Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ahoj, prosím o radu, Smart 0.6l 33kw city coupe, nastartuje bez problémů, vše ok, po zařazení rychlosti se ozvou zvuky od aktuatoru a vyhodí to 3 čárky. Senzor rychlosti vyměněn, aktuátor se pohybuje.
Po delší odstávce jsem odhalil zničený alternátor a nejsem si jistý, jestli byl ok předtím...
Hlavní otázka zní: může souviset vadný alternátor s neschopostí zařadit? Důvod otázky: řeším jestli má smysl to opravovat, nerad bych kupoval alternátor a pak zjistil, že je mrtvá převodovka, spojka atd....
Teoreticky to souviset může - budící napětí pro alternátor se posílá z řídící jednotky motoru, odkud také jsou povely pro aktuátory. Kdyby třeba zkrat v alternátoru tu řídící jednotku nadměrně zatěžoval, nemusela by zvládat další činnosti. Ale to je jen úvaha. Myslím, že kdyby se alternátor prostě odpojil, tak by zbytek auta měl normálně fungovat.
Aktuátor se hýbe ... Nemůže být díra v páce spojky, do které tyčka aktuátoru zapadá? Prodřený ten "ďolík"?
Ja to beru pouze z laickeho pohledu, kdy zarazeni rychlosti znamena velky odber proudu. Jednak aktuator, potom motorek razeni rychlosti, brzdove svetla a v neposledni rade fura cidel vc. ridici jednotky.
Pripoj si merak napeti a hned uvidis, jestli nemas extremni pokles.
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
JBC píše: ↑ned 04 črc 2021, 23:05
Teoreticky to souviset může - budící napětí pro alternátor se posílá z řídící jednotky motoru, odkud také jsou povely pro aktuátory. Kdyby třeba zkrat v alternátoru tu řídící jednotku nadměrně zatěžoval, nemusela by zvládat další činnosti. Ale to je jen úvaha. Myslím, že kdyby se alternátor prostě odpojil, tak by zbytek auta měl normálně fungovat.
Aktuátor se hýbe ... Nemůže být díra v páce spojky, do které tyčka aktuátoru zapadá? Prodřený ten "ďolík"?
OK, alternátor jsem vyhodil ven (je to fakt jednoduchý, stačí rozebrat půl auta a spustit dolů motor )
Dal jsem novou baterku, odpojil svetla a po nastartování to dělá porád to same. viz video. [bbvideo]https://www.youtube.com/watch?v=PNAOOVOJfWg[/bbvideo]
v pace spojky je jen dulek, neni tam díra.... Jaký zdvih má mít ta páka spojky? zkoušel jsem ji zmáčknout šroubovákem a víc jak 1 cm se nehýbe....
Další poznatek je, že při vypnutém motoru to zařadí rychlost, při zapnutém ne, nahodí 3 čárky.
Pokud při vypnutem motoru zařadím rychlost, tak mohu pohybovat koly jakoby tam rychlost nebyla...
Hezký video! Na něm je vidět, že aktuátor chodí jak má - správná rychlost i výška zdvihu.
Když je aktuátor v klidu (tyčka uvnitř aktuátoru), tak má být naražený až na páku spojky, správně tam nemá být žádná vůle. Pokud to tak je a auto stejně nechce zařadit, tak bych to tipoval na ojetou spojku - přestože aktuátor sešlápne spojku naplno, tak přítlačák nebo co jsou ošoupané a spojka se nerozpojí, tudíž se převodovka celá pořád točí a proto nemůže dojít k zařazení rychlosti.
Pokud jsem někde četl zkušenosti, tak teoreticky při řazení "1" se trochu točit může, ale musí to být tak málo, aby se s tím vypořádal synchron, při zařazení "R" se nesmí točit vůbec.
Takže mi z toho vychází vadná spojka. Už jsem na fotkách viděl i ubroušený ty packy centrální pružiny, co do nich tlačí ložisko.
Spojka se dá koupit tak za 7.500 CZK?
EDIT: "Jaký zdvih má mít ta páka spojky? zkoušel jsem ji zmáčknout šroubovákem a víc jak 1 cm se nehýbe...." Myslím, že tu páku rukou nedokážeš zmáčknout, ten 1 cm je jen vůle, která správně má být vymezená (vynulovaná, odstraněná) polohou aktuátoru.
JBC píše: ↑pát 09 črc 2021, 09:13
Hezký video! Na něm je vidět, že aktuátor chodí jak má - správná rychlost i výška zdvihu.
Když je aktuátor v klidu (tyčka uvnitř aktuátoru), tak má být naražený až na páku spojky, správně tam nemá být žádná vůle. Pokud to tak je a auto stejně nechce zařadit, tak bych to tipoval na ojetou spojku - přestože aktuátor sešlápne spojku naplno, tak přítlačák nebo co jsou ošoupané a spojka se nerozpojí, tudíž se převodovka celá pořád točí a proto nemůže dojít k zařazení rychlosti.
Pokud jsem někde četl zkušenosti, tak teoreticky při řazení "1" se trochu točit může, ale musí to být tak málo, aby se s tím vypořádal synchron, při zařazení "R" se nesmí točit vůbec.
Takže mi z toho vychází vadná spojka. Už jsem na fotkách viděl i ubroušený ty packy centrální pružiny, co do nich tlačí ložisko.
Spojka se dá koupit tak za 7.500 CZK?
EDIT: "Jaký zdvih má mít ta páka spojky? zkoušel jsem ji zmáčknout šroubovákem a víc jak 1 cm se nehýbe...." Myslím, že tu páku rukou nedokážeš zmáčknout, ten 1 cm je jen vůle, která správně má být vymezená (vynulovaná, odstraněná) polohou aktuátoru.
Diky za tipy, taky mi vychazela nejpravdepodobneji spojka, jen jsem doufal v neco jinyho....
Tak nakonec uz je skoro venku, nejsem si jist jak dostat ven cely to teleso spojky a youtube je plnej 451 spojek, ktery jsou trochu jiny.... Prosim zkusenejsi, jak bez poskozeni vytahnout celej ten set?
Zkusil jsem Ti poslat návod v PDF přes Úschovna.cz - to PDF se mi uložilo moc velký a nejde poslat jako příloha přes Centrum.cz.
Pokud Ti to nepřijde, tak se ozvi!
JBC píše: ↑ned 11 črc 2021, 11:05
Zkusil jsem Ti poslat návod v PDF přes Úschovna.cz - to PDF se mi uložilo moc velký a nejde poslat jako příloha přes Centrum.cz.
Pokud Ti to nepřijde, tak se ozvi!
JBC píše: ↑pát 09 črc 2021, 09:13
Hezký video! Na něm je vidět, že aktuátor chodí jak má - správná rychlost i výška zdvihu.
Když je aktuátor v klidu (tyčka uvnitř aktuátoru), tak má být naražený až na páku spojky, správně tam nemá být žádná vůle. Pokud to tak je a auto stejně nechce zařadit, tak bych to tipoval na ojetou spojku - přestože aktuátor sešlápne spojku naplno, tak přítlačák nebo co jsou ošoupané a spojka se nerozpojí, tudíž se převodovka celá pořád točí a proto nemůže dojít k zařazení rychlosti.
Pokud jsem někde četl zkušenosti, tak teoreticky při řazení "1" se trochu točit může, ale musí to být tak málo, aby se s tím vypořádal synchron, při zařazení "R" se nesmí točit vůbec.
Takže mi z toho vychází vadná spojka. Už jsem na fotkách viděl i ubroušený ty packy centrální pružiny, co do nich tlačí ložisko.
Spojka se dá koupit tak za 7.500 CZK?
EDIT: "Jaký zdvih má mít ta páka spojky? zkoušel jsem ji zmáčknout šroubovákem a víc jak 1 cm se nehýbe...." Myslím, že tu páku rukou nedokážeš zmáčknout, ten 1 cm je jen vůle, která správně má být vymezená (vynulovaná, odstraněná) polohou aktuátoru.
Taak aktualizace: Smart ma novy alternator, baterku a spojku...
Po nastartovani jedeeeee
Tim dobre zpravy konci, zvladne R, 1,2,3 a u 4 se objevi 3 carky a konec,
obcas i u 2 a 3 pri vyssich otackach....
Po vypnuti obcas zmizi, jinak odpojit baterku a pak je to ok....
Takze spojka byla urcite mrtva ( teda spis nejaka jeji cast)
Ale mame tu jeste nejaky problem.