Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Pro výrobu závitových tyčí je potřeba sehnat si:
4 ks šroub M 12 x 1,5 (to je jemnější stoupání, NENÍ to standardní M 12!), v délce min. 50 mm. U šroubů se uřežou hlavy.
1 ks závitová tyč M 8 - rozřeže se na 4 části, např. 2x 22 cm a 2x 28 cm (ale stačí i kratší kusy, uvidíte v praxi)
4 ks VELKÁ podložka 8,5 mm
4 ks jakákoliv ruční matice M8, stačí i křídlová nebo jen obyč šestihranná
Hodí se - 8 ks matice M 8
Jednotlivé kusy tyčí M 8 přivaříme souose na uřezané šrouby M 12 x 1,5 - a je hotovo. Výsledek by měl vypadat nějak takto:
Na volný konec závitu M 8 se ještě hodí našroubovat 2 ks matice a zatáhnout proti sobě do kontra. Tyto matice Vám pomůžou zašroubovat tyč do karoserie (v případě, že závit z nějakého důvodu drhne), zároveň Vám pomohou podržet tyč, aby se neprotáčela, když šroubujete tu ruční matici, také lépe vidíte, jestli se tyč při šroubování ruční matice netočí (aby se omylem nevyšroubovala z karoserie), zároveň Vás pod autem trochu chrání, abyste si nevypíchli oko ...
Při spouštění rámu postupujete logicky. Já to dělám tak, že postupně vyměním po 1 ks původní šroub, který drží rám u karoserie, za tu závitovou tyč, až jsou všude jen závitové tyče. Ty kratší vpředu.
Potom si vždycky motor přizvednu heverem, na závitových tyčích povolím ruční matice (bez zátěže to jde snadno a rychle) třeba o 3 cm dolů a uvolním hever. Všechno klesne na ty závitové tyče. Podívám se, jestli ještě můžu povolovat a kolik na které straně motoru (kabely, hadice, ruční brzda atd.), když ano, heverem přizvednu, stočím matice dolů, spustím hever, zkontroluji atd.
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Petr
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Teoreticky bys mohl použít jen závitovou tyč M12x1,5 mm, ale to bys musel ten motor spouštět skoro rovně dolů - v rámu ten šroub prochází relativně dlouhýma trubkama a ten silný šroub by se v trubce šprajcnul. Když použiješ M8, je v průchozí trubce okolo závitu místo, takže se můžou vzájemně naklonit. A když to nestačí, tak tam M8 závitová tyč se klidně prohne (propruží) podle potřeby. Ta dvanáctka by se neohnula tak snadno.
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
A teď bych měl technický dotaz, proč se mi nezobrazuje kurzor?! Možná, že má bílou barvu, a proto není vidět, ale už je to celý den... A je to takové nepříjemné, když někam kliknu, a kurzor tam není...
Smart ForTwo 0,7/45kW
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
Facebook dokážu číst, ale nemohu přispívat, protože si nechci na něm vytvářet účet.
Petr
Re: Návod na výrobu šroubů pro spouštění rámu s motorem
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade