NÁVOD - Eliminace vůle v uchycení čelní kapoty u Smart 451

Odpovědět
Uživatelský avatar
PET5
Site Admin
Příspěvky: 172
Registrován: úte 10 říj 2023, 07:12
Bydliště: Zlín

NÁVOD - Eliminace vůle v uchycení čelní kapoty u Smart 451

Příspěvek od PET5 »

V tomto kratičkém návodu bych vám chtěl popsat mou laickou úpravu systému uchycení čelní kapoty u Smartu 451, respektive eliminaci příliš velké vůle v uchycení dvojice předních zámků. Ta se projevovala tak, že po upevnění kapoty bylo možné její přední hranu o pár milimetrů nadzvednout. Sice jsem za jízdy neměl pocit, že by ta kapota vytvářela nějaký hluk, ale tak velká vůle se mně vůbec nelíbila.

Nevím, zda příčinou této vůle je opotřebení zámků, nebo jejich výrobní vada, případně zda to není záměr výrobce (například z důvodu umožnění teplotní roztažnosti plastu). Mám však ověřeno, že pro minimalizaci vůle je nezbytně nutné správné nasazení horních rohů kapoty.

Takže pokud pozorujete stejný syndrom i u svého vozu (i když kapotu máte v horních rozích správně nasazenu), tak toto řešení by vám mohlo pomoci. Já jsem nejprve snížil zbytečnou vůli v osách samotných zámků, do nichž jsem zasunul proužek milimetrové PE fólie. Šlo však spíše jen o lepší pocit. Na pevnosti uchycení kapoty se to nijak zásadně neprojevilo.

Obrázek

Ve následném kroku jsem na tenčí výstupek zámku natáhl kousek 12mm (vnější průměr) PE hadičky. Toto opatření už mělo na vůli v uchycení kapoty poměrně citelný vliv. Sice zde ještě nepatrná zůstala, ale to spojení nyní působí mnohem příjemnějším a takovým tlumeným dojmem.

Obrázek

Těsnost spojení jsem už nechtěl příliš zvyšovat, neboť netuším, zda nějaká drobná vůle zde není nutná z důvodu umožnění teplotní roztažnosti plastu. Nyní již mohu říct, že tuto bastl úpravu mám dosud prověřenu více než půlročním provozem a nasazená hadička prozatím neupadla a svou úlohu stále plní.
Smart ForTwo 450.332 (benzin 0,7 l/45 kW) 9/2004 "Pinďa"
Smart ForTwo CDI 451.300 (nafta 0,8 l/33 kW) 9/2008 "Ropík"
Petr
Odpovědět