Porucha motoru - spotřeba oleje - po repasi hlavy
No tak jak jsem si to tady teď pročet, tak ani nechci vidět jak to v tom motoru vypadá.Já tedy určitě bych šel do pořádný GO s výbrusem válců, každopádně bych vyndal celou pohonnou jednotku ven a vyndal motor.Já to udělal rovnou taky, tlaky po GO jsem měl 14,5 bar na všech třech válcích , ventily,gumičky na ventilech atd., co jsi to psal o tom měření tlaku, že to tam musíš držet, pokud máš měřák, co se měřily škodovky, tak to má na té hadici oba závity svíček, malý i velký.
To sběrné potrubí (parohy) klidně múžeš svařit, pokud si na to troufneš, je potřeba mít stejnosměrný proud a specielní niklovou elektrodu(dříve se jí říkalo "nikelitka") ale dnes jsou elektrody, že svaříš dřevěnou vařečku a otvírák na pivo.
Ještě odkaz na foto, když jsem já generálkoval:
http://smart2.rajce.idnes.cz/SMART/
Že budeš tak hodný a uděláš to pro mě?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Vypada to fakticky na prinejmensim zapeceny kruhy + ventily v loji 100%-ne:).
No .. nadeje umira posledni, pres tu bidu to na prakticky vybitou baterku chyta vynikajicne a za tarokovani valcu se s tim da i popojizdet, neuveritelny nezmar auticko ..
Nejaky vzruchy a hrkani nebo cinkani rozvodaku, klapani ventilu, nebo tak neco to zase nic, ticho nula, zvuk z motoru jakz takz zdravej, cistej, tak uvidime:).
(rekl slepej a sel na nemej film) ..
http://smart2.rajce.idnes.cz/SMART/#IMG_9995.jpg
Jinak, když budeš spouštět ten motor , tak se nemusí nic odpojovat, ale doporučuji předem odpojit hadici sání od filtru (spouštěním se natahuje ) a odpojit palivové hadičky.
Urcite budu napred spoustet, kdysi jsem to delal jako Ty - drhnul poctive kartacema, piskoval, lakoval (na Skodarnach napravy atd.) dneska uz vim ze to do roka zase zacne chytat lisku a je to jen prace navic - maximalne ML rezistin, nebo tak neco do tech trubek a na ne Rezistin taky , stece po tom voda a je nejaky cas klidek:).
Dneska uz jsem "starsi" pan co moc casu nema, tak chci cas stravit prijemnejsima vecma nez drhnutim rezatyho zeleza ..
S motorem asi na tom budem +- podobne, mam 698 cc neco okolo 109 tis, jeste zkouknu hadici pred klapkou + intercooler za turbem jak vypada.
Ta ovalita by byla super, kdybych tak dopadl opucuju pisty, dam vybrusovy kruhy, sbrousim zamky na ok vuli na merky a ony se casem "zalapujou" (zabehnou) samy jizdou.
Jeste uvidim, mam sice domluveno brouseni jedne diry cca za 3 stokoruny klik taky nejak za litranek, ale ty drahy sadu se mi kupovat moc zatim nechce.
Myslim, ze pokud odstranim pricinu vnikani oleje (tvorby karbonu co Ti udela nechteny vybrus za jizdy) tak to musi slapat dalsich nejmin 50-70 tisic, tak uvidime co spaleny motorovy fritak napachal za skody .
Turbo si si rovnez prelagroval sam ? A nechal vyvazit, nebo jen rozdelal a nechal udelat ?
Jo a kroužky žádnej zámek nemají, při montáži se dávaj na 60 stupňů.
Proste vypuliroval si, slozil si a jezdis, neresis:) ..
Jasne, princip znam, plave to na vrstvicce nekolika molekul oleje aby nesel kov na kov, ostatne jako vsecko kluzny v motoru (a nejen), to je princip mazani obecne, tlakovy mazani je samoze jeste lepsi:).
Ok, jasne - rikam zamek - myslim celne utnuty proti sobe co jsem zabrusoval na mezeru pri nandani do valce podle merek, ta musi byt (z hlavy uz nepamatuju kolik, zjistim) jinak zadres.
Zamky je zlozvyk z 2T motorek, vim ze se u 4T motoru neotaci dokola, a i kdyby nemaji kam se seknout do preplachovych a vyfukovych kanalu jako u 2T motocyklu:).
A no ted koukam na Tvuj profil, strojar, to se pozna, mas peknou frezku, ja mam "jen" soustruh, taky vymazleny, srovnany lozata, zabrouseny lagry a tak ..
Cize pokud jde turbo beztrestne rozlozit a slozit bez vyvazovani, musi jit beztrestne a bez vyvazovani vymenit i to lozisko:).
No, jsem zvedav co tam vsecko najdu, jako na svinu ted primrzlo a to me venku moc delat nebavi .
Jindro, kde rostou takovy krasny svodidla na najezdy ? Kovosrot ?? Uvazuju udelat si jednoduchou rampu, neco jako mas Ty a do zeme strcit nejakou primitivni hydrauliku (z heveru) co mi to bude zvedat a tak, dej tip pls, dik:).
A, prosím Tě, napiš si do podpisu, že máš benzín - sedmistovku. Sce jsi to zmínil někde na začátku tématu, ale po týdnu si to člověk nepamatuje a neví, jestli Ti neodpovídá úpně blbě!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Nemam tlak na prvnim valci zleva (od klapky u setrvacniku).
Ale co zpusobilo koureni po (hodne) studenym startu dnes a co po nejake te minute klapani motoru na volnobeh zmizi, to mi porad neni jasny ?
Ta kubatura asi na to mit vliv nebude, nebo mi neco uniklo a ma vliv ?
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Jinak JBC má pravdu s těma svíčkovejma kabelama, já dal taky nový, při tom jsem zjistil , že asi 2 nebo 3 byly špatně už z výroby nasazený, a zřejmě občas některá svíčky vynechala, u SMARTa se to moc nepozná, nebo každý válec má dvě svíčky,jinak jsi odhalil starou pravdu- nevěř všemu, co se odborně píše, já si to rozeberu a odborně skouknu sám co s tím mám, nebo nemám dělat, nebo se s tím nezatěžuju a koupím rovnou nový, než abych to příště pracně rozdělával znovu.
Co se týče těch barviček a tak, přečti si o kousek dál "GO motoru, zhruba na 3 straně, kde jsem to již vysvětloval.
Jo a ty svodidla jsou moc dobrá věc, jednou jsem si jich všiml v práci, jak se tam válej opuštěný, a teď si vzpomínám že někdy vloni musela SKANSKA měnit na dálnici několik km svodidel, byly nekvalitní - skus nějaký kovošrot.
Já to dám na 4 tvárnice 30 cm vysoký, najedu na to a můžu pod to v pohodě vlízt.Mám v dílně naštěstí topení a můžu i teď něco dělat.