Jaxe vám jezdí s pidivozítkem v tom marastu co je teď venku?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Nerad se přu ale podle tothoto už nemohu jezdit nebo smártem jezdíme denně 15km tam pak po 8 hodinách zase 15 naspátek a už 2 roky stále to samé a baterka nebila ani jednou nabijenáApollo píše:tak 20km to není žádný dobíjení to ti právě myslím nedá ani na to co s tím nastartuješ a prosvítíš a hlavně za mrazu... dá se to nějak spočítat u každýho auta kolik se má najet aby se to dobilo ale prý na nějaký silnější "oživení baterky" když je slabší to chce výlet tak 100km tam a 100km zpátky a nejlíp dálnice a držet vyžší otáčky... z osobní zkušenosti když s nějakým autem nejedu jednou za měsíc min 200km jednorázovou cestu tak to po měsíci hodím přes noc nabíjet a to přes celej rok natož teď... jinak smárta nabíjím běžně max každý dva měsíce automaticky
Tak jak? Kdy se začne dobíjet baterie?
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
mno tak presne v ten den co tak neuveritlene mrzlo sem prosel stejnym postupem ale s trosku odlisnym koncemPajik píše: No, ja jsem dneska rano sednul v -17C do smartu, zapnu zapalovani, aby se nazhavilo a rikam si, sakra sakra, neslysim cerpadlo, co pa to. Tak jsem nechal dozhavit, vypnul jsem zapalovani, znovu zapnul a nic neslysim opet. Ale jakmile dozhavilo, tak jsem normalne nastartoval. Tak nevim.....
Sednu do smartaka, nazhavim, na prvni skytnuti nastartuju .. pochvalim ho jakej je to pasak , du oskrabat skla .. a najednou koukam ze se prestal klepat Sednu teda znova .. otocim klickem a malem proskocim leknutim strechou protoze se mi silene rozervalo cerpadlo ktery se snazilo nacucnout zmrzlou naftu.. takze zamykam a potupne odchazim k grand c4 ktera vubec nezavahala a odvezla mne Pak sem par dni smutne okukoval smartaka nez se trosku oteplilo (nad 0) a skusil sem to znova .. startuje,jezdi ale sviti mi tam ta oranzova kontrolka od motoru
Vivat OMV nemrznouci nafte
já nejsem elektrikář nerozumím tomu, jen mi bylo řečeno že jinak se to dobíjí když motor běží na 1500ot a jinak když na 4tis jen pro příklad tak jsme to logicky chápal že to máš jako když to dobíjíš nabíječkou 3amérovou a nebo 9 amperovou třeba - obouma to většinou nabiješ ale za jinej časxlukas.cz píše:pockej, sak otacky nemaji zase takovy vliv. je tam "jakasi" soucastka, ktera ti proud reguluje, takze se ti baterka dobiji stejne at jedes na 2000 otacek nebo 4000.Apollo píše:držet vyžší otáčky...
jasně baterka se samozřejmě dobíjí cca ihned ale jde o to za jak dlouho se nabije takže je prostě rozdíl když jedeš 5km deset minut a nebo 100km hodinu za tu dobu má logicky větší šanci se nabítGibon píše:Jak píšu. Baterie se začne dobíjet ihned po nastartování.Markéta píše:Chtěla bych to vědět, jezdím do práce cca 20 km, svítit musím, topení je příjemné a rádio taky poslouchám.
Tak jak? Kdy se začne dobíjet baterie?
no určitě v tom je více aspektů... typ auta, baterka, zda je venku či garážovaný, kvalita alternátoru kterej to dobíjí, případný "samovýbíjení auta" atd... no jinak teda taky nevím přít se nemusíme prostě jen info jak to chodí mě, teď je nová baterka a taky jiný typ tak uvidíme třeba nějakou změnu... jinak auto jezdí denně 2x 21km + třeba 5x za den 800m přiblížení + třeba taky 3x jen posun 5 metrů po dvoře... tohle když udělám v mínus 22 stupních tak třetí den už prostě nenastartujeMichal71 píše:Nerad se přu ale podle tothoto už nemohu jezdit nebo smártem jezdíme denně 15km tam pak po 8 hodinách zase 15 naspátek a už 2 roky stále to samé a baterka nebila ani jednou nabijená
já vím já to upřesňoval protože původní můj příspěvek na její problém byl že se jí baterka nemusí stihnout dobít při krátkých opakovaných cestách v zimě kdy je extra zatížená na odběr, bylo to jen od ní špatně pochopený že se baterka začne nabíjet až po delší cestě což jsi správně uvedl že se začne nabíjet hnedGibon píše:Ona se neptá kdy se jí dobije ale kdy se začně dobíjet.
1. samotná baterie a její funkčnost
2. správné dobíjení - tedy funkce alternátoru
3. šance na dobití baterie při provozu - nutnost najetí nějakých km když se dobíjí jízdou
4. zamezení stálého "nekontrolovaného" odběru - různá připojená zařízení která cucaj baterku i když auto stojí bez klíčku v zapalování
(5. počasí)
PS: případně to odborníci doplňte pokud plácám něco co není pravda
cca 20 km. Svítím, topím, hraju. Parkuju venku, takže startuju i v mrazech. Po jak dlouhé době už "nejedu" na baterku, ale na alternátor? A ještě by mě zajímalo, jak to souvisí s otáčkama, protože do těch vyššich se teď přes zimu moc nedostanu, bo jedu městem a pak samej kopec a zatáčka, navíc tam leží sníh. Takže jedu pomaleji. Možná jsem nechápavá, ale tomuhle fakt nerozumím.
A taky chci vědět, jestli je nutné dávat baterku nabíjet po určitém intervalu, nebo ji nechat, dokud nenastartuju.
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.