MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Odpovědět
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Příspěvek od MilanH »

Chlapi můžete mi povědět jak je to s variabilním časováním ventilů u ForTwo 451?
Asi budu za debila, ale víte vůbec že tam něco takového je? Já do teď ne e :(
nemůžu o tom najít žádné informace jen pár kusých informací o tom, že ve smartu je motor Mitsubishi verze 3B21 s kontinuálním proměnným časováním ventilů MIVEC

celé by to mělo být řízeno těmito díly
A0061534028 SENDER UNIT (CAMSHAFT POSITION SENDER UNIT)
A1321800115 PRESSURE CONTROL VALVE (CAMSHAFT ADJUSTER)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Příspěvek od MilanH »

http://www.mitsubishi-motors.com/en/spi ... mivec.html

Obrázek

Obrázek

chápu to dobře že u MIVECu dochází k situacím že v horní úvrati v pracovní fází pístu není úplně uzavřen sací ventil ? (oprava 24.10.2016 V DOLNÍ ÚVRATI)
někde jsem totiž četl, že není možné hodnověrně změřit tlaky ve válcích kvůli možné poruše MIVECu
Naposledy upravil(a) MilanH dne pon 24 říj 2016, 10:05, celkem upraveno 2 x.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Příspěvek od JBC »

Je otázka, přes kterou úvrať je ventil otevřený. Teoreticky sací začíná otvírat ve fázi výfuku ještě před dosažením horní úvratě, aby se stihnul otevřít na plno, když začne jít píst dolů. A může být otevřený ještě kousek přes dolní úvrať - počítá se setrvačností vzduchu v sacím potrubí. Na kterou stranu se to posouvá v Tvém motoru jsem z nákresu nepochopil, ale velmi pravděpodobně směrem dopředu, aby všechno při vysokých otáčkách nastalo dřív.
Nejspíš máš pravdu v tom, že pokud se pokazí ten blbinec, může to zůstat nastaveno i při nulových otáčkách. Ale na fázi komprese by to nemuselo mít vliv, leda v tom, že válec nestihne nasát dostatek vzduchu, takže nemá z čeho vyrobit tlak.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Příspěvek od MilanH »

čistě teoreticky a akademicky...jediná horní úvrať kdy je sání a výfuk zavřený je ta při výbuchu (oprava 24.10.2016 k posunutí uzavření dohází v dolní úvrati při dokončování sacího cyklu), z obrázků jsem pochopil, že se zavření sacího ventilu pohybuje + - pár stupňů a čistě teoreticky to asi otvírá i při vysoký rychlosti, když sundáš nohu z plynu, aby to nebrzdilo motorem (současně se asi vypnou i vstřiky)

Taky jsem četl, že špatná funkce MIVECu může způsobit nepravidelný chod při studeném motoru a při nízkých otáčkách. Taky je to choulostivé na vytahaný rozvodový řetízek a viskozitu oleje.

Taky jsem někde četl, že MIVEC je ve ForFour

Ty moje problémy se studenými starty výměnou obou lambd neodezněli... je to lepší a žere to místo 10 "jen" 7 litrů :) ale stále za studena chcípá na křižovatkách.
Zkoušel jsem odpojit ten regulátor MIVECu... řídící jednotka zahlásí open cirquit auto jede dál malinko zhrubne chod na volnoběh ale při normální jízdě si rozdílu nevšimnu. Takže bude možná ten rééégl v pr... (nevím jak ho amatérsky překontrolovat)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: MIVEC ve ForTwo 451 (Variabilní časování ventilů)

Příspěvek od MilanH »

Podrobnější vysvětlení jak MIVEC pracuje u motoru Mitsubishi Colt http://mmc-manuals.ru/manuals/colt/onli ... 100ENG.HTM

NEZNÁTE NĚKOHO KDO TO UMÍ DIAGNOSTIKOVAT ? a nastavit ?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Odpovědět