Výměna klínového řemene
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemene
teď při návratu z práce při jízdě zachrastění, jako bych přejel nějaké dráty. Nic víc, auto jelo dál. Po pár km stejný zvuk, zastavil jsem a pod autem našel kusy roztrhaného klíňáku. Ale auto na to pořád nic. Jel jsem tedy dál domů a těsně před dojezdem asi povolil úplně, protože se rozblikala měrka teploty vody v chladiči a párkrát to píplo.
Dojel jsem, zaparkoval a koukal odshora do motoru. Ten klíňák, co vidět je, ten se zdá v pořádku. Ale současně tam vidím zbytky něčeho roztrhaného.
Otázka: do servisu to mám 5km, které ale pojedu v provozu určitě 20 min. Mohu s tím jet? Nebo něco pokakám?
Děkuju moc za odpovědi.
Re: Výměna klínového řemene
Lepší by to bylo asi táhnout na laně, nebude to dobíjet takže pojedeš než klekne baterka a nepůjde vodní pumpa takže nebude cirkulovat voda což může poškodit motor, nevím jak dlouho by to vydrželo jet bez vodní pumpy. Vedle do ulice by to asi šlo, ale 20 minut bych s tím teda nejel.
Re: Výměna klínového řemene
Když pojedeš, nedobíjíš, ale hlavně ani trochu nechladíš (i když je termostat zavřený, motor se trochu chladí cirkulací přes topení - bez klíňáku ne). Jeď, ale jakmile dosáhneš třetí bubliny, tak zastav a nech to půl hodiny vychladnout. Nejlépe, když tam vyrazíš časně ráno, motor bude studenější, než odpoledne. Nebo to tam raději dotáhni na laně. To se pořád ještě smí!
EDIT: Hmm, koukám, že Druzeta umí psát rychleji, než já ...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemene
Vy si myslíte, že ta teplota náhle vyskočila a zapípala, protože skutečně byla vysoká? Nebo je to jen "kontrolka" toho, že to necirkuluje?
Re: Výměna klínového řemene
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemene
Ta otázka není tak hloupá (domnívám se). Protože když jsem zjistil, že asi odchází klínový řemen, jel jsem opatrně a hlídal teplotu. Pořád byly zabarvené jen 2 dílky. Nijak to nestoupalo. A najednou píp-píp a celá stupnice se rozblikala. Proto jsem se domníval, že je to něco jako varování "pozor, nefunguje chlazení", které nutně nemusí znamenat, že už to bylo uvařený.
Mimochodem, nebyl jsi dneska s cabriem u táty u bývalé cukrárny?
Re: Výměna klínového řemene
Re: Výměna klínového řemene
Nebyl, musel to být někdo jiný. Na Fortůčku mám panoramu a z Roadstera jsem letos ještě hardtop nesundal.tomasmedek píše:Mimochodem, nebyl jsi dneska s cabriem u táty u bývalé cukrárny?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Výměna klínového řemene
tak pro doplnění v neděli jsem měmil protože v sobotu večer mi řemen prdnul v Břežanským údolí. Naštěstí mě kámoš dotáhl a já v pak doma v klídku vyměnil. Rozhodně bych s tím nejel ani ty 3 kilometry domu okamžitě jak se rozsvítila kontrolka dobíjení a teplota šla na 4 díly jsem zastavil. Jen upřesňuji šroub co drží alternátor je 16 a napínák na klimu je torx 45.