je vlastně, myslím si, jeho smyslem!

ObrázekObrázek
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Rez tam může být po výměně čelního okna. Je původní nebo vyměněné?
Sice to bez vysklení nepůjde pořádně očistit a natřít ale i tak bych to místo co nejvíc očistil a zatřel, časem to zase vyleze, tak znova oškrabat a natřít aby se to zpomalilo.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah »

Druzeta mě svým vstupem do rubriky „vyprovokoval“ k akci! Tak jsem se do toho za pomoci stolařského dláta, nožíku a smirkového papíru a „udělátky“ i jinými než ukazuje fotografie, abych nepoškodil gumu - pustil. Nu dláto se pěkně rozjelo do délky, šíře i hloubky též pod gumu obepínající sklo a rzi nebylo málo ale díra ještě ne! Dal jsem si na odstranění rzi záležet několik dnů což si vyžadovalo i schnutí jednotlivých vrstev barvy. Nakonec stříbrný sprej na ráfky. Poté jsem přilepil „vteřinovkou“ – guma, kov, sklo, plasty/ po okrajích gumu ze spodu ke kapotě a svrchu ke sklu. Zvětšovacím sklem jsem zjistil, že nad opravovaným místem ke sklu nedoléhá. Nejsem „machr“ (chtělo by to kytování, broušení apod.)ale myslím si, že jsem to z pohledu mého „řemeslnického“ umu v celku dobře zvládl, až na precizní hladkost povrchu a souznění barvy s okolím. Nu auto, i když se může „tvářit“ mladě má již svůj věk a podléhá času a jestliže překročilo stáří 10 let nelze ho nazvat jinak, než že je již zastaralé – nejenom v „morálním“ opotřebení. Vývoj jde stále dopředu. Ale solidní údržbou mohou i tato auta být na technické i vzhledové úrovni dobře! O to se snažím. *okurka*

Pro opravené místo jsem použil opětně samolepku internetové adresy klubu a též jako užitečnou kamufláž opravy. Pohled na čelo auta se tříští ve sledování celku a opravené místo přece jenom částečně splývá s okolím a to mi stačí!

ObrázekObrázekObrázek :


Dopisuji dne 10. března 2015 do stávajícího textu to proto, aby se článek nepřesunul opět do popředí této rubriky tak zajímavý zase není. 12. března 2002 má můj Smart v TP zápis uvedení do provozu tedy je staré 13. roků! Je to sice stále líbivý vůz, ale též již starý „krám“ nic jiného na auto a mě nečeká než „vrážení“ peněz do stále přibývajících nákladných oprav aby se auto drželo v provozu. V počátku roku 2015 jsem musel vyměnit spojku, bude jistě následovat, generálka motoru, vysype se turbo, posléze výfukové ekologické soustrojí a tak to půjde dál! Někde jsem již napsal, že jsem ho koupil z autobazaru mé nadšeně „velké oči“ mě upoutaly na do té doby nevídaný design vozu. Byla to moje první koupě z autobazaru, nikdy předtím jsem se na autobazar neobrátil vždy jsem kupoval nový vůz. Na autobazary nevěřím a též jsem nikdy nepojal důvěru k tomu jak to s mým vozidlem je i když jsem pátral, jak jen to šlo! Přece jen byl převezen z Rakouska a přes Hošek motor v Brně se do českého TP zapsal. Podívejte se na internetu do autobazarů odložených Smartů jsou tam desítky ne-li stovky prostě „mraky“! V případě prodeje prodávající musí jít hluboko pod cenu to i mrzí ale je to tak dvě místa v autě nejsou až tak atraktivně žádaným vozem a sporťák to prostě není je potřebné říci naplno. Proto jsou v autobazarech tato auta téměř bez pohybu stojí, stojí a čekají na "svého" kupce. Kubatury 600cm ³ 700cm ³ již nedoporučuji kupovat jsou ročníkově příliš stará, nestojí se s nimi zabývat!

Také nedoporučuji si pořizovat tuto značku v domnění, že půjde o levný provoz to ani náhodou a též spotřebou ne!! Také vám ho neopraví na každém „rohu“ jestliže nemáte strojírensky opravářské vlohy včetně nástrojů, dílny tak vždy půjde o nemalé peníze za případné opravy.

Když koupit tak pouze tři roky staré a s obsahem motoru 999cm³ tato kubatura předpokládá výdrž. Koupě tohoto vzhledově líbivého a provozně hbitého auta, na tom trvám, by se měla stát „srdcovou záležitostí“ kupujícího, jinak vlastnit auto Smart význam nemá. Malých technicky též dobře vybavených osobních aut ale se čtyřmi sedadly, ale přesto z prvotně výstupního prodeje levnějších aut jsou též plné autobazary.

Ano stojí za to si auto koupit, ale nové vyjíždějící z linky od roku 2014 nebo nedlouho předtím, i když je drahé 300-400 tisíc Kč má li mít solidní výbavu ale pak již neprodávat já říkám „hrát si s ním“ a mít ho pro radost.

V září 2015 budu vlastnit auto téměř rovným dílem z hlediska provozu s bývalým majitelem tedy šest a půl roku. Člověk autu po technické stránce věří, pouze když s ním od počátku tedy s novým jezdí jinak není nikdy nic jistého ?! Své finanční náklady spojené s držením auta tedy ukončím v září – vypíši zde moje výdaje celkem. Dále již sledování finančních prostředků do oprav ztrácí smysl auto se stane alespoň podle mě - „veteránem“!
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Odpovědět