Studeny motor

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
keraj
Příspěvky: 19
Registrován: úte 15 črc 2008, 18:04
Bydliště: Orlová-Lutyně Ke studánce 1051

Studeny motor

Příspěvek od keraj »

Zdravim, chtel bych se zeptat jestli je normalni ze kdyz mam studeny motor tak je smartik nechce jet. Jako by prokluzovala spojka, motor bezi normalne ale smartik nechce jet az se zahreje.
Dik za radu.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Studeny motor

Příspěvek od Pajik »

keraj píše:Zdravim, chtel bych se zeptat jestli je normalni ze kdyz mam studeny motor tak je smartik nechce jet. Jako by prokluzovala spojka, motor bezi normalne ale smartik nechce jet az se zahreje.
Dik za radu.
Normalni to neni. Mozna neco se spojkou, nebo turbo. Nebo smartiii nemoc.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Co znamená za studena? První minutu jízdy, nebo až do ohřátí na provozní teplotu ? U mě třeba v první minutě ( sytič ) nemá turbo tak rychlý nástup, jako potom když sytič odpadne, takže se to projevuje na výkonu. Ale je to celkem logický.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

mne to dela treba prvni rozjezd, kdyz rano sednu do auta, nastartuju, tak se tomu nechce moc rozjizdet. jako kdyby to nechtelo pustit spojku, protoze to ma zaply sytic a mohlo by to zdechnout. nafta predpokladam, ze sytic nema. taky je poznat, ze nastartuju a v radech sekund nejde vetrak, slave sviti svetla. motor jde lehce, najednou asi zapne alternator, vse se pusti a chod motoru ztezkne. to je asi normalka.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

xlukas.cz píše:mne to dela treba prvni rozjezd, kdyz rano sednu do auta, nastartuju, tak se tomu nechce moc rozjizdet. jako kdyby to nechtelo pustit spojku, protoze to ma zaply sytic a mohlo by to zdechnout. nafta predpokladam, ze sytic nema. taky je poznat, ze nastartuju a v radech sekund nejde vetrak, slave sviti svetla. motor jde lehce, najednou asi zapne alternator, vse se pusti a chod motoru ztezkne. to je asi normalka.
Ja mam taky prvni rozjezd docela linej. A pri -20C se tomu lonsky rok taky pekne nechtelo. A pricitam to trochu malemu tlaku v common railovem potrubi, nebo studene nafte, nebo tak necemu.

V kazdym pripade to neni takova tragedie, jak popisuje kolega. Ani mi to nevadi, protoze ja sam rano jeste spim....
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

na cdi mi to taky dělalo. než se to zahřeje, tak to tolik nepouští spojku. benzín tohle nedělá. tam se projevuje to, co psal dyk. sou slyšet i relátka a zezačátku mě to dost děsilo. jakmile to nastartuješ a je to studený, tak do cca 2sec cvakne relátko, dost znatelně spadne výkon motoru, po cca dalších deseti sekundách (podle venkovní teploty) v tom znova cvakne a výkon je normální. Občas to udělá 2x za sebou. Dělá to až ten novější model, u 600 to nedělalo.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Jo a jeste jedna finta, ktera nevim co je - kdyz se poprve zastudena rozjedu, tak po prerazeni 1-2 (v rezimu automat) mi neco tak jako břinkne po podlahou ridice. Jako ze se neco otevre, neni to slyset, je to citit jak to zavybruje v podlaze (nebo to spis citim v pedalech). A jen pri prvni rozjezdu a nevim jestli to souvisi s okamzikem prerazovani, nebo s cim a co to je ?
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
keraj
Příspěvky: 19
Registrován: úte 15 črc 2008, 18:04
Bydliště: Orlová-Lutyně Ke studánce 1051

Příspěvek od keraj »

jj,dela to presne jak popisuje Robin, mam disla. A je to dost neprijemne kdyz vjedes do krizovatky a smarti je mooooooc linej.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

do krizovatky nevjizdis na prvni rozjeti

to ze premysli co zaradit, tak to je normalka na to si musis davat v krizovatkach pozor.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

keraj píše:jj,dela to presne jak popisuje Robin, mam disla. A je to dost neprijemne kdyz vjedes do krizovatky a smarti je mooooooc linej.
No dobre, ale tezko se Ti pak odpovida, kdyz az ted napises, ze mas diesela a psal jsi, ze nechce jet, z toho ja pochopil, ze je tam nejaky problem...
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
keraj
Příspěvky: 19
Registrován: úte 15 črc 2008, 18:04
Bydliště: Orlová-Lutyně Ke studánce 1051

Příspěvek od keraj »

Loni v zime mi to nedelalo, jezdil normalne.
Letos v lete mi menili v mercedesu olej tak jsem myslel jestli mi tam nedali nejaky hustejsi.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

:lol:

vosk
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

xlukas.cz píše:nafta predpokladam, ze sytic nema.
Švára něco takovýho na Golfu TD má. V létě to nepoužívá, ale na zimní straty tam má pod volantem ruční táhlo jako pro sytič. Nastartuje , ujede několik set metrů a pak to vyřadí.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

DYK77 píše:
xlukas.cz píše:nafta predpokladam, ze sytic nema.
Švára něco takovýho na Golfu TD má. V létě to nepoužívá, ale na zimní straty tam má pod volantem ruční táhlo jako pro sytič. Nastartuje , ujede několik set metrů a pak to vyřadí.
nafta nemá sytič v té podobě co myslíš/uzavírání přístupu vzduchu/ zde je tato činnost nahrazena regulací ve vsřik čerpadle zvýšenou dodávkou paliva a změnou počátku vstřiku,dnešní motory toto vše již mají vyřešeno pomocí teplotních čidel a termospínačů
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

pajik: esli ti něco "jakoby vibruje" v podlaze, respektive v pedálech, tak to mi dělá taky a dělá to pouze po nastartování a ujetí prvních několika metrů, kdy se už dá přeřadit na dvojku, nicméně řazení na to nemá vliv. u mojeho auta, to je imho abs, jako kdyby proběhnul nějakej test. musíš se rozject, na místě to neudělá. nevim jestli to je to samý co máš na mysli ty, ale nic jinýho mě nenapadá a nápadně mi to připomíná frekvencí sepnutý abs, s tim rozdílem, že auto v danej okamžik nebrzdí.
2012 Fortwo / benzin
Odpovědět