FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Odpovědět
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

Problém s topením ForTwo 451 MHD 2010 52kW (pro osvícené rádce a místní šamany, VIN kód v mém profilu)

Motor teplý, chladič a expanzní nádoba teplá, sahara spíná, ALE topení nehřeje... potrubí studené... máte nějaký nápad co s tím?

mé úvahy jak funguje vytápění? (podpořte nebo vyvraťte)

tzv. malý okruh chlazení ? tj. okruh vytápění interiéru vede z víčka termostatu ta užší hadice,
kapalina proudí z bloku motoru kolem termostatu, který tím zahřívá a přispívá tak k jeho funkčnosti, tento okruh není závislý na termostatu

Obrázek

potrubím voda teče do výměníku - radiátoru v kabině, z výměníku přes expanzní nádobu, nahoru do chladiče odkud je spodní částí chladiče odváděna potrubím do sání vodní pumpy.

Celý okruh je tedy bez ventilů a uzávěrů, teplý vzduch do kabiny je zajištěn vzduchovými klapkami a mixováním teplého a studeného vzduchu.

na němečkém fóru http://www.motor-talk.de/forum/smart-45 ... 85577.html jsem si přečetl (špatně přeložil googlem) že MHD má kdesi na trase tento tento ventil A1698300884 http://smart.7zap.com/Imgs/BM_IMAGES/B5 ... 140708.png

Obrázek sestava 420

http://www.ebay.it/itm/SMART-FORTWO-42- ... 1499750846

Obrázek

měl by být přístupný z pod sedadla řidiče

znáte někdo jeho funkci toho A1698300884 ? někde jsem četl že to není ventil ale čerpadlo, které žene teplou vodu do radiátoru i ve chvíli kdy neběží motor (Start Stop systém MHD) tj. když člověk zastaví na semaforu a stojí na brzdě a motor si dává "šlofíka".

Prosím o názory ... díky
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od DYK77 »

Jsi to vygooglil v celku šikovně, tak mě už jen napadá laciná myšlenka, že je čerpadlo mechanicky zadřené, elektricky poškozené, nebo mu chybí napětí. Že je to čerpadlo o tom není téměř pochyb. Má šipku označující výtlak, je to na elektriku a souvislost s přísunem teplé vody při zastavení motoru má logiku.
Osobně říkám najít to čerpadlo, odpojit konektor a připojit sólo čerpadlo na 12V jestli se bude točit. Případně ověřit přítomnost napětí v přívodním konektoru ( nastartovat a nechat motor vypnout automatikou jako na křižovatce , pak měřit )
Když bude čerpadlo OK a nebude napětí, pak je chyba někde v tom, co to čerpadlo spíná ( relé, čidlo ... )
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

Tak jsem zas o kus dál... dílem A1698300884 to není (v Mercedesu mi nejsou schopni nebo ochotni? potvrdit či vyvrátit zda jde o ventil nebo čerpadlo) prý mám přivézt vozidlo. Po mém upozornění, že je ve voze LPG mi MB oznámil, že ho ani nemám vozit, že vjezd mají povolen jen vozy s CNG :)

Dále se zjistilo že pumpa - ventil na mém voze vůbec není... tedy na obrázku ho sice mají, ale ve voze s mým výrobním číslem není. Systém EPC/WIS hlásí že se pumpa - ventil začal montovat o několik měsíců později cca 08/2010 a nejspíš bude ještě hokej ve verzích kam se vůz dodával jestli do Norska nebo do Itálie. Prostě prase, aby se v tom vyznalo.

Takže jsem zpět na začátku, zdechlá pumpa ? (našel by se zde někdo s poruchou pumpy? možná příčina upadlá nebo náhodně se protáčející vrtulka na hřídeli, jinak se ji nemůže nic stát)
Nebo zdechlý Termostat ? (měl někdo problém s termostatem na 451 ? podotýkám že na 450tce je úplně jiný).

Díky Milan
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od Druzeta »

Vymontovat čerpadlo a zkusit ho s kusem nějaký hadice, jestli čerpá.
451 Brabus Xclusive 75kW 2011
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

Ale no tak IRMO :) ... stěrače stírají... ostřikovače odstřikují.

Když demontuješ vodní pumpu tak ji v podstatě rozpůlíš na dvě půlky, půlku pumpy tvoří blok motoru a druhou půlku víčko s vrtulkou "vodní pumpa".

Nebo jak si to myslel ty ?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od Druzeta »

Myslel jsem to co je na třetí fotce ale teď si to čtu znova a píšeš že to v autě nemáš. :oops:
451 Brabus Xclusive 75kW 2011
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

V servise do chlazení nalili nějaký přípravek pro odstranění usazenin a auto zase začalo topit. :)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od JBC »

Kde se tam ty usazeniny vzaly? Někdo jezdil na vodu?
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

Mno :) to by mne taky zajímalo... asi někdo míchal zimní směs ze studny :)
prý to není ojedinělé
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením

Příspěvek od MilanH »

Přátelé, prosím o odpovědi jak Vám topí 451 když je pod nulou?
při zahřátém motoru na ustálenou teplotu kolem 90 stupnů 100 když stojím
tak pokud zapnu teplotu topení naplno a ventilátor naplno tak z toho fouká... no skoro studeno.

jak jste na tom Vy?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Odpovědět