NÁVOD - Výměna pravého zadního závěsu motoru u Smart 451 CDI

Odpovědět
Uživatelský avatar
PET5
Site Admin
Příspěvky: 172
Registrován: úte 10 říj 2023, 07:12
Bydliště: Zlín

NÁVOD - Výměna pravého zadního závěsu motoru u Smart 451 CDI

Příspěvek od PET5 »

Po výměně předního závěsu motoru (publikováno zde: https://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=6364) jsem se pustil do výměny závěsu motoru na pravé straně auta. Ukrývá se na rámu za horním úchytem tlumiče. Ještě dříve jsem provedl nezbytnou demontáž lemů prahů a plastových podběhů zadních kol, viz zde: https://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=6337. Tento návod jsem již dříve publikoval ve společném vlákně s jinými servisními úkony, ale nyní jej pro snazší vyhledání vyčleňuji do samostatného vlákna.

Obrázek

K rámu auta je závěs uchycen pomocí dvou šroubů s klasickou šestihrannou hlavou velikosti 16 mm. Oba šrouby jsou po demontáži plastového podběhu pravého kola poměrně snadno dostupné.

Obrázek

Abych to upřesnil, tak snadno dostupný je přední šroub. Ten zadní je utopen hlouběji za držákem tlumiče a přístup je zde trochu stísněný, takže s klíčem se tady příliš nerozmáchneme.

Obrázek

U obou šroubů se mně osvědčilo použití zahnutého očkového klíče velikosti 16 mm.

Obrázek

Větším oříškem bylo uvolnění trojice šroubů s hlavou Torx E 14 v horní části držáku. Přístup k nim mně zde komplikovaly málo poddajné hadice palivového systému, které jsem nechtěl odpojovat.

Obrázek

Nejbližší z trojice šroubů jsem uvolnil a vyšrouboval snadno pomocí gola klíče s přímým nástavcem. Hadice přitom nebylo nutné výrazněji ohýbat. Ještě dodám, že motor jsem předem podepřel heverem.

Obrázek

Na hlavu prostředního šroubu jsem však gola klíč už nenasadil. Hadici nad ním nebylo možné dostatečně ohnout. Musel jsem si pomoci použitím plochého klíče E 14, s níž se zde v omezeném úhlu pohybu dalo pracovat.

Obrázek

Po částečném vyšroubování se hlava šroubu opřela o hadici palivového systému, což mně znemožnilo opakované nasazování a sundávání klíče. Naštěstí se ten šroub již otáčel s malým odporem, takže jsem Torx klíč vyměnil za klasický plochý klíč velikosti 11 mm, jímž jsem z boku dokázal hlavou šroubu dále otáčet a tímto způsobem šroub i přes odpor opřené hadice vyšroubovat.

Obrázek

U třetího (nejvzdálenějšího) šroubu jsem opět použil malou gola ráčnu s ořechem E 14. Blízký okraj karoserie mně nedovolil nasadit žádný prodlužovací nástavec (potřeboval bych nějaký velmi krátký, nejlépe kloubový), takže jsem zpočátku šrouboval jen s lehce nasazenou ráčnou do ořechu.

Obrázek

Po odstranění šroubů jsem uvolněný závěs bez komplikací vytáhl směrem do podběhu pravého kola. Při následném porovnání s nově zakoupeným náhradním dílem jsem však zjistil, že nemám kompatibilní náhradu. Objednával jsem společně všechny tři závěsy, které měly být podle prodejce s mým modelem auta kompatibilní. Ale zrovna tento závěs nebyl.

Obrázek

Až po vymontování původního závěsu jsem podle zřetelného výrobního čísla A6602200048 dokázal objednat ten správný náhradní díl, který má mít takto protáhlý tvar.

Obrázek

Přestože všechny tři předchozí závěsy od výrobce MEYLE byly zabaleny do pevné papírové krabičky, kompatibilní pravý závěs přišel od výrobce zabalen jen v pytlíku. Zřejmě se jedná méně žádané zboží. MROAUTO má ten správný díl zalistován pod kódem 0140241073, já jej kupoval za 998 Kč. Odkaz zde: https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 73/3671988

Obrázek

Nově dodaný závěs byl už tvarově shodný s tím původním. Také v tomto případě by původní závěs motoru ještě chvíli posloužil. Vizuálně jsem na něm žádné trhliny nenašel.

Obrázek

Nový závěs jsem namontoval zpět opačným postupem, jímž jsem ten původní demontoval. Rám auta jsem předtím v místě uchycení závěsu ošetřil od koroze a natřel černým lakem.

Obrázek
Smart ForTwo 450.332 (benzin 0,7 l/45 kW) 9/2004 "Pinďa"
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Odpovědět