Olejová vana s výpustným šroubem
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Olejová vana s výpustným šroubem
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Mám nějaké fotky, tak to sem dám až je stáhnu z telefonu, už se na tom pomalu pracuje.
Jinak v praxi jsem do motoru ještě nečuměl, kde na mě vykukuje měrka, protože z toho kapal olej a nechtěl jsem to mít na ksichtě. Ale místo bude kdekoliv. Vana se svažuje do jednoho rohu, kde je místo pro šroub jako stvořené. Asi se bude muset vytočit kroužek se závitem o takové síle, aby měl závit trochu maso. Počítám tak 3mm minimálně a navaří se to COčkem na tu vanu a do ní přijde šroub.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
1. Po sejmutí krytu drážkovaného klínového řemenu ( vycvaknout rukou ), se dá dostat na všechny šrouby upevňující vanu. Místa tam moc není, v oblati nápravy je nutno použít na ořech TORX 8mm nástavec cca 20cm, ale dá se to.
2. Pro snažší sejmutí vany jsem tam kam se dalo dostat, očistil přeteklou silikonovou těsnící hmotu. K očištění jsem použil nůž. I tak vana stále držela jako prevít. Údery ruky, nebyly nic platné. Snažil jsem se tedy mezi dosedací plchu vany a blok motoru, dostat tenký a pevný předmět, který by vanu oddělil. Šroubovák nebyl zrovna nejlepší řešení, protože pokud je moc malý, má snahu se tam vejít, ale má moc malou plochu, takže by mohl udělat na vaně nebo bloku motoru zářez, no a velký šrouboák je na to moc tupý a silný, takže bych mohl vanu zohýbat. Nakonec jsem obětoval kapesní nůž a lehce jsem ho kladívkem naukal do těsnící hmoty. Musel jsem to dělat opatrně, protože jsem nevěděl co je uvnitř pod vanou. Pak už to šlo snadno. Poukával jsem nožík a rozřezával tím silikon. Pak už tekl olej, takže jsem toho nechal a zachytával olejík do kbelíku. Po vypuštění oleje jsem ještě kousek pokračoval s oddělováním vany, ale jakmile se odřízla celá jedna strana ze čtyř, tak už šla potom vanička strhnout rukou. Na obrázku už je motor bez vany a do kýble odkapávají zbytky oleje. Je zde též jasně vidět černý plastový klobouk olejového filtru.
3. 3. Na sundané a odmaštěné vaně je zřetelně patrný sklon do nejnižšího místa, kde je polška, která si o vytvoření výpustného šroubu přímo říká. Pro dotěsnění olejové vany v DCH nepoužívají žádné gumové těsnění, ale jen a pouze těsnící hmotu, kterou bude nutné před opětovnou montáží vany, řádně očistit z obou ploch. Zkouším to klasickou žiletkou a jde to celkem dobře.
4. 4. Připravený výpustný šroub 13mm , zakoupený v Auto Kelly včetně měděného těsnění s gumičkou.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Někde na netu jsem viděl že tu vanu takhle s výpušákem prodávaj, ale za boha si nemůžu vzpomenout kde, ale zkusím to ještě vyhledat.
Teď stahuju fotky z mobilu, dám je sem, a je vidět jak to vypadá pod tou vanou, když se sundá.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
v?ce
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
http://www.smart-parts-direct.com/acata ... icing.html
- Libor Slivanský
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 04 čer 2006, 22:26
- Bydliště: Vrané nad Vltavou, tel.604 439 838
- Kontaktovat uživatele: