„Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
„Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
No jo ale co s tím? A k tomu ještě to lednové mrazivé, sněhové a větrné počasí nu náladu jsem měl, jak se říká pod psa!
Pokud nejste sami vybaveni technickou zručností a nemáte nástrojové vybavení včetně svojí dílny tak to je „pasé“. O GO motoru ani nehovořím. Zrovna tak obrátíte li se na jakýkoliv autoservis většinou si fakt automechanici nevědí se Smarty rady to jsem si již několikrát ověřil. Sami by se museli teprve učit jak na to jít? A to je prodloužený čas - pro zákazníka finanční navýšení opravy s nejasným výsledkem. Má tedy racionální základ, když je ta možnost nespecializované autoservisy vynechat! Vyplatí se přenechat práci na slovo vzatým odborníkům a ti naštěstí působí i v našem SmartAutoclubu.
Servisy Mercedes Benz i ten náš v Brně Smarty neopravují, ale pouze vyměňují celé komponenty a to je o ničem! A Smarty že je vůbec prodávají prodejci Benz nadšeni nejsou. Počítají se do vyššího "levelu" nu asi něco na tom bude. Třicet padesát tisíc sem sedmdesát stotisíc tam za opravy vozů asi je u nich normou. Představují prodej i práci pro jinou zákaznickou třídu a Mercedes Benz je mezi značkami aut stále vysokou metou.
Výjimečnost oprav značky Smart spočívá v tom, podle mojí laické úvahy, že k rozebírání a opětnému skládání jednotlivých dílů našich „Smart – chytrý“ jsou potřebné i specifické nástroje umožňující snadnější průniky až do velmi stěsnaných prostor hnací soupravy ale též jiných míst na vozidle Smart. Na to normální autoopravny „nemají“. Mýlil jsem se v některém svém dřívějším článku, že opravny přibydou ne tak to zřejmě nikdy nebude! Rozebírat a znovu po opravě skládat hnací agregát auta a k tomu všechno možné, není jenom tak a u Smartů obzvlášť. Téměř všechno jak jsem již uvedl je miniaturizováno a stěsnáno jako strojek v hodinkách. A pro dílenskou práci je nezbytné, aby mechanikovi šla práce, jak se říká od ruky. Proto jsou potřebné i některé speciální montážní nástroje – přípravky. Ty používá v práci svých automechaniků každý značkový servis. A právě těmito nástroji a kompletními znalostmi „rozborky“ Smartů disponuje v klubovém názvu nicku – Greg. Ale též Carda oba ale se svými dílnami sídlí v Ostravě. Z Brna do Ostravy je cca 180km.
O Gregovi s nímž jsem se znal z klubových srazů jsem věděl, že Smarty opravuje. Ale že je třeba se domluvit a do jeho dílny přijet a v tom byla pro mne ta potíž jak nepojízdného Smarta do Ostravy dopravit. Zbývala odtahová služba namátkou jsem si z internetu vyhledal ceny za km třeba 13.50, 15.00, 18.50Kč. Nejnižší propočet 13.50Kč X 180km = 2430kč jedna cesta tam a k tomu to samé číslo zpět. Telefonem jsem je však neověřoval. Ale byl jsem připraven zaplatit jinou možnost jsem neviděl. U mne když porucha Smarta tak s téměř s totální nehybností vozidla. Před dvěma roky to byla spojka ihned konec jízdy. A též déšť, zima, vítr.
Ale poté co se mi honilo hlavou všelicos jak opět Smarta zprovoznit jsem se poohlédl znovu po internetu. Klikal jsem a cíleně nalezl samostatné stránky http://www.smart-dily.cz ing. Jiří Gregor. Na nich jsou přehledné informace o kontaktu mailu telefonu i s adresou dílny. Greg se specializuje na opravy všech Smartů vyrobených od roku 1998 tedy City Coupe, Smart Fortwo, For Four, Roadster tedy všechny řady Smartů a jejich faceliftované verze až do dnešních dnů.
Nu a kromě toho jsem na jeho stránkách nalezl i možnost, o které jsem dříve nevěděl, ale pro mne v tu chvíli byla dost důležitá, že si nepojízdné Smarty přiveze i z velkého dálkového okruhu od Ostravy do své dílny sám. Je pak na domluvě kdy.
Nu a měl jsem vystaráno! K nám přijel s manželkou Petrou. Sebou přivezli na přívěsném vozíku též již opraveného firemního Smarta pro rádio Kiss Hády v Brně polepeného reklamou tohoto rádia. Greg naložil moje auto a ještě mi zanechali k zapůjčení jiné vozidlo. Můj Smart absolvoval kompletní generální opravu, nu jeden z válců byl „pěkně“ rozbitý, viděl jsem z fotografie, a ještě nějaké mnou požadované montážní práce navíc. Greg to má nastavené tak, že nepojízdný vůz odveze, ale opravený je nutné si sám osobně vyzvednout. Je to v pořádku nemá firmu přepravní služby. Mně staříkovi udělali výjimku a opravené auto přivezli zpět do Brna. Samozřejmě, že jsem poděkoval.
A nyní platba za služby nebudu uvádět souhrnnou částku. Smatrklubáci jsou čas od času informováni na stránkách autoklubu o nabídce generální opravy motoru včetně ceny samotným Gregem. Ale když jako důchodce sdělím, že tato byla včetně odvozu opětného dovozu auta, zapůjčení vozidla a ještě nějakých jiných mnou požadovaných úkonů provedených na Smartu velmi solidní tak fakt nepřeháním!!
Kdykoliv se vyskytne potřeba opravy Smarta tak nemeškám, domluvím se na termínu a pokud bude Smart jenom trochu pojízdný do Ostravy přijedu!
Vložil jsem tyto informace na stránky klubu jednak proto, že i někteří členové klubu nemusí vědět, když je nás registrováno 1450 členů o možnostech, po kterých je sháňka když nastane se Smartem zásadní problém! A nepojízdnost auta je pro majitele fatální záležitostí když nemá jiné. A také, že i zatímním nečlenům našeho klubu brouzdají li na našich stránkách mohou pomoci s informací o rychlém řešení nastalých technických problémů s auty Smart. Jim případně jejich známým. Samozřejmě jsou i jiné autoservisy o nich však nic nevím, ale stačí vědět o jednom dvou dobrých prověřených. V Ostravě jsou a obrátit se na ně!
Tím nesnižuji klubovou práci moderátorů a techniky znalých členů klubu spočívající v poskytování rad při opravách našich automobilů řekl bych svépomocí. Ale na provádění oprav jak jsem již napsal, musí mít člověk „buňky“ popřípadě být vyučen „automechanikem, strojařem apod.“ a disponovat vším co oprava auta vyžaduje. Nu dříve jsem si dokázal na autě i něco málo opravit sám ale v současnosti dochází pouze na dolívání kapalin. A to včetně „mých“ potřeb od 4% piva 11 -13% vína přes 40% alkohol a výjimečně u slivovice 52% a pozor všechno v malých dávkách jak doporučují odborníci!?
Proč jsem článek napsal si pomůžu kupcovými slovy, když jeho karavana tábořila na břehu jezera z pohádky Třetí princ „ rady jsou drahé princi“! Nu vidíte a já je poskytuji zcela zdarma jenom tak možná pro radost, že někomu usnadní řešení problémů s náhlou "zdravotní" indispozicí Smarta.
Smartklubáci a příznivci vozů Smart všechny vás zdravím – ivojah.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
tak kdyz mas auto zase pojizdne, tak doufam, ze se uvidime na jarnim srazu. Nerikam tam byvat, ale aspon v sobotu na otocku.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon 22 kvě 2017, 06:52
- Bydliště: Brno
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
Jen dodávám, že jsem hledala stránky a proklik nefungoval. Stačí ale zadat smart-dily.cz nebo přímo stránku, kam vás to hodí: https://slovak2.wixsite.com/smartdily
Dnes si jedu (snad) pro prvního smartíka a s kontakty na servis v mobilu jsem hned klidnější
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
Mám zřejmě vadný termostat a nechce se mi poslouchat řeči, jak to bude hrozně náročné opravit...
Děkuji za tipy
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
Vyskov/drnovice jenom prodava dily. Ale mozna zacal i servisovat. Zkus se ho optat.
Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: „Klekl“! Kam ho jenom dát a jak ho opět "zvednout"?
Odesláno z mého SM-J500FN pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!