Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zdravím Vás.
poridil jsem si smarta fourtwo 0.8 cdi poloautomat.
Nesetkal se nekdo s tim to problemem,při zapnuti klicku pred startem,procvaka prevodovka rychlosti od 6 az do neutralu.
jinak rozjezdy,razeni,podrazovani bez naznaku nejakeho problemu.
Taky mi to občas udělá - třeba tři dny po sobě se to takto chová a pak je klidně měsíc klid. Mám podezření na GearSensor. Přijde mi, jakoby nevěděl, co tam má aktuálně zařazeno
Pánové, trochu si to tu pročtěte, jednou, asi před půl rokem jsme tu něco podobnýho řešili, za jakých okolností zústane zařazena po dojezdu třeba 6 a po novém zapnutí klíčku to probírá rychlosti- jak to skončilo, teď nevím.
Mám pročteno, ale nebude to můj případ. Vždy po dojezdu řadím neutrál a to ještě chvíli běží motor. Přesto občas proběhne tato kalibrace - a řekl bych, že někdy si to prořadí i dvakrát než najde neutrál...
Zkus opatrně vytáhnou konektory kolem převodovky a prostříkni je nějakým
" kontaktolem "- e dělá to vždycky, nebo to má souvislost třeba s počasím - mokro atd. ???
Prostříkání konektoru čidla zařazeného rychlostního stupně kýžené výsledky nepřineslo, spíš jen takový pocit "dobře odvedené práce". Konektor byl v pořádku, vnitřní těsnění taky, kabeláž vypadá taky dobře.
Spíš mám takovou teorii, že pokud je něco s čidlem, bude to spíš problém třeba opotřebených cestiček dráhy potenciometru uvnitř čidla. Rozebrat to ale nejde a jen tak to uvnitř prostříknout jsem neměl odvahu...
Bude zřejmě potřeba diagnostikou si znovu naučit polohy (= napětí ze senzoru) pro jednotlivé stupně. Nedávno jsem musel provést rekalibraci poloh po výměně silentbloků - první pokus byl také prostříknutí kontaktů, kdy jsem měl za to, že při snížení motoru se natáhly kabely a změnil se přechodový odpor.
V diagnostice byly vidět sejmutá napětí a rozmezí pro jednotlivé převodové stupně.
To, že to nedělá za jízdy si vysvětluji vyšším napětím v soustavě, kdy se napětí pro jednotlivé stupně již dostane do požadovaného intervalu.
Je fakt, že za jízdy už to nikdy nezablbne...
Myslíš, že odpojení baterky na pár hodin by nepřineslo stejný efekt jako diagnostika? Nedělá si po odpojení baterky kalibraci řazení automaticky?