dovolena
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
a kdyz jde o ty daleke cesty, tak pokud tu cestu zvladne oktavka nebo passat nebo jekekoli jine auto, tak si bud jista, ze to zvladne i smart. je to auto jako kazde jine.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
* Jestliže se nezařadíte při vjezdu na dálnici dříve, než dosáhnete konce pruhu pro zrychlení, nezastavujte. Je lépe projet přes bílou čáru, na odstavném pruhu dále zrychlovat a zařadit se odtud.
* Pokud náhodou vjedete do nesprávného směru, musíte pokračovat. Trestné je i zařadit zpátečku a couvat k nájezdu (i když se nikomu nic nestane). To už je lepší vjet raději na dělící pás.
* Když se kolem vás zezadu přesune kamion a zdá se vám, že už za ním nic nevidíte, objeví se náhle jeho přívěs.
* Všichni to vědí, ale málokdo se podle toho chová - jezdí se vpravo, levý pruh je pro předjíždění.
* Zarputilého řidiče, držícího se neustále vlevo, je třeba zahnat doprava světelným znamením, houkačka je pro případ nebezpečí.
* Nikdy nedojíždějte vůz před sebou na malou vzdálenost, "na kufr". Loudalové se často vymlouvají na brždění z nutnosti a většinou se jim věří.
* Odstup má být minimálně "půl tacho" - tedy při rychlosti např. 120km je to 60m (pro orientaci- černobílé sloupky po stranách vozovky jsou od sebe po 50 metrech).
* Pravý pruh smí být rychlejší než levý jen za hustého provozu v kolonách při tempu pod 60km/h, a to jen o 20 km/h.
* Když je provoz sice hustý, ale stále ještě kolem 60km/h, nevyjíždějte z dálnice, budete na ní pořád ještě rychlejší, než na silnici.
* Jestliže však už dálnici opouštějí i kamiony, je vpředu opravdu husto. Jejich řidiči totiž sledují situaci pomocí vysílaček na desítky kilometrů dopředu.
* V dopravní zácpě zachovejte jízdní pruh pro záchranáře a nevstupujte do něj.
* Je zakázáno vytvářet třetí stopu, protahovat se kupředu po odstavném pásu, zkracovat si cestu přes odpočívadla nebo se s vozem drát dopředu
* Závady na vozidle přicházejí obvykle neočekávaně a naprosto nevhod. Je třeba zachovat klid, zajet na odstavný pruh co nejdále doprava a zapnout varovné osvětlení. Nenecháte posádku hned vystoupit, napřed a opustí vůz spolujezdec vpravo vpředu, pak řidič rovněž doprava, ten a pošle posádku vzadu pravými dveřmi za svodidla a postaví 100 metrů za vůz výstražný trojúhelník.
* K nejbližšímu telefonnímu sloupu pro nouzové volání vás zavede černý klín na sloupcích kolem dálnice.
* Kdo chce pomoci při opravě, a se zásadně zdržuje před vozidlem.
* Při předčasném nebo pozdním vyjetí z dálnice se otočte až na nejbližším přivaděči.
* Ti, kdo jezdí po dálnici často, už dovedou číst různá znamení: náhlé mraky kouře z výfuků kamionů signalizují, že jejich řidiči řadí dolů a chystají se předjíždět. Na mokré vozovce se zrcadlí brzdová světla vozů daleko vpředu. Na výjezdech z dálnice bývá i dlažba, proto je nutné podstatně snížit tempo.
I když se snažíte vyvarovat se chyb, počítejte s prohřešky druhých. Jen tak dojedete celí a zdraví.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!