SMART- že by i náznak životního stylů?

Informace o provozu clubu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

SMART- že by i náznak životního stylů?

Příspěvek od Ivojah »

ObrázekObrázekObrázek

Ale co to je naformátování se do nějakého životního stylu je to pouze imaginární představa, nebo upřednostnění volno – časových aktivit ve prospěch jedné nebo jak to přesně vysvětlit? Nevím, ale sem tam se o nějakém životním stylu, pro který se člověk rozhodne vztáhnout ho na sebe dovídám i dočítám.
Zřejmě je to dobrovolné přistoupení na způsob života spojeného buď s vyznáváním nějakého zvláštního směru – asketismus potlačování světských zájmů na úkor posilování ducha, konfucianismus –čínský filozofický směr v pojímání života, vegetariánství, sektářské náboženské odnože,“ zelené směry“ apod.. To ale není můj pohled na věc která by mě zaujala, v tomto případě je to jinak člověk nalezne smysl v nějaké zajímavé aktivitě lidí – spolkové činnosti kde se lidé něčím baví jsme asi blíže, který mu připadá, že by se s ní dokázal ztotožnit ba, co víc tato aktivita lidí společného zájmu mu přináší vnitřní uspokojení, a to by mohl být náš případ. ! Zafungovat by to mohlo v momentě když přidáme tovární značku automobilu Smart a zájmové uskupení kolem něj s názvem Smart-Autoclub všude po Evropě a světě kde se vozidla prodávají.

Aby mohlo být hovořeno o životním stylu jako třeba u motocyklových Halley-Davidson clubů nebo veterán autoklubů to znamená, že členové klubu neřeší pouze techniku, i když se čile obchodují a vyměňují součástky, opravárenské postupy, ale je to hlavně o setkáních při společensko-tematických akcích a též menších skupinových aktivitách. Cílem je se bavit pociovat příjemnost chvíle prožívanou s ostatními přítomnými a na chvíli zapomenout na všední starosti života. Je to tedy o lidech kteří k vytváření specifického životního stylu sami svým konáním napomáhají a jinak to zřejmě asi být nemůže.

Automobilová značka Smart je převážně deklarována na mezinárodních autosalonech jako auto mladých. Tak horké to ale nebude myslím si, že je to auto pro všechny generace - je to automobil s tak zvanou "podmínkou" a ta je dost podstatná. Zakoupení nového auta této značky je značně finančně náročné s poloviční užitnou hodnotu oproti jiným automobilům což je dáno pouze dvěma využitelnými místy k sezení jako u motocyklu. A přitom konkurence malých a výkonných automobilů jiných značek ale vícemístných stále narůstá. A též nejde o auta levná nároky na vybavení a vzhled ze strany zákaznických požadavků a vzájemné konkurence automobilek se stále zvyšují automobil musí zaujmout být tedy „IN“ výrobci na to slyší a zájem respektují. Konkurence mezi výrobci dovede ale snižovat ceny aniž by to bylo na újmu vybavení vozů to zatím u značky Smart, domnívám se, nehrozí ani náhodou stačí „zabrousit“ do ceníku. Ne však každý si hodlá pořídit 4 - 5 metrový vůz s kufrem pro kuchyňskou myčku a ledničku. Pořízení nového automobilu mladým člověkem znamená mít na to. To vyžaduje třeba podnikatelky výnosně vést svou firmu, zaujímat dobře placené místo dovolující si na auto v brzku našetřit nebo být členem bohaté rodiny, která až tak peníze neřeší prostě s nimi disponuje, není na závadu, když rodiče byli nebo jsou úspěšní.

Většina mladých lidí si ale stejně pořizuje auta vícemístná a tedy pragmaticky účelová. K muži přibude žena nebo opačně a ti zase obvykle nezůstanou sami. Faktem zůstává, že auta - značky Smart myslím hlavně roadster, fortwó a BRABUS jsou především svým dizajnem velmi exkluzivní auta člověk koukne a v mysli mu zůstane "brouk" zasazený v myšlence „ hm není to špatné!?“.
Chytrá luxusní a vemlouvavá extravagance zaujme nejenom v módě myslím si, že téměř u každého jednotlivce je někde v skrytu vědomí uložená myšlenka mít něco co ostatní nemají a přitom 250 000 - 600 000Kč není přece milion že? A právě tuto skutečnost v mezeře nabídky automobilů výrobce vystihl - luxus i špetku snobismu za přijatelný peníz. Ale když koupit smarta tak s turbo – jízda má pak šmrnc. Bohatí začínáme být, jakmile si třeba dovedeme pořídit obraz za několik desítek tisíc korun-bez úmyslu investice jenom tak pro radost. Vlastnit krásnou věc, která je drahá vyjádřeno v penězích bez které se dá obejít, ale přesto si ji koupit toto moje přirovnání vztahuji i na pořízení si smarta.

Pokud tyto vozy budou vyráběny stále v nejvyšší kvalitě včetně osazení vozidla nejmodernějšími technickými novinkami v jejich vybavení s ponecháním dvou míst k sezení -řidiče a spolujezdce a neodchýlí se příliš od původní navržené designové verze tak tato vozidla tato zůstanou „svá“ věrná svému prvopočátečnímu záměru ! ! Stále budou lákat ke koupi právě pro tuto výjimečnost a vzhledovou atraktivitu. Nikdy však nepůjde o mimořádné počty prodeje těchto vozidel právě pro tu „podmínku“ ne každý na ni může přistoupit a „s penězi si jen tak hrát.“
Je to fakt zajímavé vozítko když se k němu přibližujete zezadu nebo z boku ač je to autíčko malé vytváří dojem robustní konstrukce, na tomto dojmu se podílí, podle mého úsudku, široké zadní 15 " a více palcové pneumatiky, zasazení kol v rozích, že je vysoké a možná k této iluzi přispívá i useknutá záď vozu. Nehovořím o roadsteru – sportovnímu též velmi exkluzivnímu vozu je to „vychytaný model“ velmi pohledný.

Jsou to automobily tuningu, můžou se krášlit a vylepšovat donekonečna když člověk chce a má nějaké ty „zbytečné“ finanční prostředky nebo sám je manuálně zručný. V tomto ohledu to nemá chybu! A když k tomu přičtu docela dobrou akceleraci těchto vozidel – roadster jde v tomto ohledu ještě dále, odrážející se ve svižnosti jízdy a s výdrži jet 110 až 130 km /h rychlostí celé hodiny a přitom si motor jen tak „ševelí“ ,jak jsem si i sám ověřil, je to fakt na tak malou hnací jednotku 599cm³ s turbem -benzin a malé autíčko – paráda. A to mám smarta z roku 2002 tedy s přihlédnutím na od té doby různá inovační vylepšení , úpravy i proměny vozu s avízem dalších chystaných novinek skoro mám nakročeno do „veterán klubu“ to mám i tak! Jak bezvadně musí smartík jezdit s motorem 999cm³ (tisícovka)s turbodmýchadlem to se již fakt dá hovořit o výkonu a výdrži. (chybí mi tam však přece jen původní značka motoru Mercedes Benz, která je nahrazena motorem Mitsubishi nic proti, ale mohli pokračovat v původní koncepci v osazení hnací jednotkou)

Ale pořídit si něco mimořádného co vzbuzuje pozornost u ostatních, láká lidi všech věkových kategorií nejenom mládež i když si musí každý promýšlet, zda zůstat pouze u této značky s omezením míst nebo mít v záloze i vícemístné rodinné vozidlo což asi vyhovuje nejlépe. Preferuji zakoupení nového vozu (tuto drahou technickou hračku)prostě si ho sám v záběhu připravit o pečovávat a v dnešní době kdy automobily směřují k technické dokonalosti se nejméně 6 -8 let nestarat o poruchy protože se neprojeví a vystačit si pouze se sledováním provozních kapalin to je pak požitek.
Osobně však jezdím s ojetinou, pravidlo jsem prvně porušil, přece jenom to vyšlo levněji i když takováto koupě vozu může být docela i finanční risk to však hrozí u každého ojetého vozu. Ale i s rizikem si rádi pohráváme, máme jej v genech - je to o "lovu" který může být nadmíru úspěšný ale i neúspěšný ba ztrátový když lovec pozbyl "oštěp". A někdy to tak i neslavně skončí, když koupíte ojetého "křápa" a copak s ním? Pak mizí deset tisíc za desetitisícem a přitom se nic nezhodnocuje.

Ale tedy znovu k myšlence vytváření životního stylu spojeného s vlastnictvím vozidla značky Smart. Především je třeba vnímat "časovou osu" vzniku značky vozu s datem založení našeho klubu. Obojí ji má zatím velmi krátkou, aby se dalo hovořit o nástupu jednoho z nových životních stylů. Prodej těchto vozů byl zahájen v roce 1998 a náš klub vznikl v roce 2006. Ale že to výrobci myslí vážně a podporují tyto snahy dokládají mezinárodní srazy vozidel a posádek smartů pod názvem Smarttimes konaný každý rok v jiné zemi Evropy, pak třeba Smart – parády které organizuje hlavní dovozce značky Smart Mercedes Benz – Praha Chodov, NA STRÁNKÁCH KLUBU JSOU TYTO INFORMACE PREZENTOVÁNY VŽDY V PŘEDSTIHU, ale též v klubu máme i v tomto ohledu dozajista hezky nakročeno! Cca 1280 přihlášených (ne však každý setrvá) a myslím si, že již několik desítek členů českého SmartAutoclubu a slovenského Smatrcars klubu se v celku pravidelně na různých srazech setkává a mimo jiné se čeká i na Tvůj vstup do klubu a připojení se k těmto aktivitám.

Životním stylem alespoň popisově jedním či dvěma řádky jsem se nechal unést v některém mém dřívějším článku na klubových stránkách též já. Tak to přece jenom není, beru to zpět. Chce to čas a lidi sdílející stejnou " vlnovou délku " v četně disponibility finančními prostředky. Nic není zadarmo "každý výlet něco stojí", ale kdyby to naopak bylo vše lehce dostupné bez vyvíjení nějaké osobní snahy najít si čas i peníze pro tyto aktivity tak by zase nelákalo se na něčem vůbec podílet. Ztrácelo by to na výjimečnosti snažení jednotlivce či skupiny lidí což je vlastně podstata pro vytváření určitého atraktivně nekonvenčního životního stylu, který pomíjí politické spektrum a svým konáním přináší pozitivum a uvolnění do myšlení lidí v našem případě sdružených v klubech kolem značky Smart.
Životním stylem se tyto snahy asi nazvat ještě nedají, ale co není dnes může být uskutečněno zítra i Ty můžeš být součástí vznikajícího netradičního stylu života – tak této vizi přeji úspěch.

A ještě taková moje osobní poznámka řadového člena ke klubové činnosti - nemůžu si odpustit můj pohled na věc.
Klubové stránky tak jak jsou – pestré svým pojetím i obsahem, vznikly z přičinění lidí, kteří klub založili a s přispěním osobních konkrétních zkušeností jednotlivých členů klubu s řešením technických potíží s našimi vozidly. Za dobu existence klubu zde vznikla – dá se to tak říci jakási banka souhrnných informací o našich vozidlech, ze kterých je možné čerpat a v praxi je uplatnit. A tedy je pro každého kdo projeví zájem, najde tyto webové stránky klubu, místem kam lze nahlédnout, zjistit si, dotázat se a to není právě málo, co klub svým konáním nabízí členům, ale též komukoliv kdo vlastní smarta a zajímá se o pomoc v nouzi. Informace z klubových stránek nejsou všelékem na „bolavé „ smarty ale rozhodně usnadní cestu v hledání příčin problému – dík za to! Autoklubů je mnoho a byl to dobrý nápad založit i ten náš. O zřízení internetové domény a následného získání registrace - občanského sdružení - uděleného Ministerstvem vnitra se přičinili, jak jsem se o to dříve na stránkách klubu za-zajímal, pod uživatelskými jmény : Dyk 77, Xlukas, Druzeta, Gibon, Jirka-P, David0600, Olii 05 od té doby vedení klubu sice prořídlo, ale veškeré klubové aktivity zůstávají zachovány, udržují si svůj standart a to je pro aktivní činnost klubu podstatné! „K zahození“ na stránkách klubu nejsou též Houzarovy informace o zákonech, vyhláškách, novelách zákonů apod. být „v obrazu“ je pro motoristickou veřejnost důležité. Jurko -myslím ze slovenského klubu je zde též jako doma a jeho vstupy na stránky klubu jsou zřetelně vidět. Byli tedy a stále jsou lidé, kteří vkládají svůj volný čas ve prospěch klubových činností a tyto aktivita se jim stala zřejmě „koníčkem“ byli a jsou dobří*1* ano, dobře že jste tady!

Smartclubáky, nové zájemce o vstup do klubu a všechny příznivce výše popisované značky vozu a chcete li i životního stylu zdravím a přeji jízdy bez nehod. A na klubových stránkách si hezky „zalistujte“ témat je zde až až.


ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) Ivojah dne sob 01 srp 2015, 16:51, celkem upraveno 4 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Ivo Ty jsi povoláním žurnalista ? :) Vyčerpávající sloh *1* :)
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Jurko
Smart ACE
Příspěvky: 1394
Registrován: úte 17 bře 2009, 11:40
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurko »

*1* pekne!
smartcars.club
_F_A_C_E_B_O_O_K/ smart.slovensko web: smartcars.club

smart fortwo coupe 450 0,6 Red, smart fortwo coupe 451 0,8cdi Crystal White, smart forfour 453 Black to Yellow, smart crossblade original 0155
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Dost dobré a přínosné !! *1*
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah »

Článek jsem smazal - neměl návaznost na vstupní téma.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Odpovědět