Elektrický příhřev CDI
Elektrický příhřev CDI
Zdravím, koupil jsem si Smartíka a bylo mi řečeno, že má elektrický příhřev v chladiči. Neporadíte mi někdo, kde mám hledat chybu, když tento příhřev nefunguje? Pojistky jsou OK. Děkuji
- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2199
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha
Re: Elektrický příhřev CDI
Nemá to příhřev vody, ale vzduchu.
Když dáš teplotu úplně na max tak by se mělo spustit.
Když dáš teplotu úplně na max tak by se mělo spustit.
Lukáš
Re: Elektrický příhřev CDI
Jak píše Lukáš, přihřívá to vzduch v topení, nikoliv vodu. Asi proto se to jmenuje přihřívač ...
Něco o ovládání topení si můžeš přečíst v NÁVODU na auto, strana 76 až asi 78.
Spuštění elektrického příhřevu na CDI má několik podmínek.
1) Páčku zima/teplo musíš dát úplně na doraz do prava na teplo, i poslední 1 mm - u páčky právě na tom konci dráhy je mikrospínač se zdvihem asi 1 mm.
2) U některých aut musíš mít rychlost ventilátoru nastavenou na nejvyšší stupeň - maximální fuk.
3) Myslím, že musí být ukončené žhavení motoru.
Když to splníš, měla by se Ti na přístrojovce rozsvítit kontrolka příhřevu.
Topné těleso je uloženo v kabině v tělese topení, proudí skrz něj vzduch. Je to poměrně husté, proto je dobré mít v pořádku kabinový filtr, aby se ten přihřívač náhodou neucpával.
TADY se můžeš podívat, jak to vypadá, když jsem to dodělával do benzína. Uvidíš třeba fotku toho přihřívače, kde je umístěn ...
Něco o ovládání topení si můžeš přečíst v NÁVODU na auto, strana 76 až asi 78.
Spuštění elektrického příhřevu na CDI má několik podmínek.
1) Páčku zima/teplo musíš dát úplně na doraz do prava na teplo, i poslední 1 mm - u páčky právě na tom konci dráhy je mikrospínač se zdvihem asi 1 mm.
2) U některých aut musíš mít rychlost ventilátoru nastavenou na nejvyšší stupeň - maximální fuk.
3) Myslím, že musí být ukončené žhavení motoru.
Když to splníš, měla by se Ti na přístrojovce rozsvítit kontrolka příhřevu.
Topné těleso je uloženo v kabině v tělese topení, proudí skrz něj vzduch. Je to poměrně husté, proto je dobré mít v pořádku kabinový filtr, aby se ten přihřívač náhodou neucpával.
TADY se můžeš podívat, jak to vypadá, když jsem to dodělával do benzína. Uvidíš třeba fotku toho přihřívače, kde je umístěn ...
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Elektrický příhřev CDI
Děkuji za odpověď. Toto s větrákem naplno a teplotním posuvem jsem věděl. Rozsvítí se kontrolka, ale vůbec nepohasnou ostatní elektrické kontrolky. Při odběru takového výkonu jsem myslel, že by mělo lehonce něco probliknout. Proto myslím, že mi nefunguje. Pokusím se ho najít a proměřím, zda k němu jde napětí. Ještě jednou děkuji a zdravím. Čus Mirda
Re: Elektrický příhřev CDI
Tak jsem špatně pochopil návod k smartu, lidi mi píšou, že příhřev se dá zapnout i při menším fuku ventilátoru, prý i na ten nejslabší fuk.
Ale bacha, píšou, že to zapíná až při 1.500 otáčkách motoru, až když altík jede na plný pecky!
Ale bacha, píšou, že to zapíná až při 1.500 otáčkách motoru, až když altík jede na plný pecky!
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Elektrický příhřev CDI
Áha, já to zkoušel na volnoběh. Možná ty otáčky pomohou. Uvidíme. Díkes !
Re: Elektrický příhřev CDI
topné těleso je na boku skříně topení vpravo u baterky - když odhrneš koberec a vyndáš polysťák, uvidíš to tam - nalevo od baterky.
Když to budeš chtít měřit, je tam celkem šest pinů (fastonů) - mělo by to být v pořadí + - + + - +, takže je to stejné zleva i zprava. Pro informaci jestli tam jde proud stačí mezi každé + proti - zapojit jakoukoliv slabou 12 V žárovičku - když tam "ŘJ" pustí proud, musí se žárovička rozsvítit.
Zapínaj se ty bloky nějak cikcak, takže je lepší kvůli výzkumu tam rovnou nacpat 4 žárovičky.
Když to budeš chtít měřit, je tam celkem šest pinů (fastonů) - mělo by to být v pořadí + - + + - +, takže je to stejné zleva i zprava. Pro informaci jestli tam jde proud stačí mezi každé + proti - zapojit jakoukoliv slabou 12 V žárovičku - když tam "ŘJ" pustí proud, musí se žárovička rozsvítit.
Zapínaj se ty bloky nějak cikcak, takže je lepší kvůli výzkumu tam rovnou nacpat 4 žárovičky.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Elektrický příhřev CDI
Mě to nefungovalo protože nějakej dobrák předemnou ustřihl dráty od čidla teploměru, a proto nefungovala v létě ani klima. Za mě optimální otáčky 2000 funguje to i na první polohu nejmenší fuk. Je to dobrý ale i tak to používám jen málo protože mě to doslova žere klíňák je potřeba častěji napínat, dobrá vychytávka je pouštět příhřev jen z kopce neleze to potom tolik do spotřeby, jestli funguje poznám vždy s prvním zapmutím napodzim je citit jak se pálí prach.
motokára 0,8CDI TURBO
Re: Elektrický příhřev CDI
To máš špatný kabinový filtr? Na to těleso by se přece prach neměl dostat!
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Elektrický příhřev CDI
No neměl by se prach dostat, ale záleží na kvalitě filtru a výrobce , a i tak to by musel být opravdu jemnej filtr jak do sání, další věc nepřepínat na vnitřní oběh.
motokára 0,8CDI TURBO