padání do nouzového režimu..
padání do nouzového režimu..
Zdravím „machři“
Dovolím si požádat o radu.. Již delší dobu řeším problém s benzinovým Smartem 0.6 1998.. V roce 2021 proběhla výměna motoru a po výměně a ujetí dalších cca 30T km začaly problémy ….
Nejdřív to bylo jen občasné „upadnutí“ do nouzového režimu kdy stačilo jen odpojit – počkat – zapojit baterky a bylo to v pohodě… Časem ale toto přestalo být účinné a po „zdechnutí“ již nešlo nastartovat… kolikrát jsem musel čekat i několik desítek minut abych mohl normálně nastartovat… . Během toho čekání jsem měl i odpojenou baterku ale toto nepomohlo. Při pokusu o nastartování to kolikrát vypadalo, že motor naskočil jen na dva válce… kolikrát zase nastartoval normálně ale po přidání „plynu“ zdechnul a nešel pak nastartovat vůbec…pak ale po nějakém čase naskočil.
Na autě byly postupně vyměněny jednotky Zee, motorová, reléová pod sedačkou řidiče ( byla zjištena vlhkost – přetěsnili se okna), nezávisle na tomto odešel aktuátor – nešlo řadit. Alernátor toho měl už taky asi dost ….
Dovolím se proto zeptat jestli by někdo nevěděl/ němel nápad čím by to mohlo být ….
P.s.: krom toho aktuátoru jsem vždy nakonec dojel po svých …
Díky za vaše nápady a postřehy
Dovolím si požádat o radu.. Již delší dobu řeším problém s benzinovým Smartem 0.6 1998.. V roce 2021 proběhla výměna motoru a po výměně a ujetí dalších cca 30T km začaly problémy ….
Nejdřív to bylo jen občasné „upadnutí“ do nouzového režimu kdy stačilo jen odpojit – počkat – zapojit baterky a bylo to v pohodě… Časem ale toto přestalo být účinné a po „zdechnutí“ již nešlo nastartovat… kolikrát jsem musel čekat i několik desítek minut abych mohl normálně nastartovat… . Během toho čekání jsem měl i odpojenou baterku ale toto nepomohlo. Při pokusu o nastartování to kolikrát vypadalo, že motor naskočil jen na dva válce… kolikrát zase nastartoval normálně ale po přidání „plynu“ zdechnul a nešel pak nastartovat vůbec…pak ale po nějakém čase naskočil.
Na autě byly postupně vyměněny jednotky Zee, motorová, reléová pod sedačkou řidiče ( byla zjištena vlhkost – přetěsnili se okna), nezávisle na tomto odešel aktuátor – nešlo řadit. Alernátor toho měl už taky asi dost ….
Dovolím se proto zeptat jestli by někdo nevěděl/ němel nápad čím by to mohlo být ….
P.s.: krom toho aktuátoru jsem vždy nakonec dojel po svých …
Díky za vaše nápady a postřehy
Sekačka - Smart 450, r. 1998, 01/2022 - 175 500, 0,6 benzin, v 04/2020 - 148 000 GO motoru vč turba atd
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Re: padání do nouzového režimu..
Snímač polohy klikové hřídele jsi měnil??
Kdo Ti měnil motor? Myslíš tím generálku nebo jen ojetý za ojetý?
S kama si?
Kdo Ti měnil motor? Myslíš tím generálku nebo jen ojetý za ojetý?
S kama si?
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: padání do nouzového režimu..
Doplnil jsem polohu - jsem "pražák"
Motor mi dělal pan Lízner a bylo to GO - výměnným způsobem
snímač polohy .... páni ... teď si nejsem úplně jistej myslím že ne .. mrknu doma do papírů ...
Motor mi dělal pan Lízner a bylo to GO - výměnným způsobem
snímač polohy .... páni ... teď si nejsem úplně jistej myslím že ne .. mrknu doma do papírů ...
Sekačka - Smart 450, r. 1998, 01/2022 - 175 500, 0,6 benzin, v 04/2020 - 148 000 GO motoru vč turba atd
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Re: padání do nouzového režimu..
Ten když je "chycenej", tak zpravidla to studený jde nastartovat, po ohřátí na nějakou teplotu (každý kus má oblíbenou jinou teplotu - jeden 60°C, jiný třeba jen 40°C) to umře a po vychladnutí to zase jde natočit. Ale může se to projevovat i jinak.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: padání do nouzového režimu..
tak "špatný" zprávy .... čidlo otáček kliky bylo měněný taky .... 

Sekačka - Smart 450, r. 1998, 01/2022 - 175 500, 0,6 benzin, v 04/2020 - 148 000 GO motoru vč turba atd
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Re: padání do nouzového režimu..
Tak potom přesvědčit někoho s diagnostikou, aby to vyčetl v době, kdy to nechce poslouchat. Bohužel, v Praze neznám žádného člena, který by měl diagnostiku ale živil by se něčím jiným. Všichni, o kterých já vím, to mají jako obživu. Takže musíš přemluvit někoho jako je pan Lízner, pan Rakouský nebo Autoslužby Pěkný, aby Tvým autem jeli, dokud to nenastane, aby to mohli vyčíst ... Kontakty najdeš TADY!
Zřejmě to je něco, co se zahřeje a musí zchladnout, ale nenapadá mě, co by to mohlo být. Zkusil bych tu diagnostiku.
Zřejmě to je něco, co se zahřeje a musí zchladnout, ale nenapadá mě, co by to mohlo být. Zkusil bych tu diagnostiku.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: padání do nouzového režimu..
Díky za radu... povedlo se nám to jednou chytit zrovna když jsem byl u pana Líznera.. nebo teda dojel jsem k němu v nouzáku a diagnoistika ... tenkrát našla vadnou lambda sondu tak se měnila .... ale .. nepomohlo to.... bylo to ok cca 300-400 km ale pak se to zase ......
nejhorší je že kolikrát to neudělá těch X00 km a kolikrát neujedu ani 10km.... Každopádně díky za postřeh a radu.. kdyby náhodou byl ještě nějaký nápad jsem tu....
nejhorší je že kolikrát to neudělá těch X00 km a kolikrát neujedu ani 10km.... Každopádně díky za postřeh a radu.. kdyby náhodou byl ještě nějaký nápad jsem tu....
Sekačka - Smart 450, r. 1998, 01/2022 - 175 500, 0,6 benzin, v 04/2020 - 148 000 GO motoru vč turba atd
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km
Traktůrek - Smart 451 r 2005 0.8D - 06/2023 158 800 km