Cvakání motoru 0.6 45kW

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

https://ulozto.cz/file/S5IFgZKji6Nd/sma ... AbG2SwZt==

https://ulozto.cz/file/2n9ihn95uTg9/sma ... ueAmVkZN==


Co to je za pocvakávání?
Motor by měl být po GO,včetně rozvodů a hlavy po zlomeném ventilu.
Tlaky na všech válcích stejné a všechny svíčky stejná barva.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3713
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od JBC »

I tak v tom motoru může být vadný některý hydroštel. Ale - jednou mi v motoru začlo strašně "ťukat" (dost podobně) a byl to vadný svíčkový kabel, který "šlehal jiskry" o kostru. Bylo to neuvěřitelně hlasité, zrychlovalo to podle otáček motoru - strašně jsem se lekl, co s motorem je. Přitom běžel normálně, protože ze šesti svíček jich pět fungovalo správně.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

Taky mě to včera napadlo.Protože jsem zkusil stetoskop a nikde na motoru jsem místo toho cvakání blíže nenašel. Dneska zkusím odpojit vrchní tři kabely od svíček,jestli to náhodou nepřestane.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3713
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od JBC »

Jestli se nepletu, tak ten záběr, co jsi postoval, je na spodní tři svíčky - tam to vypadá normálně, ale zkusil bych odpojit i ty. To jen že já nemám originál kabely Bosch, mám tam náhradu, kdy kabely jsou delší, než originál a jak jsou delší, tak jeden se dotýkal někde u žhavého krytu turba (nebo prostě tam někde) a propálil se. Ale Tobě se na záběru nikde nic nedotýká.
Pro změnu, v těch původních Bosch jsem měl propálenou gumu ve "fajfkách", nebyl tam dobrý kontakt mezi vodivou částí kabelu a odrušovacím odporem ve fajfce a jiskřilo to uvnitř kabelu.
Tím, že je odpojíš a dáš fajfky mimo dosah kostry je vlastně vyřadíš z činnosti a pokud je to v nich, mělo by to ztichnout.

Hledání se stetoskopem - je vidět, že jsi zkušený matador!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od Winterwolf »

Když sundáš zadní nárazník tak pak hezky uvidíš na spodní svíčky. Mě tohle dělal kabel opřený o lambdu. Dokonce byla i vidět jiskra.
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

Tak jsem dnes zkusil odpojit kabel od vrchní svíčky na 1.válci a motor jel na dva válce. Vrátil jsem tedy kabel zpět a motor jedu pořad na dva. Je možné,že tím odpojenim jedné fajfky odešla cívka?
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od Winterwolf »

Větší pravděpodobnost je že došlo k přerušení kontaktu v kabelu a nebo je špatně nasazen.
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

Opravdu odešla cívka.Vůbec nehází jiskru. Zkoušel jsem prohodit z jiného válce. Takže 100pro cívka kaput.
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od Winterwolf »

Zajímavé, nepravděpodobné, ale zajímavé.

A to cvakani přešlo když jsi vyměnil cívku a nebo ne?
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

To ještě nevím. Nemám tu cívku. Já ji jen prohodil z jiného válce na zkoušku,abych zjistil jestli je problém v cívce nebo kabeláži od řídíci jednotky motoru.
Takže teď sháním cívku někde v západních Čechách a zatím marně.
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od Winterwolf »

https://granex.cz/autodily/smart/cabrio ... vaci-civky

Mají skladem a posílají docela rychle ;-)

Být Tebou tak ale vezmu rovnou všechny 3 a k tomu nové kabely.


Kdyby jsi chtěl mám jednu funkční (použitou) doma. Zítra ti ji mohu poslat přes zasilkovnu, samozřejmě za cenu poštovného. Mě je k ničemu a je mi líto ji vyhodit.
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

Já potřebuji zatím jen tu jednu použitou. Jestli ten motor bude cvakat dál,tak Smarta pošlu na díly. 😰
Víc se v něm hrabu,než jezdím.Kabely jsme dal dnes všechny nové.
Odkud jsi?
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od Winterwolf »

Jsem z Prahy. Poslal jsem ti SZ s telefonem ;-)
tomv78
Příspěvky: 12
Registrován: úte 25 črc 2023, 12:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Cvakání motoru 0.6 45kW

Příspěvek od tomv78 »

8X/ Po výměně cívky a kabelů sice zas jede,ale pocvakává. ☹️
Po lehkém zvýšení otáček ztichne,ale na volnoběh cvaká. Bude muset porovnat s jinou 0,6tkou někde na srazu.
Jestli nebyla chyba tam na doporučení dát olej 5W-40, sice má specifikaci mb 229.5(Total Quarz Energy),ale je o dost řidčí.

Motor by měl být údajně cca 2000km po GO kvůli zlomenému ventilu. Měli by být nové šály na klice,nové pístní kroužky,rozvody a vodní pumpa a repasovaná hlava,tak snad i nové hydroštely.Viděl jsem nějakou fotodokumentaci,ale dnes někomu věřit.
Na nový olej jsem najel asi 700km a je pořád čisťoučký,takže motor vevnitř bude asi čistý bez karbonu a podle jeho vzhledu byl venku i podle silikonů na olejové vaně,krytech rozvodů a víku ventilů.

Chci ještě pro jistotu změřit kompresi.
Jaký je správný postup????
Vyndat vrchní svíčky,odpojit konektory zapalovacích cívek.
Musí se odpojovat i konektory vstřiků nebo nemusí???
A při měření sešlápnout plynový pedál,nebo sundat škrtící klapku,nebo také nemusím??
Díky za upřesnění.
Tlaky mi asi řeknou nejvíc,jestli byl motor opravdu generálkován.
Koukal jsem jen na svíčky a ty byly všechny krásně čisté a stejné barvy.
Odpovědět