Diskuze o mnoha neujasněných problémech automobilizmu.

Nechcete se registrovat a chcete něco sdělit ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
HOST1
Smart ACE
Příspěvky: 600
Registrován: ned 05 lis 2006, 22:39
Bydliště: Všude

Diskuze o mnoha neujasněných problémech automobilizmu.

Příspěvek od HOST1 »

Pokouším se otevřít názorovou diskuzi o názorech , nepravdách a omylech na všeobecně diskutovaná témata automobilizmu a v mnohých případech nesjednocené znalosti.
Na začátek k zákazu roztahování vozidel s ozubeným řemenem rozvodů.
Uvádím svůj názor:
Otevírám diskuzi o zákazu roztlačování ( roztahování) auta s ozubeným rozvodobým řemenem.
Mám pochybnosti o zdůvodnění , že by mohlo dojít k přeskočení řemenu a k následkům kolize ventilů a pístů motoru..
Pochybnost spočívá v tom?
Jaký je rozdíl v roztočení motoru spouštěčem přes setrvačník a roztočením motoru při roztlačování prostřednictvím téhož setrvačníku uvedeného do pohybu roztlačením (roztažením) se zařazeným rychlostním stupněm a ne spouštěčem?
Nebezpečné je v druhém případě , že při roztahování zařadíme na roztahovaném vozidlu nejnižší (nízký) rychlostní stupeň při vyšší pojezdové rychlosti tažného vozidla .
Toto by mohlo způsobit tzv.přetočení motoru a to by mělo za následek kolizi ventilů s písty.
Nepřípustnost roztahování vidím jako opatření proti nezkušeným řidičům , kteří chybují při roztahování tím ,že zařazují prvý rychlostní stupeň.Stejnému nebezpečí jsou vystaveny i motory s řetězovým rozvodem.
Většímu nebezpečí při přetočení motoru jsou vystaveny vznětové motory.
Odpovědět