Stránka 10 z 11

Napsal: ned 10 dub 2011, 22:35
od DYK77
- teplota 80 - 85 v pořádku není. Zjistil jsem to jak v servisní knížce, tak v technickém popisu termostatu v katalogu Autokelly. Termostat otevírá při 90°C a taková je i provozní teplota. Mě se to teď nedostane nad 85 ani při zátěži, což je špatně. Není to sice moc velký rozdíl, ale začíná sezóna, navíc v plánu cesta do Riccione tak to chci mít OK.
Nákup jsem chtěl zkusit v Haspa , protože stejný výrobek stejné značky tam mají o 3 kila levněji než v AK.

- registrovat se v Haspa nemůžu, protože registrace vyžaduje povinný údaj název firmy.

Napsal: ned 10 dub 2011, 22:39
od Markéta
Zajímalo by mě, jak poznáte, že máte teplotu okolo 90°C ? Já tam mám 80 (tři bublinky ) a 100 ( čtyři bublinky ). Po výměně termostatu se standartně zahřívá na 3 bublinky, předtím jen na dvě ( v zimě, v létě to šlo normálně ).

Napsal: ned 10 dub 2011, 23:40
od michmartin
název firmy jsem napsal svoje jméno a jde to - nikoho to dál nezajímalo a nic si nikdo nezjišoval ...

těch 90°C poznáme podle ukazatele teploměru ( budíku ) - SMART ROADSTER to má trochu jinak :wink: - :shock:

Napsal: pon 11 dub 2011, 07:51
od xlukas.cz
ja sem vymenu termostatu poznal jedine podle bublinek a zacalo to lepsi topit. ovsem jinak zmena napr. ve spotrebe zadna. tak potom nechapu smysl vymeny. myslel sem si, ze usetrim :roll: :lol: :lol:

Napsal: pon 11 dub 2011, 20:13
od DYK77
- Tak já tam zkusím střelit jako název firmy to svoje jméno :P

- mě nejde o spotřebu a úsporu. Jde mi o to, aby to šlapalo při správné teplotě tak jak má a taky bych nerad, aby se něco stalo po cestě a někde jsem nevařil. Jak to nefunguje jak má, tak v to nemám důvěru.

Napsal: pon 11 dub 2011, 22:49
od Pajik
Spravna teplota ma byt proto, aby se motor co nejmene opotrebovaval, protoze vule pohyblivych casti jsou spocitany na teplotu tech 90C. Jak vule, tak roztaznost sroubu a dalsich veci. Takze cim blize jsi k optimalni teplote, tim vice motor pracuje v optimalnich podminkach a mene se opotrebovava. Dalsi veci jsou emise, ktere jsou take minimalni pri zahratem motoru.

Bohuzel ty motory jsou plny pohyblivych kurvitek, ktery se kazej, kdyz to nema vsechno co mit ma. Kamos nazval v praci nase oddeleni designu motoru oddelenim "parnich stroju". Mno, ti se hodne vztekali..... 8)

zahřívání motoru po pár kilometrech

Napsal: sob 25 led 2014, 23:27
od Barthez
Zdravím všechny. Mám se svým smártíkem problém. Pokud v autě chci zatopit, teplota vyleze po pár kilometrech ikdyž je venku mráz až na 120 stupnů(všech pět koleček), přitom vzduch fouká pořád studený. Pokud mám páčku na teplotu úplně vlevo,aby to foukalo studený,teplota motoru vyleze na dvě, max. tři kolečka. Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Že by termostat? Díky předem za rady.

Napsal: sob 25 led 2014, 23:44
od xlukas.cz
je tam chladici kapalina? je odvzdusneny?

Napsal: sob 25 led 2014, 23:57
od Jindřich
Taky sázím na odvzdušnění, zkus povolit čidlo na termostatu, jestli tam není vzduch - na dostatek kapaliny jsi se doufám díval. *trsám*

Napsal: ned 26 led 2014, 06:13
od Barthez
Jo, na dostatek kapaliny jsem se dival, chybelo jen trochu, tak jsem to jel projet a zavada pokracovala dal. A pote se to ohralo v -10 za 4 kilometry na tech pet kolecek. Dobra,zkusim to odvzdusnit. Diky za radu.

Napsal: ned 26 led 2014, 10:48
od xlukas.cz
postav se cumakem dovrchu - napriklad sklon schodu zvys otacky a melo by to mit stejny efekt jako odvzdusneni.
ale samozrejme, odvzdusnenim nic nezkazis. jenom bacha na to. vytahovat velmi velmi opatrne, protoze ti zacne tect chladici kapalina vcelku rychle. nezapomen si pri tom otevrit nadrzku na doplnovani ;-)

Napsal: ned 26 led 2014, 11:14
od kuher
To je ten červeno černý, co ho vidívám v LA?Určitě tam bude vzduch. kapsa a brání cirkulaci, jak píše Lukáš. :?

Napsal: ned 26 led 2014, 12:35
od Barthez
Ne, toho červenýho má nějaká paní nejspíše z Krasíkova. Já mám šedo černýho. Díky všem za rady.

Napsal: ned 26 led 2014, 16:41
od kuher
:P Nojo, mohlo mne to napadnout, máš jej v podpisu. Ta závada je záhada, snad se povede odstranit. :?

Napsal: ned 26 led 2014, 21:24
od JBC
Podle mého smártího guru okruh topení nemá žádný ventil uzavírající vodu. Topení jede pořád naplno, i v létě. Regulace teplo/zima se děje jen změnou průtoku vzduchu přes nebo okolo radiátoru. Takže souvislost mezi otevřeným a zavřeným teplem bych nehledal. Jedině snad, že průchod čerstvého vzduchu přes radiátor změní velikost bubliny v radiátoru.