SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
vasik
Příspěvky: 4
Registrován: ned 21 lis 2021, 17:12

SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od vasik »

PROSÍM O RADU. Došel mi benzín v nádrži. Po nalití cca 5l benzínu a točením klíčku do polohy jedna se po chvilce na displeji opakovaně zobrazí hladina v nádrži jako stále se opakující proužek od nejnižší hladiny po úplně plnou a v poloze start nejde nastartovat přestože startér točí. Předpokládám, že mám zavzdušněné palivové čerpadlo. Mám dotaz 1) lze nějak ručně napumpovat palivo do čerpadla?, nebo můžu bez rizika startovat tak dlouho až si čerpadlo natáhne palivo samo?, 3) jiná varianta, která mně nenapadá. Děkuji za radu.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od JBC »

Hlavně ne pořád startovat! Spálil by se startér. Stačí zapínat z polohy "0" do polohy "I", nechat 5 až 10 vteřin a zase vypnout a tak pořád dokola, třeba 100x - vždycky po zapnutí klíčku se zapíná čerpadlo, aby natlakovalo systém před startem, ale toto tlakování je časově omezené - aby se nespálilo čerpadlo, pokud je prázdná nádrž.
Jako druhý krok bych zkusil odpojit přívod do palivového filtru a pak zapínat a vypínat - protože po odpojení hadice nebude systém klást odpor vzduchem stačujícím se v potrubí.
Když by nepomohlo samotné čerpání čerpadlem, zkusil bych to přes tu z filtru odpojenou hadičku nasát.

A mimochodem - tahle otázka patří do sekce Fórum typové řady F2 451 ( r.v.2007 – 2014 ). Tak na to budeme s administrátory myslet a dotaz tam potom přesuneme.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
vasik
Příspěvky: 4
Registrován: ned 21 lis 2021, 17:12

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od vasik »

děkuji za radu. Zkusil jsem první krok, ale nejsem si jist, že slyším palivové čerpadlo. Je slyšet jen cvaknutí když dám klíček do polohy "1". Může být v háji pojistka či něco jiného? Děkuji za radu. Vasik.
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od Roman Milo »

Může být v háji čerpadlo i pojistka.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od JBC »

vasik píše: ned 05 pro 2021, 16:30 Může být v háji pojistka či něco jiného?
Ano, může být v háji ještě něco jiného. Stávalo se to hlavně na ForTwo 450, ale myslím, že by se to mohlo stát i na 451 - konektor na hlavní řídící jednotce SAM. U 450 byl ten řadový konektor značně poddimenzovaný, piny byly 1 x 1 mm tlusté a přes ně tekl proud třeba 5 A. Když nebyl mezi pinem a konektorem špičkový kontakt, přechodový odpor pin rozehřál a roztavil cín, kterým to drželo v plošném spoji. Zároveň to rozehřálo dutinku v konektoru, takže to nakonec přestalo fungovat úplně. Nebo to kromě ztráty funkce ještě vyhořelo.
Taky může být v čudu relé. Které relé to je, najdeš TADY!
Který konektor je který a který pin je ten pravý najdeš TADY!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
vasik
Příspěvky: 4
Registrován: ned 21 lis 2021, 17:12

Re: SMART FORTWO 2011-zavzdušněné palivové čerpadlo

Příspěvek od vasik »

Děkuji za informace. Zkusím se s tím poprat. Momentálně marodím. Hezký den. Vasik
Odpovědět