Výměna klínového řemene
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Výměna klínového řemene
nikde jsem tu nenasel postup a na evilution se to taky nepodarilo, i kdyz verim, ze to tam je. byla to prace na hodinu, protoze jsem nevedel co a jak. priste bych to zvladl za ctvrtinu doby. je to navod pro toho, kdo to dela poprve, proto to pisu vylozene polopate.
klinovy remen se nachazi na prave strane motoru, proto je potreba:
- demontovat prave zadni kolo
- demontovat plastovy kryt, ktery chrani klinovy remen. ve vrchni casti je zajisteny dvema klobouckama. ty staci sroubovakem opatrne povytahnout a potom uz jdou kyvanim dopredu a dozadu postupne vytahnout. nasledne sroubovakem odrypnete cely kryt.
- povolit 15 klicem sroub na napinaku
- povolit 17 klicem horni sroub na alternatoru
alternator nepujde uplne dolu a bude se zdat, ze remen nejde dat dolu, protoze jsou na remenicich zvysene okraje. jedina horni remenice, ktera je pokryta gumou, tak nema hranu!! to znamena, napred sejmout remen z horni remenice a vytahnout. postup nasazovani je presne obraceny - nasadit na velkou, alternator a az potom na tu horni.
vykoumani, jak zdelat remen nam dalo bohuzel dobrych 20 minut
napnuti remene na alternatoru se nam libilo nejvic zapaceni mezi alternatorem a napinakem. tim se alternator nadzvedne a da se hodne slusne regulovat sila napnuti remene. nezapomente znovu pritahnout horni sroub alternatoru.
nasazeni plastove krytu remene se provadi napred nacvaknutim krytu a az potom zatlacenim kloboucku do diry, poradne doklepnout kladivkem.
vymena hotova.
remen je tam
0,8 cdi 98-07 - 5pk768
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 5PK768&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 5PK768
0,6 i 0,7 benzin 98-07 - 4pk788
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK788&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK788
novy vsecky 1,0 od 07 - 4pk803
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK803&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK803
novy 0,8 cdi od 07 - ?
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Jako jo, víme kolik jsi na něj najel, ale přesto jsem se pídil po intervalu výměny řemene a došel jsem spíše k všeobecnému závěru. Počet KM určuje víceméně výrobce řemenu , tj. cca 60 až 80tis KM. Nicméně nic není na věky, takže i přesto , že nenajedu tolik KM , musí dojít po určitém čase k jeho výměně. To bývá podle informací cca po 8-mi letech.
Má někdo jiné informace?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
jo a jeste ... na vymenu uz byl cas, protoze remen je dost tvrdy a po celem obvodu chybi jedna drazka (z peti). zbytek by uz stejne dlouho nevydrzel. mohl by ponicit to jedno pogumovane kolecko, kdyby se vystipal.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Jinak pokus s pneumatikou mě celkem pobavil , asi bych se bál jít ten kompresor vypnout
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
gumove je vodni pumpa. sponuje se alternatorem.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Momentálne tiež nejazdím, zase ide motor len na dva valce. Už sa asi z Prcka picnem. Dat auto do servisu cez vianoce, tak to som nemal odvahu.
Smart Fortwo MC 01, 599cm3, benzín, výbava pure, r.v. 2002, farba: cierna, stav km k 10.11.2016: 90 105 km
A ještě - jde nějak poznat, že odešla vodní pumpa?
V úterý mi praskl klíňák a nevím, jestli to neodnesla ta pumpa.
( pro ty, co neví, když praskne klínový řemen, auto se přehřívá a nejede a nejde chladit topením. Nakonec vám z auta na pravé straně visí takový řemínek. Mě naštěstí praskla asi jen polovina, takže jsem byla schopná dojet k mechošovi. Vivat opravy )
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Dnes jsem si autíčko vyzvedla, vyměnil mi klíňák i řemen ke klimatizaci
( asi ). Takové dva řemínky, jeden širší. A měla jsem pravdu - ten starý praskl jen z půlky, ta se zamotala do pumpy a pak vypadla ( kousek tam zůstal ). Ale všechno ok, pumpa šlape. Cena opravy včetně obou řemenů 800 Kč ( řemeny dohromady 650,- )
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.