Ford F150
Ford F150
Je to půlka (přední) šasi z 1988 Ford F150, 4x4. Originál motor 5.0 V8 dostal vačku z 5.7 tahače kvůli níž posazenýmu kroutícímu momentu a celej vršek motoru včetně vstřiků a sání z Mustanga. Stejně tak dostal počítač z Mustanga. Na brzdě sem to neměl, poňáč sem žádnou v tý době tak velkou nesehnal, nicméně odhadem to mělo mít kolem 250 koní. Převodovka zůstala původní, akorát jsem v ní vyměnil všechny spojky za silnější. Diferáky dostaly uzávěrky od Power Trax, což se ukázalo bejt jako chyba pro účely, kvůli kterejm auto vzniklo.
Auto jezdilo naprosto pekelně, zvláš do doby, než se na něj hodila "kastle" a sklápěčka. Jednoho dne, zhruba po roce, se ukázalo, že nápravy a rozvodovka mají své konstrukční limity, zvláš když má motor velkej krouák, na korbě auta vezete tunu, s tim, že konstrukční nosnost je půl, zavřou se uzávěrky a ste v půl metru sněhu s nasazenejma řetězama od traktoru. Na zpátečku se rotrhnuly oba kardany v přední nápravě a nevydrželo ložisko rozvodovky.
Problém byl podle mě primárně na straně uzávěrek. NoSlip uzávěrky totiž fungujou automaticky, primitivnim systémem, zjednodušeně tak, že při přidání plynu se zamknou. A to absolutně. Motor to zvládnul, zbytek auta to vydržel snášet zhruba ten rok..
Takže teď, až bude čas, přijde na řadu Chevrolet M1028A z roku 1984, který měla americká armáda, do kterýho strkali 6,2litru diesel bez turba. Ačko má nosnost jeden a půl tuny a mělo by vydržet podstatně hrubší zacházení.
Mimochodem, roztrhnutej Ford bude na prodej, pokud má někdo zájem. V zásadě, pokud se to odstrojí, aby to bylo lehčí a vyměněj se kardany, tak tomu nic neni..
Pokud někoho zajímá video, tak tady je při prvnim testování po instalaci uzávěrek. Jenom šasí a ještě neupravenej motor. YouTube z toho odmázlo zvuk..
http://www.youtube.com/watch?v=x-J5EoGy_GA
A tady pak druhý asi půl roku nato, s už dodělanym autem, včetně hydrauliky
http://www.youtube.com/watch?v=Cs0nNewElZg
Jak můžete vidět, tak i na naprosto příšernejch gumách, nový už bohužel nezažil, byl docela šikovnej. Tušim, že se na YouTube objeví u tohodle auta na proklik ještě hnusně světle zelená 805ka. Ta měla zase motor z Audi a taky byla "tak trošku" předělaná. Ale asi zpět ke Smartům..
Každopádně, nepředpokládám, že tahle neskutečně dlouhá informace bude zajímat hodně lidí, nicméně pokud někdo bude chtít víc informací, tak mám hromadu fotek ze stavby, z terénu, z "kabelovýho zoufalství" atd..
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
naopak se peru s myšlenkou, že si postavim vozejček za smarta na tahání motokáry. akorát teda tenhle vozejček bude trapně obyčejnej, jen se sklápěcí rampičkou, abych na to moch naject a sject. ale jak oba už víme, tak největší legislativní problém je asi tažný na smarta..
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
precti si zacatek toho tematu o voziku. rekl bych, ze s odstupem casu se tam da dost pobavit a mnohe nazory sem doufam vyvratil.
stejne sem puvodne chtel maly lehky a hlavne nizky vozik na prevoz skutra. to lonske (2008) smarttimes bylo proste osudove.
dalsi vec jsou penize jak jinak, vzdy az na prvnim miste. delam to z nadseni, proto tam jdou ty penize, ktere by mely jit uplne jinam - do vybaveni bytu
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!