Oprava kompresoru klimatizace
Oprava kompresoru klimatizace
M?l jsem na kompresoru klimy utr?en? gumov? mezikrou?ek na elektromagnetick? spojce.Nebyl k sehn?n?,tak jsem provedl opravu pomoc? ocelov? ploch? pru?iny.V p??pad? z?jmu pop??u a d?m foto.
POPIS opravy a FOTO
Nev?m,zda je tato z?vada b??n?,ale na spojce kompresoru se utrhla guma,kter? p?en??? kroutiv? moment z ?emenice na h??del kompresoru,tedy pokud elektromagnet sepne,a z?rove? udr?uje v klidov? poloze v?li cca 0.5mm.Oprava by ?la ud?lat tak,?e by se navulkanizovala mezi mezikru?? nov? pry?,ale byla by pot?eba forma a ochotn? firma-nepoda?ilo se.Tak jsem odbrousil 6 n?t?,odstranil zbytky pry?e a mezi tal??ky nan?toval pru?inu z ocelov?ho kalen?ho plechu cca 0,3mm siln?ho.Po oprav? je nutn? vymezit podlo?kami na h??delce"odtrh"spojky od elektromagnetu cca 0,5mm.
Naposledy upravil(a) Frantisek dne čtv 31 kvě 2007, 10:31, celkem upraveno 1 x.
Výměna chladiče klimatizace
Nevíte někdo, zda je u klimatizace na Smartu pouze jeden chladič (ten před chladičem vody) nebo je pod palubkou ještě druhý ? Klima mi uchází velice rychle. Abych nevyměnil ten vpředu a nebyl prasklý nějaký jiný ! Děkuji za odpověď !
Re: Oprava kompresoru klimatizace
Ve předu je chladič, a pod palubkou je výparník na chlazení vzduchu do kabiny...
Miloš
Smart ForTwo 0,7/45kW
Smart ForTwo 0,7/45kW
Re: Oprava kompresoru klimatizace
A já myslím, že to vpředu se správně jmenuje kondenzátor.
Jestli to utíká hodně rychle, asi by se pro zjednodušení dalo naplnit včetně kontrastní (UV) látky a mohlo by být vidět, kudy to utíká. Pokud to utíká málo, že to uteče třeba za rok, tak jsem to s kontrastní látkou nenašel, protože únik byl tak malý, že se nikde nic neusadilo.
Ale vykašlal bych se na kontrastní látku, protože to naplnění taky bude stát nejmíň tisícovku (která se vlastně zahodí) a vyměnil bych ten kondenzátor! Jednak to není drahý - pokud si to vyměníš sám, tak je to cca 2.500,- za ten kondenzátor a za druhý, je to fakt nejčastější příčina úniku - protože kondenzátor je vystavený soli ze zimního posypu, což ho úplně rozežere.
Při plnění po výměně tam můžeš nechat fouknout i tu kontrastní látku.
EDIT: P.S. Proto se doporučuje po skončení zimy strašně důkladně prostříkat/prolít vodou oba chladiče - aby se spláchla sůl a nerozežírala to celé léto, než to vypláchneš nějakou louží.
Jestli to utíká hodně rychle, asi by se pro zjednodušení dalo naplnit včetně kontrastní (UV) látky a mohlo by být vidět, kudy to utíká. Pokud to utíká málo, že to uteče třeba za rok, tak jsem to s kontrastní látkou nenašel, protože únik byl tak malý, že se nikde nic neusadilo.
Ale vykašlal bych se na kontrastní látku, protože to naplnění taky bude stát nejmíň tisícovku (která se vlastně zahodí) a vyměnil bych ten kondenzátor! Jednak to není drahý - pokud si to vyměníš sám, tak je to cca 2.500,- za ten kondenzátor a za druhý, je to fakt nejčastější příčina úniku - protože kondenzátor je vystavený soli ze zimního posypu, což ho úplně rozežere.
Při plnění po výměně tam můžeš nechat fouknout i tu kontrastní látku.
EDIT: P.S. Proto se doporučuje po skončení zimy strašně důkladně prostříkat/prolít vodou oba chladiče - aby se spláchla sůl a nerozežírala to celé léto, než to vypláchneš nějakou louží.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7