Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Palivo Shell V-Power Racing jsem začal do Smarta tankovat již v roce 2006, ale dodnes netuším zda je to v pořádku. Na běžné palivo s oktanovým číslem 95 jsem jezdil asi 14 dní od koupě, než mě napadlo natankovat "stovku". Pocítil jsem okamžitý efekt v mírném snížení hluku a jako by tam někdo dal válec navíc. Nemyslím vyšším výkonem, ten jsem nepoznal, ani reakce plynu se mi nezdála lepší, ale motor se hlavně na volnoběh přestal tak nějak třepat a byl kultivovanější. Jezdím tedy výhradně na 100 oktanový benzín a problémy jsem žádné nezaznamenal. Nemůžu se podělit o zkušenosti, protože u motoru, který má nájezd 40 tis. km jsem toho moc nepoznal. Teď jsem však pořídil Smarta s vyšším nájezdem pro ženu a dal do něho zase hned "stovku". Čeká schovaný na vánoce, ale otázka zní: dělám dobře, nebude z toho časem problém? V tiskových materiálech a internetu jsem o možnosti používat vyšší oktanové číslo do teď nic nedozvěděl...
Smart Fortwo Cabrio Pure 450 - r.v. 2001 (pistáciový body panel/černý tridion) 45 kW / alu Lorinser Speedy 17" (používán 2006 - 2008)
Smart Fortwo Silverstyle 450 - r.v. 2000 (stříbrný body panel/stříbrný tridion) 40 kW / alu Sportline 15" (používán 2015 - 2016)
Smart Fortwo MHD Passion 451 - r.v. 2009 (černý body panel/stříbrný tridion) 52 kW / alu Brabus Monoblock VII 17" (používán 2016 - 2022)
Smart Fortwo EQ Cabrio 453 - r.v. 2019 (titanium grey/černý tridion) 60 kW / alu 15" (používán od 2022)
Když jsme kupovali Smarta na Chodově, tak jsem se ptal jaké palivo kupovat a bylo mi řečeno že max.natural 95, na vyšší není motor stavěn.
Tak kupuji natural 95 a auto jezdí výborně.
Jsem nejak dodnes nepochopil, proc davat (Shellum a spol.) takovy sileny lowe za litr paliva:).
Jooo .. kdyby me klesla spotreba (nakladove se to srovnalo), prokazatelne jsem setril motor, tim padem se vyrazne navysila zivotnost, pak mi to smysl dava .. jinak porad ani moc ne:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Moje zkušenost je,ze to význam ma. Do Laguny jsem dával pouze Shell hustěkrutopřísný racing turbo. Což měl být 100+ oktanů a tam opravdu byla spotřeba o cca 1litr nižší. Ale taky je nutno dodat, že to byl atmosférický 3litr.
U Smarta jsem to zkoušel pár krát a podle mě byl tižší, podle nezávislého ucha manželky to bylo stejné....
Do Espace jsem teď dal 98 v Německu a taky to jede lip
ja mam zkusenost pouze s atmosferickym 2,2 benzin.
nepatrne nizsi spotreba diky tomu, ze sem musel zdelavat nohu z plynu, ale ekonomicky se to nevyplatilo, protoze cena byla o hodne vyssi.
do smarta sem zkusil naftu power racing a efekt nula. mozna to provadelo nejake neviditelne cisteni a z vyfuku sla nejaka vune, ale toho sem si teda nevsiml.
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
Já jsem cenu neřešil, jezdil jsem firemně pro nadnárodní korporaci a ušetřil jsem jim cca 0,5 milionu tím, že jsem si nenechal pořídit firemní voktávku
A tak to jsem v tom pripade jenom podnarodni Stoupa, co to vidi zbytecne drazsi a miji tyhle "pumpy na prachy" ))) ..
Ono se rika, ze kazdy hnus si najde sveho kupce, ze .. tak proc ne neopodstatnene drahy paliva:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Osobne mam skusenosti s Shell V100, ktory som tankoval do smartu fortwo model 450, motor 0,6.
Pri dlhsich trasach (+-100 km a viac) som vzdy tankoval tento benzin, a zaznamenal som jednak kultivovanejsi chod (subjektivne), a navyse znizenie spotreby (objektivne) vo vyske cca cenoveho rozdielu.
Pre mna tak vyplynulo, ze ak ma este aspon 1 pozitivny ucinok na motor (co sice propaguju, ale kto vie...), tak sa to oplati, lebo cena x spotreba je rovnaka s V100 aj s 95kou
Tohle me zajimalo, jestli navyseni ceny shodi dolu zase celkova spotreba:).
Kdysi davno, kdyz jsme s kamosem prohaneli Fiaty 600, tak jsme to zaznamenali uz tehdy:).
Pripadaly do uvahy tehdejsi dva benziny - Special 90 a Super 95 a chovalo se to tak jak tu nekteri pisou, trosku lip a za min to jelo, naklady se pak +- srovnaly:).
Naposledy upravil(a) mugwai59 dne úte 29 pro 2015, 10:42, celkem upraveno 1 x.
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Včera jsem natankoval Shell V-Power Nitro+ Racing 100 za 32.90 Kč. Využívám slevu 2 Kč/litr, takže je za 30,90 Kč. Asi to je rozmazlování, ale rozdíl v kultivovanosti chodu tam cítím. Pamatuji za Racing i přes 40 Kč/litr a když je dnes za třicet, tak mu to prostě vezmu... Kdo má psa, taky mu asi nebere nejlevnější shit granule z marketu, ale dopřeje trošku lepší a já mám místo psa Smarta
Smart Fortwo Cabrio Pure 450 - r.v. 2001 (pistáciový body panel/černý tridion) 45 kW / alu Lorinser Speedy 17" (používán 2006 - 2008)
Smart Fortwo Silverstyle 450 - r.v. 2000 (stříbrný body panel/stříbrný tridion) 40 kW / alu Sportline 15" (používán 2015 - 2016)
Smart Fortwo MHD Passion 451 - r.v. 2009 (černý body panel/stříbrný tridion) 52 kW / alu Brabus Monoblock VII 17" (používán 2016 - 2022)
Smart Fortwo EQ Cabrio 453 - r.v. 2019 (titanium grey/černý tridion) 60 kW / alu 15" (používán od 2022)
Ono každý motor je konstruován na palivo s určitým oktanovým číslem a tímto benzínem je potřeba ho krmit - dávat vyšší oktanové číslo nemá moc velký význam, zvyšuje se prakticky jen vítr ve vašich peněženkách - všechno ostatní je jen subjektivní pocit , že jste za větší peníz dostali vyšší kvalitu - jenom čekám, až někdo přijde na trh s benzínem třeba 105 oktanů, aby ho mohl prodávat dráž.