Porucha motoru - spotřeba oleje - po repasi hlavy
Plus potrebuji zkontrolovat ojnicni lagry + vystrcit pistony vrchem ven a checknout krouzky:).
Samoze primarne budu delat hlavu (prebrus plochy, zafrezovani + prebrus ventilu + sedel + ev. vymena voditek i se simerinky, mozna postaci simerinky na ventilech, uvidim).
Motor ma naskakano jen kolem 100.000 km, cize nemyslim, ze by kvuli chodu na 2 valce musel komplet ven.
Pokud se ale ukaze ze jsem stoupa a valce maji ovalitu apod., samoze pujde nasledne ven i se sundanou palici, ale napred to chci udelat takto.
Please, /kdyby nebylo zbyti/ - mas nejaky dobry link na how to spusteni motoru (obrazky, postup, co odmaslit a co nutne odmaslit nemusim ?).
P.S. Ctu to tu celkem dlouho a je mi jasny, ze se meni motory za repasovane, nebo swap systemem prijedu/odjedu/zacaluju, do toho se mi za 30 klaciku zrovna moc nechce, kdyz vim co to uvnitr obnasi:).
Motory se jak zjistuju za 30 let vubec nezmenily zevnitr /az na prkotiny) jen se nabalily cidla + ECU, NIC vic(!) .
Delal jsem par Skodaren a nescetne 600 Fiatu apod potvurek, je to cim dal tim stejny:).
Neco mi rika ze budem podobna krevni skupina, kmas peknyhpo mazla s taznym a privesem, klobouk dolu:).
Vsazet se ale nebudu, tlaky jsem jeste nemeril, pac Smart ma na ho..o i ty svicky (predlouhej zavit a o cislo mensi nez "normalni" autaky, cize s manometrem sroubovacim s hadici se muzu akorat vyfotit a musi mi zitra po nabiti baterky zatocit motorem zena a ja budu drzet manometr na dire po svici a koukat jako vrana co to ukaze:-)).
Nicmene predbezne budto - zapekly krouzky na valci hned vedle skrtici klapky (zaolejovana svice) nebo propousti zdvihatka ventilu.
Pokud nebude zadny tlak - je foukly i ventil (tarokuje to na zbyly dva valce a jemne az neznatelne kouri), pokud tlaky nejaky jsou tak to budou zapekly kruhy, je tak ?
Pokud jak uz jsem psal jsem stoupa stoupovic a zjistim seshora treba krom vypeku i ovalitu valce, vyndam motor (dokoncim operaci) i bez palice a vany a udela se to cely.
Diiiiiiiiiiiiiiikes moc ! Kdybys mel jeste nejakou vlastni zkusenost, uvitam ji, sem s ni )))
Jeste doplnkovy info pls Jindro - co vsecko odpojit, abych neurval nejaky hadice, hadicky od benzinu, anebo nevyslusoval baterku nekde na ram ?? netreba nic ? jsou ty inzenyrsky site dlouhy dost, kdyz sklopim endzin dolu ?:)Jindřich píše:Tím heverem to pak spustíš do patřičné polohy, aby jsi to mohl odstrojit,Pak můžeš sundat tu hlavu.Když sundáš dolu olejovou vanu , můžeš se dostat k tomu, aby jsi rozpůlil ojnice a vytáhnul písty a event. vyměnit písty, nebo kroužky.
1) Hezky videjko, kde je jakz-takz videt co ma zustat pri vyndavani celyho agregatu na nem a co ma zustat viset na kastli, muze byt ?
https://www.youtube.com/watch?v=a2QNcJCcTiY
2) Taky nejni vubec blby, kdyz muzes autiko nechat na spalkach a delat si jen motor, co myslis (pulosa ven a motor ven tou dirou po ni) ?
https://www.youtube.com/watch?v=qj0hvTh3a2E
Cize shrnuto a podtrzeno - moznosti jak k prckovi je milion a zalezi co si kdo zvolim(e), asi to videjko no.2, jedno vydareny je za milion kecu:), jeste jednou diiiiikes za sqelou navigaci Jindrichu, *ThumbsUp* .. deme chrapat, super primisima !
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
dosavadni zkusenost je takova, ze pokud se nekdo snazil tu smarti generalku osidit, tak mu auto stejne po par tisicich zase nejelo a ve vysledku tu generalku udelal jak se ma delat. a sidivaji to prodejci v bazarech, protoze dovezou z nemecka auto s motorem pred go, trochu ho popravi, aby par tisic km vydrzel a potom je jim to uz jedno. neumis si ani predstavit, kolik lidi koupilo smarta prave pred generalkou aniz by to tusili a potom byli nasrani, ze je to auto nanic, protoze byli hloupi a nechali se napalit od bazaristu.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
1) potrebuju byt TED pojizdny (projit EMI + STK) a litat shanet dily
2) az pak nashanet dily na celkovou repasi - v lete, v klidku, nemam jeste dokoncenou vytapenou garaz, cize az mam nudli u nosu jdu se ohrat domu a to je o nicem:).
Cize proto tento postup, ok, rozumime si ? Sidit se rozhodne nic nebude.
Jeste hranu (prechod ve valci vydrenej od pistnich kruhu) snad rozeznat umim a hmatakem checknout ovalitu tez svedu.
Jak rikam autaky se moc nezmenily, furt je to litina a aluminiovy pisty, jen vic namahany, v mych dobach S-100 (S-1000) vydrzely endziny 100-150 tis. a byli jsme radi, ze jsme radi.
Pak se koupila sada vlozek s pistama za par kacek to samy vybrusovy saly na kliku, klika se nabrousila hlava udelala, rozvod vymenil a bylo po generalce za par stokorun.
Kdyz ale nebude prechod, ovalita, brousit netreba, bude, strci se do toho taky lowe, to je jasny:).
Dneska az na vyjimky nikdo nic nevi, a kdo vi (az na cestny vajimky Ty, Jindra) ten no - nazveme to slusne - "mlzi", aby vydelal, je mi jasny, kdo dneska nemlzi aby mel vydelano, ze jo:).
Atd., atd. ..
Dneska doboucham baterku a udelam ty tlaky a jestli to dava jiskru vsude, ta prvni svice od valcu je mokra, ale cista, cert vi od ceho, asi ji umyva ten olej zpod driku ventilu ci zpod kruhu, uvidime odkud, az sundam palici a ojnice, dal se uvidi.
Minulou zimu se mi treba u Bravo pri silne mlze (byla doslova voda ve vzduchu) probila civka pro dva valce, stacila vymena, projevy stejny - mokra cista svice:).
Moznosti je milion, nebudeme zatim vestit z koule:).
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
nejsu mechanik a nemam zkusenosti s motorama, ale ... pokud je jakakoliv ovalita na valsich, tak kdyz das nove pistni krouzky (byly-li by zapecene), tak podle meho si nepomuzes, protoze budou spatne tesnit a ted v tom motoru nejde o milimetry nebo pul milimetry a desetiny, tam jde o setiny mm (0,01). pri 5000 ot./min. je tam poznat jakakoliv vule.
jeste mam na tebe dotaz, jestli vis, ze jsou na smartovi svicky ne tri, ale sest. taky se stavalo, ze nekdo svicky nemenil a potom se mu rozpadla v motoru. vysledek si dokazes predstavit.
treba mojemu bratrankovi sem dva roky rikal at vymeni svicky. az sem si ted vzal auto na sraz, tak pri seslapnuti plynu to tak skubalo, ze se nedalo ani predjizdet. a oni s tim v naprostem klidu jezdili. hlavne, ze je ve skole na automechanika - nauci je tam uplne h...
jeste k tem tvym mechanikum. nad smartem mechanik bud stoji a narovinu rekne, ze si netroufa - nezna, coz je pro majitele ten lepsi pripad. nebo machruje a jo jo jo auto jako kazde jine a potom az to zacne rozebirat, tak je bezradny, trva mu to x krat tak dlouho a jeste dela veci zbytecne.
na druhem aute mam rozsypane auto a mam hruzu z toho, co s nim bude mechanik provadet. na znackovy servis nemam. nemam prakticky ani na dily na tu opravu , casy, kdy sem vrazil 150 tis. do voziku a nebolelo me to jsou pryc. kdybych ho nedelal, stejne bych ty penize neusetril.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Divim se, ze to vubec jelo a chytalo. Myslim tim mam vycerpany vsecky moznosti co vsecko se mohlo pos..t:).
Hehe, sranda vesela historka z nataceni - merim a zacnou blafat kolem rukou plaminky tak jsem odpojil vstriky od ECU (na motoru) a merim dal v klidu, cize civka prska odpojeny kabely na vsecky strany a zapaluje pary, pukalo to jako kdyz jsme delali jako pubosove igelitaky s acetylenem a hazeli je na ohen:).
Cize asi ventilu kus pryc + kruhy v hajzliku, pude ven cely, mel si pravdu kluku Lukine, nema smysl to pri takto brutalnich rozdilech tlaku nejak solichat .
Dostane novej pajsl do endzinu mazel jeden .
P.S. Vadi mala vlasova trhlinka na sbernym vyfukovym potrubi tesne pred turbem ? + vypadly tahlo (od podtlaku? - dole pod autem packa a tahlo na telese turba?)
Co to ovlada a proc a jak, mate nekdo link na info ?
P.S. 2 Ja vuuuul ! jsem si rikal co jsou videt dve diry v palici zezdola .. proto to blafalo plaminky a prestalo az jsem odpojil vstriky, jsem myslel ze probiji kabliky a ty to zapalujou, no nic, jde ven jak se otepli, hned:).
Tady je treba hybat mozkem, system "Nejde to silou, pouzijte jeste vetsi silu" tady asi selze vzdycky, je to mazlik vymazlena, uz se tesim az valeti z auta ven a umeju jej:).
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
http://www.ebay.de/itm/SMART-Motor-Repa ... 43bb188f42
nemusis premyslet co menit a co ne.
praskla priruba pred turbem je bezna vec. zvarit nejde, resp. ti to praskne hned vedle.
tahlo podtlaku turba je ovladani turba a prakticky smeruje proud spalin na turbinu nebo mimo ni podle (pod)tlaku v sani. trosku primitivnejsi system nez naklapeni lopatek. zase se tam potom "nema co" pokazit.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Klapka taky jasna - dik za info, proc byla vypadena ? Umysl ? Chyba ? Jakoby uvnitr chybel nejaky (deleny) ocelovy O-krouzek, neva vycvakneme 1 zavit z vhodne pruziny, asi se upekl teplem shnil rezi a vydrolil:).
Vypada to jakoby to vypadlo a majitel to honil na snizeny vykon az to zapekl komplet .
Jj, dikes, sady z E-baye znam, prima, objednavam tam ledacos, ucet je, no problem:).
Az posledni zoufaly pokus je koupit cinu u nas sprirazkou, hehehe ..
Prasklé sběrné potrubí - bylo to prasklé, už když jsem auto koupil, jezdím s tím dva roky a ... je to pořád stejné. Samostatně se to v Mercedesu neprodává, jen jako komplet s turbem (co mi našel v počítači v Liberci). Carda to vaří, Greg mi říkal, že má náhradu, která je pevnější, než originál - asi síla stěny a možná nějaké výztuhy).
Já jsem neměl stírací kroužky zapečené, ale ucpané - plné toho sajrajtu, co plave v černým oleji. Ucpaný byly i ty dírky skrz písty. Ale ani tlakové kroužky už nebyly úplně v pořádku. Proto je zřejmě pravdivé to tvrzení, že se do motoru nemusí dávat žádný extra olej, ale musí se měnit častěji, třeba po 7.500 km.
Když jsem kupoval druhé auto, tak jsem ho kupoval s předpokladem, že při stavu tachometru 96.000 bude motor KO. Nebyl úplně. Za cestu na Frndžalicu vzal jen asi dvě deci. Vynahradil si to cestou zpátky, kdy vzal půl litru. Tak teď čeká na výbrus.
Jo a říkal Hoboj, že písty a kroužky na druhý (nebo třetí?) výbrus byly mnohem levnější, než na první. A že prý měl tak strašně šišaté válce, že 1. výbrus nestačil, takže to měl rovnou na ty levnější písty.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Moc dik za info JBC, cenim si kazde osobni zkusenosti, dikes:).
S tim turbem - myslel jsem si to, nevim jak na vyfuku, ale kdysi jsem varil blok na Fiata 600D (750 cc verze) a daval jsem to hned po zavareni MMA litinovyma elektrodama za predehrati asistentem s autogenem na bloku pomalu vychladnout do popela.
Pak to ma sanci, jinak to puka hned vedle, to je fakt.
Mozna by slo i tvrde zapajet, ale je tam dost hic, asi by to nevydrzelo a vyteklo.