Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Uživatelský avatar
mazby
Příspěvky: 11
Registrován: ned 23 říj 2016, 09:20
Bydliště: Brno

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od mazby »

Zdravím,
čtu tady rozsáhlé popisování závad spojených s aktuátorem, tak se přidám se svým případem.
Po demontáži aktuátoru, jeho vyčistění a montáži zpět teď při zapnutí klíče do polohy 1 tyčka zajede
do tělesa aktuátoru (spojka sepne). Při vypnutí klíče trochu povyjede ven - asi o 1/3 celkové dráhy.
Čili polohy jsou teď opačně, než mají být. Při vypnutém motoru lze řadit, tyčka se ale nepohybuje,
spojka je pořád sepnutá. Po otočení klíče do polohy 0 tyčka trochu povyjede ven a opře se do páky spojky.
Svítí trvale žlutý trojúhelník a žlutá kontrolka motoru.
Aktuátor bude v pořádku, demontovaný motorek jsem napájel ze zdroje - točí se, Hallovy snímače otáček
jsou funkční a reagují na otáčení - generují na výstupech překrývající se impulsy.
Nevím, co se mohlo stát.
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od JBC »

Mohla se stát řídící jednotka motoru. Už jsem to jednou viděl. Musela se vyhodit a z Polska dovézt "nová".
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od Jindřich »

Dal jsi tu tyčku správně, kde má být, když jsi to čistil ??? *VV* 8E
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mazby
Příspěvky: 11
Registrován: ned 23 říj 2016, 09:20
Bydliště: Brno

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od mazby »

Díky za náměty, hlásím vyřešení problému.
Pořád mě nešlo do hlavy to reverzní chování aktuátoru. Přece se tam nikde nedají přehodit dráty,
ani k motorku ani ty signálové. Pak mě to konečně došlo. Ve své horlivosti ve snaze o pěkný vzhled
zařízení jsem ocelové narezivělé části očistil a natřel barvou. Tedy i plechový kryt motorku s magnety.
A při zpětné kompletaci motorku jsem jej otočil o 180 stupňů. Čili tam, kde měl být sever, byl jih a naopak.
Tím pádem se po připojení ke kabeláži motor začal točit opačně - není divu, že se to ŘJ nelíbilo a že
intenzívně žlutým svitem hlásila problém!
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou

Příspěvek od xlukas.cz »

Diky za vysvetleni. Musis uznat, ze s timto by sme si nikdo neporadili, protoze nestandardni sestaveni a zapojeni nemuzem znat.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět