Velká spotřeba+přibývání oleje.
Velká spotřeba+přibývání oleje.
A spotřeba začla lézt k sedmi litrům ( 0.6, dva roky GO u Cardy) a "přibývá olej". Dva měsíce, co jsem ho měnil, dal jsem jen dva litry (mám ve vaně vypoušťák), byl spodek měrky a teď je už v půlce. Setkal se s tímto jevem už někdo? Dřív olej ubýval a teď naopak
Ješte jednou změřím kompresi, měřila se u toho osciloskopu, deset bylo na každém válci.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Mozna jsi to nekde uvaril, dolil chladivo a nevenoval tomu dal pozornost, olej plave nahore na vode (chladivu ve vane), tudiz se zda ze "pribyva":).
Jen pro zajimavost, kolik mas najeto od Cardy GO ?:)
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Nehlede na to ze kdyby sel pres pisty aumyval valce od oleje uz si to zadrel:).
Kazdopadne motor ven, hlava dolu, jina moznost neni, na foru muzem jen teoretizovat, prutokk musis najit rozborkou motoru tak jako tak:).
Nedavno se tu jeden hadal, ze se mu "seka" termostat, ale chladiva pry ma dost, pak z nej vypadlo ze nemel a vzdycky novy termostat uvaril, pac to nejak blbe odvzdusnil, nebo co:).
No nic, opatruj se, neni zac:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Ano a tomu někomu také mugwai poradil, aby sundaval hlavu, že je určitě špatný těsnění pod hlavou. Ale aby se ho jen tak zeptal jestli má chladicí kapalinu na max místo 3 cm pod max, to ne. Pak se jen dozvím, že "to je přece jasný..takovou banalitu tady ani nebudeme psát".mugwai59 píše: Nedavno se tu jeden hadal, ze se mu "seka" termostat, ale chladiva pry ma dost, pak z nej vypadlo ze nemel a vzdycky novy termostat uvaril, pac to nejak blbe odvzdusnil, nebo co:).
Jinak k tématu..jestli opravdu tolik na měrce přibývá, tak bych celou náplň vypustil do něčeho čistého a hned (po delším odstátí) uvidíš čím je olej naředěný . Benzín to podle mě také nebude, protože to bys už fakt nejezdil.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Když Fridex do oleje teče velmi pomalu, nevytvoří se šedá emulze, protože se stihne odpařit voda a zůstává jen ten glykol. Tím přibývá "olej". Jak to vypadá doopravdy se mrkněte do tohodle článku: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji
Škodováckej motor to vydržel dlouho, určitě tak 20.000 km, (protože jsem pořád hledal únik chladící kapaliny, na těsnění pod hlavou jsem nevěřil, když nebyla emulze), pak jsem to opravil, VYČISTIL a motor jezdí normálně dál. Ale Smartí motor by nemusel vydržet tolik, co Felicie.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Za prve i uz ani nepamatuju kdo to tu resil - tak se hned kubiq necil (pac jsem schvalne NEJMENOVAL, ale potrefena se stejne ozvala) hehe ) ..kubiq píše:Ano a tomu někomu také mugwai poradil, aby sundaval hlavu, že je určitě špatný těsnění pod hlavou. Ale aby se ho jen tak zeptal jestli má chladicí kapalinu na max místo 3 cm pod max, to ne. Pak se jen dozvím, že "to je přece jasný..takovou banalitu tady ani nebudeme psát".
A za druhe JE to prkotina a mels na to kouknout napred, kdyz nic tak vylucovaci metodou od nejjednodussi moznosti k nejkomplikovanejsi, pac nikoho ve vlakne (nejen mugwaie) nenapadlo, ze nezkontrolujes hladinu a odvzdusnovals/nebo neodvzdusnovals(?).
Fakt to uz nevim a ani zpetne nezkoumam, nejni cas, tunim svyho dalsiho Skrcka ..
Jenze jak si to tu tak tezce dramatizoval (to opakovany klekani termostatu uvarenim), vypadalo to, ze Ti to tlakuje hlava, pac kdo se pousti do vymeny termostatu u toho predpokladam, ze hladinu zkontrolovat a odvzdusnit system umi, jinak at se do vymeny radsi ani nepousti, asi tak nejak .
U Favek a Felicii je uvareni motoru skoro bezna vec, muj kluk to resil 2x po sobe, az druhy servis mu hlavu nechal nabrousit poradne, ten prvni jakoby to vzal raspli, se mi to nezdalo, ale vis jak s mladyma .. "to rikal XY kamos ze to staci a je pry dobry":).
Ono obecne u hlinikovych trakaru je to problem, proto kdyz to jde a mas blok i hlavu venku, tak na doporuceni motoraru jako je 100% Pavlicek v Bosonohach u Brna jsem nechal radeji prebrousit oboje a mam klid:).
Doslo mi hned, ze u tak malickyho lehkyho Smartiho motoru se pohybujem po tenkym lede, snadno se pokrouti i blok, a to pry neudela, kdy povolujes hlavu do kruhu jako pri utahovani, hovnajs, desetinu to udelalo i tak na obojim .
A v kombinaci s modernim uspornym plechovym tesnenim je to dalsi o hubu, ne jako driv s mekkyma tesnenima co umely vyrovnat i drobnou nerovnost.
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Do pr.ele! - jeste nejmin jednou - proc mu to asi pisu? .. jednak mam tu samou zkusenost a jednak vim, ze to tu nekdo uz zminoval, jen mam v hlave na.rano a nevim po nejakym case kdo o tom psal ).JBC píše:Do pr.ele!
Tak aspon dik, ze ses "priznal", samoze nikoho nechci strasit hned s rozborkou (ikdyz tady se ji na 99,999% nevyhne), jen rikam, ze od klabosnice to asi nevyresi a jak spravne pises, na oleji to nepozna, pac v motoru je horko (nejak porad nekomu unika) a voda se horkem (uz jen Slunkem z bazejna napriklad) odparuje .
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Ještě k těm poruchám: Dneska jedu do Kaufcu, start bez problému, na 1 do kopce pomalu 50m, do leva, rovinka 300m, 1,2,3, dávám přednost, nechám to spadnout na 1, kopeček dolů 400m, 1,2,3, odbočka vvpravo na rovinku, přibrzdím, točím na 3 a když přidám plyn už je cítit, že jeden válec vypadl a svítí kontrolka, tak na dva dalších 700m do krámu, nakoupím, diagnostikou vymažu chybový hlášení (3x 301), nakopnu a jedu bez problémů domů. A na tom místě to už udělalo aspoň 3x.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
----------------------------------------------------------
Rekneme, ze Ti teda verim, ze kapalina neubyva, kudy by ten banzin do vany tolik chcal ? 2l do motoru behem 100 km ?
Jedine logicke vysvetleni toho co popisujes je budto vstrik co se zblaznil, nebo zesilela jednotka CML a jede to znicehoz nic v rezimu sytic:).
Vstrik se proste nejak "kousne" otevreny naplno a benzin steka jednim valcem dolu:).
Teda pokud se to da spravovat diagnostikou.
Napada me, co je 3x301 ? Muze byt klidne zapnuty 3x sytic (3 valce, 3 vstriky, ze jo), v teplym motoru se Ti to uchlasta hned a jeden valec (svicka) to neustoji a kucka to:).
To by si mel mozna kliku a nemusel do motoru, ale nevim, jen hadam a placam:).
Sakra - ted me napada, tuhle kravinu ridi blby teplotni cidla a vahy vzduchu ruzne po motoru - zamer se na ne a na kontakty k nim - cistit a cistit a namazat WD-ckem a zase cistit !
Ono moznosti je asi fakt vic, hledej, cjus:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.
Prevložkovat ? Mozna prekrouzkovat + predtim prebrousit, ne ? Kazdopadne uz je to asi mimo zaruku GO, vubec netusim jak je to v techto pripadech (u sluzeb):) .Pazour66 píše:GO bylo u Cardy 2/14, zobnul si, muselo se to převložkovat, takže najeto zdaleka víc než bylo na tachometru a hromada dalších věcí.
Tak to zahod jestli je to navic slepeny z trsatek jak rikas, motor po vybrusu si myslim prodas dobre + nejake dily a uvidis:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_