Mým záměrem bylo současně seřídit polohu zadního okna, která nebyla zcela symetrická. V horní části okno také příliš netěsnilo a potřebovalo více přitáhnout ke karoserii. Proto jsem si přístup k mechanismu zadního stěrače usnadnil kompletní demontáží výklopného okna.
V prvním kroku jsem odstranil dva kratičké šroubky u plastového stropního dílu uvnitř auta v místě háčků pro zavěšení oblečení. Šrouby mají hlavu pro bit Torx T25.

Stropní díl jsem sundával opatrně, abych neutrhl přívodní kabel ke svítilně, která je do něj zasazena. Před úplným sundáním stropního dílu jsem z jeho zadní strany svítilnu vyloupl.

Stropní díl jsem uvolnil tak, že nejprve jsem jej na zadní straně vytrhl z trojice klipů a pak vytáhl z obou předních závěsů.

Svítilna je ke stropnímu dílu fixována pomocí bočních plastových západek. Odpojil jsem od ní přívodní kabel a dal ji bokem, aby mně nepřekážela.

V levém horním rohu karoserie se pod demontovaným stropním dílem nachází svazek kabelů stažený plastovou páskou. Pásku jsem rozstřihl, abych se dostal ke konektorům těchto kabelů.

Ve svazku s kabely jsem našel i hadičku k zadnímu ostřikovači se spojkou, kterou jsem rozpojil. Rozpojil jsem současně konektory všech kabelů. Nebylo nutné si je značit, neboť je každý jiný a případná záměna je vyloučena.

Rozpojené kabely a hadičku k ostřikovači jsem následně vytáhl ven otvorem v karoserii. Svazek je veden gumovou chráničkou, která zároveň zajišťuje vodotěsnost průchodu karosérií.

Před samotnou demontáží zadního výklopného okna jsem odjistil pojistky uchycení plynových vzpěr v karoserii. Každá z plynových vzpěr měla jinou konstrukci úchytu. U jedné jsem šroubovákem povysunul drátovou pojistku, u druhé jsem odehnul pojistný plíšek. Nyní by už stačilo dlaní klepnout bokem na píst vzpěry a došlo by k odpojení úchytu. S tím ale ještě chvíli počkám.

Nejdříve jsem ze spodní strany stropu karoserie vyšrouboval obě dvojice šroubů, držících panty zadního okna. K tomuto úkonu je vhodné si pozvat pomocníka, který bude uvolňované okno přidržovat. Já jsem to dělal sám a okno si přidržoval hlavou. Není to moc pohodlné, ale jde to. Po odstranění šroubů jsem si okno jednou rukou přichytil a tou druhou jsem klepnul na plynové vzpěry a odpojil je.

Šrouby jsou určeny pro použití bitu Torx T30.

Demontované okno jsem si položil na víko zavazadlového prostoru a zde jsem pokračoval v demontáži jeho krytu mechanismu zadního stěrače.

Plastový kryt je na bocích upevněn čtveřicí šroubů, po jejichž vyšroubování jej lze odklopit.

Další čtveřice šroubů slouží k upevnění střešního spojleru. Dva šrouby uprostřed jsem vyšrouboval v domnění, že drží i kryt mechanismu stěrače, ale bylo to zbytečné. Takže na tyto šrouby bychom šahali až v případě, že bychom potřebovali změnit polohu spojleru.

Zde již vidíme příčinu poruchy zadního ostřikovače. V plastové přepážce prostoru pro mechanismus stěrače chybí průchodka s koncovkou pro napojení hadičky ostřikovače. Zřejmě ji předchozí montér ulomil a nechal to tak. Pod krytem jsem ulomený díl nenašel. Přívodní hadička od čerpadla tedy nebyla propojena s hadičkou vedoucí k trysce ostřikovače. Za běhu čerpadla voda vytékala z přívodní hadičky mimo okno jen na okraj střechy.

Abych se dostal pohodlně k hadičce od trysky ostřikovače, musel jsem nakonec odšroubovat i ten střešní spojler.

V místě bývalé průchodky jsem vyvrtal otvor takového průměru, abych skrze něj gumovou hadičku od trysky ostřikovače protáhl a zároveň aby hadička otvor po obvodu utěsnila.

Na opravu této závady jsem nebyl předem připraven, takže jsem neměl k dispozici vhodnou hadicovou spojku. Ale pomohl jsem si jinak. Pro spojení gumových hadiček jsem použil obyčejnou natloukací hmoždinku průměru 6 mm. Z ní jsem odřízl oba konce a pak ji zasunul jednou stranou do hadičky od čerpadla.

Hadičku od trysky ostřikovače jsem následně protáhl vytvořeným otvorem v přepážce.

No, a nakonec jsem obě hadičky jednoduše napojil a zpět upevnil jak spojler, tak kryt mechanismu stěrače.

Dále jsem už pokračoval zpětnou montáží okna v opačném pořadí jeho demontáže. S přidržením okna mně pomohla opět jen má hlava. Chvíli jsem si hrál s doladěním pozice okna vůči karoserii, ale dílo se nakonec zdařilo. Zádní ostřikovač opět funguje.
