Ale zase nelze chtít auto k "světu" skoro zadarmo je určitá přemýšlivá soudnost v ohodnocení auta kupujícím namístě. Existuje i solidnost v jednání a člověk musí věřit, že svou koupí ojetiny si pořád ještě pořídil auto na několik let provozu s běžnými servisními potřebami auta. Smart Fortwo nikdy nebyly "lidová vozítka". A o jeho koupi musíte uvažovat ze "všech stran!" Bylo tomu tak od počátku jejich prodejů cca před dvaceti čtyřmi roky.
Stylově působivá extravagance vozidla pro dva s příměsí snobizmu, (toto auto nutně nepotřebujete) stále však v cenové dostupnosti na trhu prostě chyběla! To si zřejmě uvědomovali všichni ti návrháři a technici, kteří dokázali Smart Fortwo v plánech nakreslit, vyrobit, uvést do prodeje a v této koncepci pokračovat. Moje dedukce. Tento výrobek si stále nachází ve světě své zájemce, ale jestli je pro automobilku v prodeji výnosným to nevím. Vývojem se posunul Smart Fortwo dál a na svět přišla III. generace. Benzín a naftu nahrazuje elektřina.
Z hlediska uživatele mají tato auta prostě švih ve výkonu, designu i v komfortu posádky. Chvíli jsem měl subjektivní pocit, že změna v motorech
Mercedes Benz použitých v I. řadě, bude u II. řady výroby Smart Fortwo s jinou značkou motoru ke škodě. Ale mýlil jsem se! Ve II. generaci jsou ve Smart Fortwo použity motory jednotného střihu se třemi válci Mitsubishi 999 cm³ s různými výkony.
Benzin, české ceníkové ceny od 25. ledna 2012 Smart Fortwo v základní výbavě. Pure 45 kW (61 koní – 100 km/h 16,7s) 251 000, Kč, ale též s 52 kW (71 koní 100 km/h 13,3s) 265 500 Kč, pulse 52 kW (71 koní 100 km/h 13,3s) 306 500 Kč, passion 52 kW (též 100 km/13,3s) 321 500 Kč. Od 62 kW (84 koní 100 km/h 10,9s) jsou Fortwo vybaveny motory s turbo stále v základní výbavě. Pulse stálo 314 500 Kč, passion 329 500 Kč. Následují Brabus a Brabus Exklusive 75 kW (102 koní 100 km/h 9,9s) 596 000 Kč. To fakt již musí být "fofr", ale ten se domnívám, že tolik rychlosti na “čmeláka" potřeba není. Ale Brabus jsou technicky "dopracovaná" vozidla velmi stylového luxusu určené pro fajnšmekry, a to včetně luxusních cen.
Nevím, do jaké míry se ceny a nabídka doplňků změnily do ukončení výroby II. generace v roce 2014 tak je berte s rezervou. Tak jenom pro představu na kolik asi přišlo nové a jaké peníze tedy do případné koupi ojetiny vložit. Přepočtový koeficient z € na Kč je dán v tom byla asi cena srovnatelná. Nesrovnatelná je však životní úroveň „běžných“ Němců s tou naší, a proto mají výhodu v tom, že "výměna" auta je až tolik nemusí "bolet". Takže někdo prodává, aby rychle prodal na nějaké € až tak nekouká a kupuje si auto nové a nemusí to být značka Smart, že. V současnosti kdy se zvyšují z různých příčin ceny nových i ojetých automobilů se jedná především i vozy, které pojmou rodinu. U Smart Fortwo nárůst cen nepředpokládám ani u ojetin!
Tedy Fortwo pulse z Mercedes Benz v Česku 306 500 Kč v roce 2012 a obsahoval v základní výbavě: (moje současná ojetina, ale z roku 2013 takže ceny se mohou lišit, ale nepředpokládám, že o mnoho) sekvenční poloautomatickou převodovku "softip" na rychlostní páce i pádlech pod volantem, vyhřívané zadní okno, mlhovky, ABS, ESP, imobilizér, centrální zamykání, dva klíče, elektrické ovládání oken, sportovní tříramenný volant a rychlostní páku obalené v kůži, ráfky z lehkých slitin, start stop MHD ECO, odkládací prostor ve výklopné zádi, otáčkoměr, hodiny na přístrojové desce, pomocník rozjezdu do kopce, panoramatickou střechu se zatažitelnou sluneční clonou, logo „pulse“ u zrcátek. Pneumatiky 155/60 vpředu a 175/55 vzadu ráfky 15“. Ale může též provozovat pneumatiky 175/55 vpředu a 195/50 vzadu s ráfky 15" tato možnost je dána již z výroby a je zaznamenaná v techničáku – trocha „impulsní“ silniční sportovní frajeřinky, že?
Předchozí majitel si dále v doplňcích nakonfiguroval. Plný automat spojky Softouch 7 900 Kč, palubní počítač 3 800 Kč, automatickou klimatizaci 23 500 Kč, posilovač řízení 11 700 Kč, vyhřívána sedadla 6 600 Kč, odnímatelnou, ale docela pevnou a zatažitelnou přepážku zavazadlového prostoru 2 300 Kč, autorádio 10 700 Kč dva reproduktory ve dveřích s přehrávačem USB, uzamykatelnou schránku v palubní desce 800 Kč.
Možnosti v dokoupení si „pohodlí“ a bezplatné nabídce barevného designu auta bylo daleko víc. Cenu mého koupě nesdělím, je to právě o té přemýšlivé osobní úvaze o "autu k světu", o které jsem se již zmínil. Zájemcům o ojetinu Smart Fortwo, přeji zdařilý výběr.
Celkový pohled na Smart Fortwo druhé řady působí „dospěleji“ to bezesporu v porovnání od první generace i když ta, vůbec nebyla špatná! Dojmu robustnosti auta napomáhají též reflektory a koncová světla! Prodloužení i rozšíření karoserie Smart Fortwo mu fakt prospělo a je z mého pohledu tak akorát. Moje hodnocení Smart Fortwa II. generace včetně jeho jízdních vlastností mi vyznívá na, ***** hvězdiček!
Pohybem je Smart Fortwo 451 s 52 kW (71 koní) srovnatelný se 450 passion 40 kW s turbem. I psané parametry v dosažení 100 km/h 13.3 s /450 13 s/ jsou v tomto ohledu docela shodné. Tato auta mají z technické stránky své klady i zápory jako každá jiná, ale zatraceně když si zvyknete dá práci se s autem rozloučit! Ale neodpustím si dodatek, Fortwo bez automatu a pouze se sekvenčním řazením bych nekoupil. Pouze tu a tam použiji pro zábavu pádla pod volantem pro zrychlení akcelerace. Na automatické řazení jsem si docela zvykl včetně prodlev v zařazení rychlostí a počítám s nimi. Nepokládám je za problematické.
Ještě mě administrátoři Smart klubu ponechali v aktivním členství a nesmazali moje články tak jsem zde ještě jeden připsal. Náhledová aktivita na webové stránky Smart Autoklubu, jak jsem si povšiml, se zvýšila zřejmě tak jak jsou na silnicích v daleko větší míře k vidění Smart Fortwo všech tří generací.

Jestli náhodou navštíví tuto stránku tak zdravím Dyka 77, Kimby, Marketu, Xlukase, Blanku, Mauxe, Oldu, ale také Jurka, Tuscu, a mnoho dalších jmen se kterými jsme se s manželkou setkávali na hromadných auto-setkáních členů SmartAutoclubu. Všem příznivcům klubových stránek přeji zdraví, peníze, životní pohodu a mnoho kilometrů ve značce Smart bez nehod!


