cestopis: Jedna prázdninová jízda španělskem.

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Odpovědět
dadas

cestopis: Jedna prázdninová jízda španělskem.

Příspěvek od dadas »

Předkládám slíbený report o prázdninovém výletu se smártíkem.

28.8.2009, 8:00 vyrážím sám z Brna směr Vídeň, Benátky, Janov, Ventimiglia, Nice, Marseille, Nimes, Barcelona, Figueres, cíl: L'Estartit, kde na mě čeká přítelkyně.Z placení dálnic se mi protáčí panenky. Vychází to zhruba na 10euro na 100km. Přespávám ještě v Itálii mezi Janovem a Ventimiglia. Za sebou mám 1200km. Spím v autě na karimatce na sklopeném
sedadle spolujezdce. Hlavu mám položenou na palubce a nohy smotány v kufru. Překvapivě pohodlné :-) doporučuju vyzkoušet. Druhý den zabloudím v Nice. Zachraňuje mě starší pár v novějším Smartu. Díky nim se dostanu zase na dálnici. Taková smartovská výpomoc :-). Do svého prvního cíle (Estartit) přijíždím 29.8. v 16:30.
Dál naše putování pokračuje v plné polní. Naše společná zavazadla zaplní prckův kufřík tak, že sotva ještě vidím ven skrz zadní okno. Zajíždíme si do Figueres a Cadaqués po stopách Salvatora Dalího a pak míříme na Barcelonu. Spíme v hotelu F1 poblíž Barcelony. Zamluvíme si i další noc. 35 euro za pokoj není tak zlé. Dva dny užíváme Barcelonu. Moje první zkušenost s tak velkým městem. Nechápu, jak tam může někdo jezdit ve větším autě. Po těchto dvou dnech je nám jasné, že pokud utratíme tolik za hotely a parkovné, dojedeme do půlky naší plánované trasy a zbytek budem tlačit auto. Nadále až na vyjímky spíme v cyklistickém stanu u auta. Protože to není moc legální, většinou zajedeme kus od silnice a tam zakempíme. Tímto způsobem ušetříme dost peněz a taky čas.
Pokračujeme návštěvou města Valencia a Murcia. V Murcii nemám svůj den a na jednom z příšerných kruhových obězdů, kde je silnice snad širší než poloměr objezdu, nabořím do španělky po levé straně, která k mému překvapení nezůstala na objezdu, ale vyjela ven. Přesto, že následky nehody jsou minimální (odřené blatníky) o zkažený den je postaráno. Ještě že přítelkyně mluví španělsky, takže se nemusím při sepisování papírů o nehodě s nikým moc vybavovat. Pokračujeme na Granadu. Kontroluju olej. Právě včas, protože hladina klesla po 3000km až na spodní hranici. Když jsem vyrážel, byla tak ve 3/4. Z Granady vyrážíme rovnou na jih k moři. Naším cílem je Nerja - balkon evropy, kde si dáme dovolenou od dovolené a dva dny se válíme na pláži. Jedeme dál: Málaga, Gibraltar, Algeciras. V Algeciras si berem levný pokoj v hotelu, vyperem a zaparkujem prcka na jediné neplacené (přeplněné) parkoviště. To se podaří jen díky rozměrům auta. Půl parkovacího místa zabírá palma :-).Vyrážíme na trajekt do Maroka, kde se zdržíme 4 dny. Jedeme bez auta, takže se o téhle části nebudu rozepisovat.
13.9. se vracíme do Algeciras, prcek OK. Hned vyrážíme dál směr Cádiz. Spíme ve stanu mezi větrnými elektrárnami. Pokračujeme Cádiz, Sevilla (tam jdem na skvělé vystoupení flamenca), Mérida a Ciudad Rodrigo, kde to zalomíme rovnou do Portugalska a míříme na Porto. Spíme kdesi u benzínky. V 5:00 se budíme celí promrzlí, tak se spakujem a pokračujeme dál. Ujeli jsme rychle štreku na sever a podnebí je tu o poznání chladnější. Do Porta dorazíme 17.9. dopoledne. Ráz Portugalské krajiny je jiný. Podobně jak u nás z vesnice do vesnice - malá sympatická země malovaných kachlí Azulejos. S Portugalskem se loučíme návštěvou nejstarší vesnice Ponte de Lima. Míříme do Galície: Santiago, La Coruna, Mondonedo, Oviedo (nejstarší město katolického Španělska), León. Míříme na Santander, spíme nedaleko Boňar. Znovu nás budí mráz. Zabalíme to. Auto ukazuje 1°C! Tohle bylo o zdraví. Nechápeme jaktože je taková zima, ale záhy pochopíme. Vydali jsme se trochu nevědomky skrz pohoří Picos de Europa. Zažívám nejdelší sérii serpentin v životě. Silnice jak zvlněný koberec, krávy na cestě. Scenérie které se před námi otevírají by ale stály i za větší trápení. Pokračujeme: Santander, Bilbao a San Sebastian, kde si vyzkouším, co s člověkem umí udělat dvoumetrové vlny.
Opouštíme Španělsko 23.9. a jedem na Bordeaux, kam dorazíme druhý den. Zdržíme se jen krátce. Kupujem průjezdovou mapu Francií. Chceme se vyhnout drahým dálnicím. Míříme na Paříž, kde prožívám svůj druhý šok z hustoty dopravy. Parkomaty na ulici nefungují na mince, ale na jakési karty, které si musíte koupit v tabáku. Hodina parkování na ulici nedaleko Eifelovky stála kolem 2,5 eura. Jinde to nebylo moc lepší. Celý den jsme v Paříži. Navečer se vymotáme směr Německo. Spíme naposledy ve stanu. Naposledy k našemu štěstí, protože se nám zlomí článek napínacího prutu stanu. 26.9. jedeme celý den domů. V Praze nás vítá ohňostroj (díky ti papeži! ;-) ). Jedeme na Brno
přes D1. To je vám snad nejhorší silnice v Evropě. V cíli jsme chvíli před půlnocí.

Najeli jsme přes 8000km. Do auta jsem nalil tak 0.8l oleje. V zásadě jsme neměli navigaci (stará a neaktualizované mapy). Podrobný atlas Španělska byl sice fajn, ale vždycky jsme se potýkali se špatnými nájezdovými mapami měst (na detailu chybělo vyznačení, která ulice vede na které město). Proto první kroky v každém městě mířily na turistické informace, kde nám dali jednoduchou mapku. S tou se většinou dalo z města bez komplikací vyjet. Celá akce nás vyšla asi na 2000euro (včetně Maroka). Nebýt způsobu, jakým jsme přespávali, bylo by to podstatně více. Autokemp jsme vůbec nevyzkoušeli, protože když jsme sečetli sazbu za 2 lidi, auto a stan, vyšlo to skoro stejně jako levný hotýlek. Tak třeba i ve Francii se nám podařilo narazit na pokojík za 22euro, se společnými toaletami. Na to je ale potřeba trochu štěstí. Myslím, že až někdo přijde s dobrým nápadem na provoz sítě levných nocleháren, slušně na tom vydělá. Benzín mělo k naší radosti nejlevnější zrovna Španělsko většinou pod 1,1euro/litr zelené95. Trochu horší to bylo v Portugalsku a nejhorší asi ve Francii, kde jsem jednou bral i za
1,4euro. Přesvědčili jsme se taky, že s Francouzi jedině francouzsky. Taky se musí počítat s tím, že prcek jede na dlouhé trati déle a nesvědčí mu silý boční vítr.Celkově vzato byl to skvělý zážitek. Plánujem takhle projet i naši drahou vlast :-).

odkaz na celou galerii fotek: http://dadas94.rajce.idnes.cz/


Obrázek
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

tak to je parada, hned by som isiel keby bolo trochu viac casu
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

*1* O--O

To musel být úžasný zážitek. Až jednou nebudu mít co dělat...
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

diky!

je to parada. nevim, jak jsi k tomu napadu prisle, ale nejak tak podobne sem to chtel projet taky. opacnym smerem.

sice mam prives, ale asi to nevyjde. musel bych koupit druhe auto (s taznym), nebo se odstehovat do nemecka :roll:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

*1* Pěkný výlet 8)
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
kimby
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 11 bře 2008, 15:38
Bydliště: Most

Příspěvek od kimby »

Moc zajímavé, krásné fotky....jen tak dál :-)
Mám co mám a jsem za to ráda
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

jedte taky :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
kimby
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 11 bře 2008, 15:38
Bydliště: Most

Příspěvek od kimby »

xlukas.cz píše:jedte taky :wink:
to jsi myslel nás? To asi těžko :-D máme jiné plány :-)

ale ráda čtu či koukám na cestopisy, takže se mi to dobrodružství opravdu líbí.
Mám co mám a jsem za to ráda
Uživatelský avatar
Jirka P
Smart ACE
Příspěvky: 2579
Registrován: pát 10 bře 2006, 07:03
Bydliště: Praha, vedle Gibona a Barči

Příspěvek od Jirka P »

Cestu kolem světa?!
Vaše problémy hravě vyřeší naše - vodíková bomba!
kimby
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 11 bře 2008, 15:38
Bydliště: Most

Příspěvek od kimby »

Jirka P píše:Cestu kolem světa?!
jestli to tak mohu nazvat :lol:
Mám co mám a jsem za to ráda
Uživatelský avatar
Jirka P
Smart ACE
Příspěvky: 2579
Registrován: pát 10 bře 2006, 07:03
Bydliště: Praha, vedle Gibona a Barči

Příspěvek od Jirka P »

A nebo let na měsíc?! :lol:
Vaše problémy hravě vyřeší naše - vodíková bomba!
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

kimby píše:
xlukas.cz píše:jedte taky :wink:
to jsi myslel nás? To asi těžko :-D máme jiné plány :-)

ale ráda čtu či koukám na cestopisy, takže se mi to dobrodružství opravdu líbí.
jasne, ze vas :D

zatim taky cestuju zatim jenom teoreticky. neni to jen tak nekam vyrazit. chce to met poradne naplanovane. zvlast s nasima autama, kdy neni jiste, jestli dokaze dojet i zpatky.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
kimby
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 11 bře 2008, 15:38
Bydliště: Most

Příspěvek od kimby »

xlukas.cz píše:
kimby píše:
xlukas.cz píše:jedte taky :wink:
to jsi myslel nás? To asi těžko :-D máme jiné plány :-)

ale ráda čtu či koukám na cestopisy, takže se mi to dobrodružství opravdu líbí.
jasne, ze vas :D

zatim taky cestuju zatim jenom teoreticky. neni to jen tak nekam vyrazit. chce to met poradne naplanovane. zvlast s nasima autama, kdy neni jiste, jestli dokaze dojet i zpatky.
my jsme něco nacestovali a určitě ještě spousty nacestujeme, ale Smártíkem to více méně nebude, ten se bude šetřit :-D
Mám co mám a jsem za to ráda
Uživatelský avatar
Blanka0600
Smart ACE
Příspěvky: 1374
Registrován: ned 06 dub 2008, 18:30
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od Blanka0600 »

*1* opravdu moc pěkné, trasa .... i fotky jsou pěkný, je vidět, že bylo na co koukat :lol:
Dnešek bude krásnější než včerejšek
><><><><><><><><><><><><><
Smart ForFour 453, 66 kW, r. 2015
Odpovědět